ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda e - Advance

Εκεί που η ηλεκτροκίνηση έχει νόημα         ..:: Σαββάτο, 08 Μαϊου 2021 ::..

Η Honda προσφέρει μια λύση ηλεκτροκίνησης εκεί που έχει νόημα προς το παρόν, στις αστικές συνθήκες, με ένα μικρό, ευέλικτο, σβέλτο, πραγματικά τετραθέσιο μίνι αυτοκίνητο, πλούσια εξοπλισμένο, αλλά και με ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα, εξωτερικά κι εσωτερικά

Η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που ακόμα δεν έχει ωριμάσει πλήρως, με βασικότερο μειονέκτημα την ανεπαρκή αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για χρήση σε μακρινές διαδρομές και την έλλειψη ολοκληρωμένης υποδομής για φόρτισή τους σε οποιοδήποτε σημείο κάθε χώρας. Είναι λοιπόν αυτονόητο ότι, όσο μεγάλα, άνετα και δυνατά κι αν είναι κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν μπορούν να αποτελέσουν το μοναδικό μεταφορικό μέσο των ιδιοκτητών τους. Άρα η πρώτη χρήση που μπορεί να καλύψει η ηλεκτροκίνηση είναι οι μετακινήσεις στην πόλη, όπου η απαιτούμενη αυτονομία είναι πολύ μικρότερη και η δυνατότητα φόρτισης λιγότερο δύσκολη. Είναι λοιπόν λογική η επιλογή κατασκευαστών, όπως η Honda, να προσφέρουν άμεσα στην αγορά ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, ενόσω συνεχίζουν την έρευνα τους για την εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα μπορούν κάποια στιγμή να καλύψουν όλες τις μεταφορικές ανάγκες. Με μήκος 3,894 μ., το Honda e είναι ένα δείγμα της νέας γενιάς μίνι αυτοκινήτων πόλης που σταδιακά αντικαθιστούν τα αντίστοιχα μίνι αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία φαίνεται ότι σε λίγα χρόνια θα αποτελούν παρελθόν.

Εσωτερικό
Ένα από τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων που έχουν εξαρχής σχεδιαστεί ως ηλεκτρικά, είναι ότι για τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις προσφέρουν καλύτερους εσωτερικούς χώρους, λόγω των απλούστερων μηχανικών μερών τους και της «επίπεδης» τοποθέτησης των μπαταριών κάτω από το δάπεδο. Έτσι παρά τις μικρές διαστάσεις του, το Honda e είναι πραγματικά τετραθέσιο και φιλοξενεί με αρκετή άνεση στο εσωτερικό του τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών των 171 λίτρων δεν είναι πολύ μεγάλος, αλλά είναι μέσα στο πλαίσιο τις κατηγορίας των μίνι αυτοκινήτων και επαρκεί π.χ. για τα ψώνια της εβδομάδας και άλλες «αστικές» ανάγκες. Επαρκείς, χωρίς και να ξεχωρίζουν (γιατί είναι και μικρές οι θήκες στις πόρτες) είναι οι χώροι για μικροπράγματα. Το εσωτερικό έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, χωρίς πολυτέλειες και μαλακά πλαστικά, με απλή αλλά γεροδεμένη κατασκευή και σωστή συναρμολόγηση, που συνεπάγεται απουσία τριγμών στις ανωμαλίες των δρόμων της πόλης.

Το βασικό χαρακτηριστικό, που δίνει και μια ξεχωριστή εικόνα hi tech στο μικρό αυτοκίνητο, είναι ότι ολόκληρο το εμπρός μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μια σειρά από οθόνες, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό, δύο μακρόστενες οθόνες αφής 12,3'' από το κέντρο προς τα δεξιά, που φτάνουν μπροστά και από τον συνοδηγό και προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής των λειτουργιών που προβάλλονται σε κάθε μία απ' αυτές, ανάλογα με τη σημασία τους και τις προτεραιότητες του οδηγού. Επιπλέον, στις δύο άκρες του ταμπλό υπάρχουν δύο οθόνες, στις οποίες προβάλλονται οι εικόνες του εξωτερικού χώρου από τις δύο πλευρικές κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέφτες. Η θέση οδήγησης είναι γενικά σωστή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή. Η μόνη παρατήρηση είναι ότι πρέπει να συνηθίσει ο οδηγός όταν περνάει από στενά ανοίγματα να υπολογίζει τις πλευρικές κάμερες, γιατί είναι τοποθετημένες χαμηλότερα σε σύγκριση με τους καθρέφτες και δεν τις βλέπει.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 38.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (35.990 η λιγότερο ισχυρή έκδοση των 136 ίππων), με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου με παρακολούθηση κυκλοφορίας διασταυρώσεων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου αυτοκινήτου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα εξωτερικών καθρεφτών με κάμερα, σύστημα κεντρικού καθρέφτη με κάμερα, σύστημα κάμερας πολλαπλών προβολών και αισθητήρες στάθμευσης, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα (LED) και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, συναγερμό, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, οθόνες αφής με δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ τους, θύρες HDMI και USB (2 εμπρός και 2 πίσω), συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Με hi tech εικόνα, χάρη στη σειρά από οθόνες που καλύπτουν όλο το ταμπλό, το εσωτερικό προσφέρει χώρους για τέσσερις επιβάτες και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητο, στο Honda e ο ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει την κίνηση στους (πίσω) τροχούς χωρίς τη μεσολάβηση κιβωτίου ταχυτήτων, με δεδομένη την απόδοση της μέγιστης ροπής του από μηδενικές στροφές. Οι βασικές επιλογές κίνησης (κίνηση εμπρός, όπισθεν, νεκρά κλπ.) γίνονται με πλήκτρα δίπλα στον οδηγό. Η έκδοση Advance της δοκιμής μας είναι η ισχυρότερη από τις δύο διαθέσιμες, με μέγιστη ισχύ 154 ίππων. Αρκετή για να προσφέρει όχι απλώς άνετη κίνηση στο -μικρό μεν, αλλά- όχι ελαφρύ αυτοκίνητο (1.527 κιλά, από τα οποία τα 228,24 είναι το βάρος της μπαταρίας) αλλά καλές επιδόσεις, που του επιτρέπουν να είναι αρκετά σβέλτο στο δρόμο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3'') αν ο οδηγός θέλει να αξιοποιήσει την ισχύ του. Η μπαταρία των 35,5 kWh προσφέρει θεωρητικά αυτονομία έως 220 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, στην πράξη όμως αυτή περιορίζεται στα 160-190 χιλιόμετρα, ανάλογα και με τη λειτουργία του κλιματισμού, τον τρόπο οδήγησης και τις δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας (που είναι περισσότερες μέσα στην πόλη). Επαρκής μεν για να καλύψει τις περισσότερες ανάγκες αστικών μετακινήσεων, μικρότερη πάντως από αυτήν άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακόμα και μικρών, κάτι που κάνει μάλλον απαραίτητη την καθημερινή φόρτιση του αυτοκινήτου. Το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί (με χειριστήρια στο τιμόνι), με την επιλογή μεγαλύτερης ανάκτησης να προσφέρει έντονο φρενάρισμα όταν αφήνεις το γκάζι, οπότε τα φρένα λειτουργούν υποβοηθητικά.

Οδηγώντας
Η ηλεκτροκίνηση άνοιξε το δρόμο για δυναμική επιστροφή της μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς (για καλύτερη εκμετάλλευση χώρων), η οποία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι καλύτερα ελεγχόμενη απ' ό,τι στα συμβατικά, λόγω του σημαντικά χαμηλότερου κέντρου βάρους και της καλύτερης κατανομής του βάρους στους δύο άξονες (50-50 στο Honda e). Προσθέστε και τα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας κι έχετε ένα αυτοκίνητο απολύτως ισορροπημένο και προβλέψιμο, σταθερό στην ευθεία και με καλό κράτημα αν βρεθεί σε δρόμο με στροφές εκτός αστικού κέντρου, όπου δεν παρουσιάζει ποτέ απρόβλεπτες αντιδράσεις. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός-πίσω, ενώ το (όχι ιδιαίτερα γρήγορο) τιμόνι είναι απολύτως ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου ως αστικού μεταφορικού μέσου και τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός - απλοί δίσκοι πίσω) αποτελεσματικά, αν και δεν χρειάζονται πολύ συχνά αν χρησιμοποιεί κανείς το μέγιστο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Ο αστικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται ιδιαίτερα και από την μεγάλη ευελιξία του (κύκλος στροφής 9,2 μ.), που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα στα στενά μιας μεγαλούπολης. Η άνεση βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της συμπεριφοράς των μίνι αυτοκινήτων, δεν είναι κάτι ξεχωριστό, αλλά το αυτοκίνητο δεν «κοπανάει» στις ανωμαλίες και δεν κουράζει.
YΠEP
- Ευελιξία-ευκολία οδήγησης
- Αθόρυβη λειτουργία
- Πραγματικά 4θέσιο
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Kόστος χρήσης
- Εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει (και εσωτερικά)
KATA
- Υψηλή τιμή
- Αυτονομία κάτω του μέσου όρου
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Ιδιαίτερα ευέλικτο και σβέλτο στην πόλη, το Honda e είναι σταθερό και προβλέψιμο αν βρεθεί λίγο πιο έξω
Συμπέρασμα
Αν εξαιρέσει κανείς το ζήτημα της υψηλής τιμής αγοράς (που αφορά άλλωστε το σύνολο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) το Honda e είναι μια ρεαλιστική πρόταση για το ξεκίνημα της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, που προς το παρόν δεν μπορεί να αφορά παρά τις αστικές μετακινήσεις. Σ' αυτό το περιβάλλον το μικρό Honda βρίσκεται στο στοιχείο του, προσφέροντας χώρους για τέσσερις επιβάτες, μεγάλη ευελιξία, γεροδεμένη κατασκευή και πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Έχει σίγουρα το δικό του χαρακτήρα, που το κάνει να μην περνάει απαρατήρητο στο δρόμο, έχει δυνατό κινητήρα που του επιτρέπει να είναι αρκετά σβέλτο όταν θέλει ο οδηγός και το μόνο θα μπορούσαμε να του προσάψουμε είναι ότι η αυτονομία του βρίσκεται κάτω από το μέσο των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ούτως ή άλλως αυτό είναι ένα θέμα που ο καθένας το κρίνει με βάση τις προσωπικές του ανάγκες.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP