ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Vitara - 1.4 Boosterjet 48V Allgrip

Ταιριάζει γάντι στην Ελλάδα!         ..:: Σαββάτο, 10 Απριλίου 2021 ::..

Το ανανεωμένο τετρακίνητο Vitara με το ήπιο υβριδικό σύστημα, που δεν φαίνεται να έχει αντίπαλο με τα ίδια χαρακτηριστικά, «ταιριάζει» γάντι στην ελληνική πραγματικότητα, προσφέροντας οικογενειακούς χώρους σε «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, ασφαλή οδική συμπεριφορά και καλή άνεση για την κατηγορία, δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης στην ελληνική φύση, πλούσιο εξοπλισμό, αναβαθμισμένη ποιότητα και κινητήρα με δύναμη που ανταποκρίνεται στις οικογενειακές ανάγκες σε όλες τις συνθήκες

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki πρέπει να αισθάνεται πολύ τυχερή! Η ιαπωνική μάρκα έχει δημιουργήσει δύο αυτοκίνητα στις ιδιαίτερα δημοφιλείς κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων SUV (Ignis και Vitara), που λες και είναι σχεδιασμένα ειδικά για την ελληνική πραγματικότητα, με χαρακτηριστικά μάλιστα που τα κάνουν στην ουσία να μην έχουν αντίπαλο, καθώς προσφέρονται και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Την τελευταία -υβριδική- έκδοση του Ignis την έχουμε δοκιμάσει και τώρα ήταν η σειρά του τετρακίνητου Vitara, στην τελευταία έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 V, που ανταποκρίνεται στις τελευταίες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Εσωτερικό
Χωρίς να ξεφεύγει σε μέγεθος από το πλαίσιο της μικρομεσαίας κατηγορίας (μήκος 4,175 μ.), το Vitara προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα κι ένα καλό χώρο αποσκευών 375 λίτρων. Είναι, λοιπόν, χώροι καλού μικρομεσαίου οικογενειακού και το αυτοκίνητο μπορεί να παίξει αυτόν το ρόλο πολύ καλά, χωρίς να δημιουργεί την αίσθηση συμβιβασμού. Πολύ καλοί είναι επίσης και χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, ενισχύοντας μία εικόνα πρακτικότητας που σίγουρα ταιριάζει σ' ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου. Το εσωτερικό είναι καλά φτιαγμένο, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης και σαφώς λειτουργικό, ενώ μετά την ανανέωση του μοντέλου είναι βελτιωμένο και σε επίπεδο υλικών και συνολικής αίσθησης, με μαλακό πλαστικό π.χ. στο επάνω μέρος του ταμπλό, που προσφέρει μία ακόμα πιο ποιοτική εικόνα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην τετρακίνητη έκδοση ξεκινάει από 22.370 ευρώ με το δεύτερο, πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, σύστημα παρακολούθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ράγες οροφής, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, η ποιότητα αναβαθμισμένη μετά την ανανέωση και ο εξοπλισμός πλήρης
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας με τον οποίο προσφέρεται πλέον το Vitara είναι o βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.4 με άμεσο ψεκασμό και ήπιο υβριδικό σύστημα, ο οποίος αποδίδει 129 ίππους. Πρόκειται για ένα κινητήρα που ανταποκρίνεται πολύ άνετα στις ανάγκες του αυτοκινήτου σε οποιοδήποτε είδος δρόμου (όπως διαπιστώσαμε σε ταξίδι που κάναμε με το αυτοκίνητο με πλήρες φορτίο), όπως δείχνουν άλλωστε και οι πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις που προσφέρει (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2''), οι οποίες είναι αισθητά καλύτερες από αυτές της παλιότερης έκδοσης με τον χιλιάρη κινητήρα, που ήταν ήδη αξιοπρεπέστατη. Σε αυτό προφανώς συμβάλλει και το ήπιο υβριδικό σύστημα με τη γεννήτρια/μίζα, που υποβοηθά στιγμιαία το αυτοκίνητο στις επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές, όπως επίσης και το σωστά κλιμακωμένο και αρκετά εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, στην πόλη πρέπει να περιμένει κανείς γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ το ταξίδι μας στον αυτοκινητόδρομο με το cruise control στα 130 χλμ./ώρα έγινε με μέση κατανάλωση 7,5 λίτρα/100 χλμ. Και θα θυμίσουμε εδώ για μια ακόμη φορά ότι σε όλα τα SUV η διαφορά της κατανάλωσης στον ανοιχτό δρόμο σε σχέση με την πόλη είναι μικρότερη σε σύγκριση με τα χαμηλότερα σεντάν και χάτσμπακ, λόγω αεροδυναμικής. Δεν είναι λοιπόν κορυφαίο σε οικονομία, αλλά ούτε και υπερβολικά λαίμαργο, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψη ότι είναι και τετρακίνητο (και αυτή η κατανάλωση στο ταξίδι ήταν με το αυτοκίνητο πλήρως φορτωμένο).

Οδηγώντας
Η σταθερότητα του Vitara στον δρόμο είναι πολύ καλή και η συμπεριφορά του αρκετά ακριβής, χάρη και στην τετρακίνηση. Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι πολύ ικανοποιητική, η ποιότητα κύλισης πολύ καλή και συνολικά το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο δρόμο. Φυσικά ως εκτός δρόμου γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν, αλλά προφανώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα. Ούτως ή άλλως είναι απολύτως προβλέψιμο και ευκολοδήγητο, το τιμόνι είναι ένας καλός συμβιβασμός σε αίσθηση για το διπλό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και είναι απολύτως αποδεκτό στην άσφαλτο, ενώ απολύτως ικανοποιητικά είναι και τα φρένα.

Το σύστημα τετρακίνησης δεν είναι τόσο «καθαρόαιμο» όσο του πρώτου Vitara, αφού δεν έχει «βοηθητικό» κιβώτιο με κοντές σχέσεις, αλλά βρίσκεται πιο κοντά στη σύγχρονη πραγματικότητα, χάρη στην εξέλιξη των ηλεκτρονικών. Χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη στο ρόλο του κεντρικού διαφορικού, που προσφέρει 4 επιλογές στον οδηγό: Auto, που εμπλέκει την τετρακίνηση μόνο όταν χρειάζεται, Sport, που είναι βελτιστοποιημένη για δρόμους με συνεχείς στροφές, Snow, που χρησιμοποιεί συνεχώς τετρακίνηση σε ολισθηρές επιφάνειες και "Lock" για το κλείδωμα του μεσαίου «διαφορικού» σε δύσκολες επιφάνειες, όπως λάσπη και χιόνι. Επιπλέον το αυτοκίνητο έχει και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης, που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, όπως και η αυξημένη απόστασή του από το έδαφος, που φτάνει τα 18,5 εκατοστά. Έτσι, οι δυνατότητες που προσφέρει το τετρακίνητο Vitara εκτός ασφάλτου θα καλύψουν τη μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων οδηγών. Τέλος, η άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία.
YΠEP
- Άνεση-κύλιση
- Χώροι μικρομεσαίου οικογενειακού
- Σύστημα τετρακίνησης με επιλογές ρύθμισης
- Δυνατότητες κίνησης και εκτός δρόμου
- Εξοπλισμός
- Χώροι για μικροπράγματα
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η οδική συμπεριφορά είναι καλή, με δυνατότητες και εκτός δρόμου κίνησης
Συμπέρασμα
Θα επαναλάβουμε και πάλι ότι το Vitara -ιδιαίτερα το τετρακίνητο- είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα, με καλούς χώρους για μια οικογένεια σε «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, με πλούσιο εξοπλισμό και προσεγμένη ποιότητα, με καλή οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο και επαρκείς εκτός δρόμου δυνατότητες για βόλτες στην ελληνική ύπαιθρο και τις παραλίες, ευχάριστο στην οδήγηση και με επαρκή δύναμη για ασφαλή προσπεράσματα. Πρόκειται αυτή τη στιγμή για μία από τις καλύτερες προτάσεις μικρομεσαίου SUV, καθώς μάλιστα και η τιμή του είναι αρκετά ανταγωνιστική.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.suzuki.gr/


  UP