ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Opel Mokka

Γνωριμία στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 07 Απριλίου 2021 ::..
Οι μαζικές δημοσιογραφικές εκδηλώσεις για την παρουσίαση νέων μοντέλων έχουν ανασταλεί στην Ελλάδα λόγω των περιοριστικών μέτρων και πολλές αντιπροσωπείες προσπαθούν να τις υποκαταστήσουν προσφέροντας -εκτός από τiς διαδικτυακές παρουσιάσεις- σύντομες προσωπικές επαφές των δημοσιογράφων με τα αυτοκίνητα για μια πρώτη εντύπωση την περίοδο του λανσαρίσματος. Σε μια τέτοια επιλογή κατέφυγε και η Opel για το νέο Mokka, φέρνοντας για λίγες μέρες μερικά αυτοκίνητα από το εργοστάσιο για να δώσει σε όλους τους δημοσιογράφους την ευκαιρία για μια πρώτη σύντομη γνωριμία στην Αττική, μέχρι να ολοκληρωθεί όλος ο κύκλος των λεπτομερών δοκιμών. Το αυτοκίνητο διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 18.000 ευρώ για το 1.2 των 100 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η τιμή του ντίζελ ξεκινάει από 20.000 ευρώ και του ηλεκτρικού Mokka-e από 34.600 ευρώ.


Η Opel διέγνωσε έγκαιρα τη στροφή του ευρωπαϊκού καταναλωτικού κοινού προς τα μικρά SUV και crossover και δημιούργησε πριν μερικά χρόνια δύο διαφορετικά μοντέλα στην ίδια κατηγορία, το -πιο «αστικό»- Crossland και το -πιο «περιπετειώδες»- Mokka στην προσπάθεια να προσεγγίσει ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Η επιλογή αυτή είχε ικανοποιητικά εμπορικά αποτελέσματα (το άθροισμα των πωλήσεων των δύο μοντέλων το 2019 πλησίασε αυτές του Corsa και ξεπέρασε κατά πολύ εκείνες του Astra), οπότε η εταιρεία -έχοντας πλέον και το πλεονέκτημα της οικονομίας κλίμακας που προσφέρει η συμμετοχή στο γκρουπ PSA- δημιούργησε μια νέα γενιά του Mokka (χωρίς τετρακίνηση όμως), που είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,15 μ., μικρότερο κατά 12,5 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο (προφανώς για ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση από το πιο «οικογενειακό» Crossland), έχει όμως ελαφρά μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 2 χιλιοστά) και παρόμοια χωρητικότητα (350 λίτρα) στο χώρο αποσκευών.

Το αυτοκίνητο είναι βασισμένο στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP του γκρουπ PSA, με σημαντικό κέρδος το γεγονός ότι έχει μικρότερο βάρος μέχρι και κατά 120 κιλά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο και αισθητά βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία (έως και 30% στην ηλεκτρική έκδοση). Το νεανικό στιλ του αυτοκινήτου (εσωτερικά κι εξωτερικά) τονίζεται και από την προσπάθεια που έχει γίνει στον τομέα της τεχνολογίας από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων και συνδεσιμότητας και στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου προσφέρεται ακόμα η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων. Το νέο Mokka διατίθεται με βενζινοκινητήρα 1.2 τούρμπο σε εκδόσεις 100 και 130 ίππων και με ντίζελ 1.5 με 110 ίππους, ενώ υπάρχει και το ηλεκτρικό Mokka-e των 136 ίππων.
Η αντιπροσωπεία της Opel μας έδωσε τη δυνατότητα για μια σύντομη επαφή με τη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, αλλά και με την ηλεκτρική. Θα παρατηρήσουμε κατ' αρχάς ότι κατά τη διάρκεια της οδήγησης του αυτοκινήτου είδαμε αρκετά βλέμματα να στρέφονται στο πέρασμά του, κάτι που σημαίνει ότι η σχεδίασή του δεν περνάει απαρατήρητη, ενώ το ποιοτικό εσωτερικό έχει επίσης στο δικό του χαρακτήρα και προσφέρει μια εικόνα "hi-tech". Οι χώροι του είναι μικρότερoι από αυτούς του Crossland (κάτι που προφανώς ήταν το ζητούμενο), επαρκούν όμως για 4 άτομα. Ο γνωστός βενζινοκινητήρας των 130 ίππων του γκρουπ PSA είναι απολύτως επαρκής για να κινήσει αρκετά σβέλτα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1'' με το χειροκίνητο κιβώτιο και 9,2'' με το αυτόματο), ενώ το 8άρι αυτόματο κιβώτιο μας ικανοποίησε για μια ακόμα φορά με τις γρήγορες και ομαλές αλλαγές που πραγματοποιεί. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, η οδική συμπεριφορά απόλυτα προβλέψιμη, με καλό κράτημα και λιγότερη υποστροφή στην πίεση από το Crossland, από το οποίο το Mokka έχει και καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, επιβεβαιώνοντας έτσι συνολικά τον πιο νεανικό χαρακτήρα του. Το Mokka-e δεν είναι από τα πιο γρήγορα ηλεκτρικά που έχουμε οδηγήσει, έχει πάντως απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0''), που ξεπερνούν κατά πολύ τις ανάγκες του αστικού χαρακτήρα του. Από την άλλη πλευρά η πραγματική αυτονομία του (η επίσημη είναι περίπου 320 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών) είναι πολύ ικανοποιητική με τα σημερινά δεδομένα της ηλεκτροκίνησης, με το άθροισμα των χιλιομέτρων που διανύσαμε και αυτών που απέμεναν όταν τα παραδώσαμε σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού να φτάνει τα 270 χιλιόμετρα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP