ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mazda CX-30 - 2.0 186 HP

Ο «τρίτος δρόμος» δικαιώνεται         ..:: Σαββάτο, 17 Απριλίου 2021 ::..

Στη δυνατή βενζινοκίνητη έκδοσή του το μικρομεσαίο SUV της Mazda δικαιώνει την επιλογή της «εναλλακτικής» τεχνολογίας Skyactiv για τη μείωση των εκπομπών ρύπων χωρίς τούρμπο, προσφέροντας καλές επιδόσεις με πολύ λογική κατανάλωση, σ' ένα αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως ξεχωρίζει με την ποιότητα, τη λειτουργικότητα και τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του

To μικρομεσαίο SUV της Mazda (μήκος 4,395 μ.) είναι ένα αυτοκίνητο που, όπως είχαμε γράψει στη δοκιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσής του, «ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα από πλευράς συνδυασμού εξωτερικών διαστάσεων και χώρων, για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου με την ευελιξία που απαιτείται στους στενούς δρόμους του επαρχιακού δικτύου και στην κίνηση της Αθήνας». Με δεδομένη, λοιπόν, την αύξηση του μεριδίου των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, περιμέναμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τη δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης. η οποία άλλωστε παρουσιάζει και τεχνολογικό ενδιαφέρον λόγω της εναλλακτικής τεχνολογίας Skyactiv που χρησιμοποιεί η Mazda στους βενζινοκινητήρες της για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, σε αντιδιαστολή με τους κινητήρες μικρού κυβισμού με τούρμπο που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές της.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι αμέσως εμφανής η προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας να κινηθεί στον χώρο των premium κατασκευαστών, με μία ποιότητα κατασκευής και υλικών υπεράνω κριτικής και σαφώς πάνω από το μέσο όρο. Ταυτόχρονα, ο εντυπωσιακά πλούσιος εξοπλισμός και το τεχνολογικά σύγχρονο ταμπλό ενισχύουν αυτήν την εικόνα, συμβάλλοντας επιπλέον και στη δημιουργία ενός ευχάριστου και άνετου περιβάλλοντος. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, η συνολική εργονομία σωστή και οι χώροι για μικροπράγματα επαρκείς. Επαρκείς επίσης, αν και όχι κορυφαίοι, είναι και οι χώροι για 4 ενήλικους επιβάτες, αλλά ένας πέμπτος στη μέση πίσω δεν θα μεταφερθεί άνετα, λόγου του ογκώδους κεντρικού «τούνελ» (που απαιτείται για το σύστημα μετάδοσης των τετρακίνητων εκδόσεων). Αρκετά καλός, χωρίς να είναι κορυφαίος, είναι και ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων, που καλύπτει πάντως άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 28.159 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, με ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών, σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας και διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενος καθρέφτες, head up display, συναγερμό, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προσαρμοζόμενους προβολείς (τεχνολογίας LED), ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB, Βluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε μονό την έλλειψη ρεζέρβας.
Το ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους και είναι λειτουργικό και καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας Skyactiv ακολουθεί ένα εντελώς διαφορετικό τεχνολογικό δρόμο σε σύγκριση με τους κινητήρες με τούρμπο που αποτελούν σήμερα τον κανόνα, καθώς είναι ατμοσφαιρικός με πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης, αντίστοιχη με αυτή των ντίζελ. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας απέδιδε 180 ίππους, ακριβώς όμως πάνω την εποχή που είχε ρυθμιστεί η δοκιμή μας, άρχισε να διατίθεται σε μια ελαφρά βελτιωμένη έκδοση με 186 ίππους (και μείωση της σχέσης συμπίεσης από 16.3:1 σε 15.0:1, που πάλι είναι πολύ υψηλή για βενζινοκινητήρα), η οποία δημιουργήθηκε για να προσαρμοστεί απόλυτα στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που ισχύουν από φέτος για όλα τα αυτοκίνητα. Οι διαφορές στην πράξη είναι μικρές, με τους 6 επιπλέον ίππους να προσφέρουν μία μικρή βελτίωση στις ήδη καλές επιδόσεις του αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3'' αντί για 8,5'') και μία μικρή μείωση της κατανάλωσης στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, όπως και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 8 g/km.

Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας είναι αρκετά δυνατός και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, οι επιδόσεις άλλωστε που προσφέρει είναι πολύ καλύτερες από αυτές που επαρκούν απλώς για ασφαλή προσπεράσματα. Προφανώς δεν έχει τη ροπή ενός τούρμπο, αλλά είναι γραμμικός και αρκετά εύστροφος, όπως επίσης και πολύ ελαστικός, επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου με πολύ λίγες αλλαγές ταχυτήτων με το εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτό που δικαιώνει την επιλογή των μηχανικών της Mazda για την τεχνολογία Skyactiv, είναι η κατανάλωση, που είναι αρκετά χαμηλή για ένα τόσο δυνατό κινητήρα, με μέση τιμή για την δοκιμή μας (σε μικτές συνθήκες) 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Κλασικό SUV, το αυτοκίνητο έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όχι όμως στα επίπεδα των «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου (17,5 εκ.), κάτι που προσδιορίζει και τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο, η οποία είναι πολύ καλή, με υψηλή ποιότητα κύλισης, καλό κράτημα, περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και απουσία φαινομένων μεταφοράς βάρους που να δημιουργούν απότομες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι αρκετά καλό σε αίσθηση και ακρίβεια, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, χωρίς να ξεχωρίζουν σε αίσθηση. Το προσαρμοζόμενο cruise control είναι λίγο περισσότερο «επεμβατικό» απ' ότι θα θέλαμε, σίγουρα όμως εξασφαλίζει ξεκούραστο και ασφαλές ταξίδι και συγκρατεί την κατανάλωση. Θα επισημάνουμε επίσης ότι στο δρόμο αναδεικνύεται επίσης ο ποιοτικός χαρακτήρας και η γεροδεμένη κατασκευή του αυτοκινήτου, που κινείται «σαν ένα κομμάτι» ακόμα και σε ανώμαλο οδόστρωμα, χωρίς τριγμούς και θορύβους. Όσο για την άνεση, είναι ικανοποιητική για την κατηγορία, χωρίς βεβαίως να είναι και «γαλλική».
YΠEP
- Δυνατός κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Συνολική ποιότητα
- Λογική κατανάλωση για τόσο μεγάλη ισχύ
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις τις οποίες αξιοποιεί αποτελεσματικά το πολύ καλό πλαίσιο
Συμπέρασμα
Ήδη από την πρώτη μας δοκιμή, στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, είχαμε εκφραστεί με πολύ θετικό τρόπο για το CX-30, που επιβεβαιώνει τον "premium" προσανατολισμό της Mazda και είναι συνολικά ένα πολύ καλό, λειτουργικό, άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο, ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ ποιοτικό. Με τον δυνατό 2λιτρο κινητήρα Skyactiv έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις από το ντίζελ, χωρίς μάλιστα υπερβολική κατανάλωση, χάρη στην εξελιγμένη τεχνολογία του. Αποτελεί λοιπόν μια πολύ καλή επιλογή για την κατηγορία, που δεν απευθύνεται πάντως στο ευρύ κοινό σ' αυτήν τη δυνατή έκδοση λόγω της κάπως «τσιμπημένης» τιμής του σε σχέση με το μέσο όρο της ελληνικής αγοράς.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mazda.gr


  UP