ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i30 Fastback - 1.5 T 48 V

Γνωστή συνταγή σε σύγχρονη εκτέλεση         ..:: Σαββάτο, 24 Απριλίου 2021 ::..

Το ανανεωμένο 5θυρο κουπέ της οικογένειας i30 αποκτά ήπιο υβριδικό σύστημα στην έκδοση με τον δυνατό 1.5 τούρμπο, προσφέροντας σε τιμή μικρομεσαίου χώρους που φλερτάρουν με την επόμενη κατηγορία, προσεγμένη ποιότητα, πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση

Η ανανέωση της «οικογένειας» του i30 δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη σχεδιαστικά (υπήρξαν οι συνηθισμένες αλλαγές στη μάσκα και προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, νέα χρώματα κλπ.) ήταν όμως μια ευκαιρία να συμπληρωθεί η γκάμα με ήπιες υβριδικές εκδόσεις 48 V και το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις επτά ταχύτητες. Η δοκιμή μας αφορά την έκδοση Fastback, που μεταφέρει στη μικρομεσαία κατηγορία τη φιλοσοφία των 5θυρων κουπέ, η οποία εφαρμόστηκε με αρκετή επιτυχία στις μεγαλύτερες κατηγορίες, συνδυάζοντας την πρακτικότητα που προσφέρουν οι μεγαλύτεροι χώροι και η 5θυρη διαμόρφωση με μία πιο «σπορτίβ» σχεδιαστική γραμμή.

Εσωτερικό
Μεγαλύτερο σε μήκος από το i30 χάτσμπακ κατά 12 εκατοστά, το Fastback είναι αρκετά ευρύχωρο, φιλοξενώντας άνετα τέσσερις επιβάτες. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών φτάνει τα 450 λίτρα, είναι δηλαδή επιπέδου μεσαίου οικογενειακού σεντάν (έχει όμως κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης). Γενικά το αυτοκίνητο είναι πολύ λειτουργικό, προσφέροντας επιπλέον πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα (αν και οι θήκες στις πόρτες είναι κάπως μικρές) και σωστή εργονομία. Καλή επίσης με τα μέτρα της κατηγορίας είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με πολλές ρυθμίσεις που βοηθούν κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η μοναδική παρατήρηση σε σύγκριση με το χάτσμπακ, είναι ότι στο Fastback, λόγω του σχήματος του αμαξώματος που έχει ως αποτέλεσμα και ένα σχετικά μικρό πίσω παράθυρο, περιορίζεται η ορατότητα προς τα πίσω, αυξάνοντας και τη «νεκρή» γωνία.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 19,990 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο (21.290 με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη), με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, στατικά φώτα στροφής, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, συναγερμό, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι στην τιμή περιλαμβάνεται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Το ποιοτικά προσεγμένο εσωτερικό προσφέρει καλούς χώρους και είναι εργονομικά σωστό και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κορυφαίος κινητήρας της γκάμας του απλού i30 Fastback (γιατί υπάρχει και το N, που είναι... μια άλλη ιστορία!) είναι ο 1.5 με τους 160 ίππους και τα 25,8 kgm ροπής, που είναι προφανώς πολύ παραπάνω από επαρκής για να κινήσει απλώς ικανοποιητικά το αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι πολύ καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6'') για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Αλλά και στην καθημερινή οδήγηση αποδεικνύεται ιδιαίτερα «εύχρηστος», χάρη στην ελαστικότητά του, με τη μέγιστη ροπή να αποδίδεται αρκετά χαμηλά, από τις 1.500 στροφές, και σταθερά μέχρι τις 3.500, σε όλη την περιοχή της λειτουργίας του κινητήρα δηλαδή που χρησιμοποιεί κανείς συνήθως στην καθημερινή οδήγηση. Ο συνδυασμός του με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (και το οποίο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές κι έχει σωστή κλιμάκωση) διευκολύνει ακόμα περισσότερο τον οδηγό και κάνει ακόμα πιο ξεκούραστη την οδήγηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυάζεται και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, με μία γεννήτρια/μίζα που τον θέτει σε λειτουργία πολύ ομαλά μετά από ένα σταμάτημα π.χ. στο φανάρι και προσφέρει στιγμιαία υποβοήθηση σε ορισμένες επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές. Γεγονός που βοηθάει και στην μείωση της κατανάλωσης, η οποία στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., τιμή όχι ιδιαίτερα υψηλή για ένα τόσο δυνατό κινητήρα, ενώ η κίνηση σ' έναν επαρχιακό δρόμο με 80-100 χλμ./ώρα μπορεί να γίνει ακόμα και με λιγότερα από 6,5 λίτρα/100 χλμ. αν δεν έχει κανείς... βαρύ πόδι.

Οδηγώντας
Το i30 έχει μια εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Στην καθημερινή οδήγηση το αυτοκίνητο αποδεικνύεται απολύτως ασφαλές και προβλέψιμο, με καλό κράτημα, επαρκέστατη πρόσφυση, προοδευτική υποστροφή στο όριό της και απουσία απότομων αντιδράσεων. Το τιμόνι θα το χαρακτηρίζαμε απλώς ικανοποιητικό, καθώς δεν είναι μεν υπερβολικά ελαφρύ αλλά έχει «τεχνητή» αίσθηση και η ακρίβεια γύρω από τη θέση της ευθείας δεν ανταποκρίνεται στον σπορτίφ χαρακτήρα που θέλει να προσδώσει το κουπέ αμάξωμα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αν κι έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, όπως συνήθως συμβαίνει με υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η άνεση είναι ικανοποιητική χωρίς να ξεχωρίζει (το Fastback έχει λίγο πιο «σφιχτή» ρύθμιση στις αναρτήσεις σε σχέση με το χάτσμπακ).
YΠEP
- Δυνατός κινητήρας
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Χώρος αποσκευών επιπέδου σεντάν
- Εξοπλισμός
- Προσεγμένη ποιότητα
- 5ετής εγγύηση και οδική βοήθεια
KATA
- «Τεχνητή» αίσθηση τιμονιού
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω λόγω σχήματος
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και προβλέψιμη
Συμπέρασμα
Αν και θεωρητικά ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία το i30 Fastback φλερτάρει σε χώρους με την αμέσως μεγαλύτερη, προσφέροντας έτσι ακόμα καλύτερη λειτουργικότητα σε συνδυασμό και με την 5η πίσω πόρτα. Καθώς είναι δεδομένο ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο κοινό για τα 5θυρα κουπέ, είναι προφανές ότι έχει τα προσόντα για να προσελκύσει όσους απ' αυτούς τους αγοραστές συγκινούνται από τη συγκεκριμένη συνταγή, αλλά δεν θέλουν ένα πολύ μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο. Ποιοτικά δεν θα τους απογοητεύσει, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει τη δύναμη για να προσφέρει και καλές επιδόσεις και πιο ξεκούραστη οδήγηση, χωρίς μάλιστα υπερβολική κατανάλωση. Εξακολουθεί, λοιπόν, μετά την ανανέωσή του να είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση, με εξίσου ενδιαφέρουσα σχέση τιμής-περιεχομένου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP