ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Ποιος κοροϊδεύει ποιον;

        ..:: Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2021 ::..
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στην ελλιπή αστυνόμευση της κυκλοφορίας, που αποτελεί κατά τη γνώμη μας μια από τις κύριες αιτίες του μεγάλου αριθμού ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους σε σύγκριση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Αν και πολλοί θα πίστευαν ότι αυτό θα μπορούσε να λυθεί προσλαμβάνοντας περισσότερους (πόσους άραγε;) αστυνομικούς, το πρόβλημα είναι πιο σύνθετο και είναι στην πραγματικότητα περισσότερο ποιοτικό παρά ποσοτικό. Το ιδανικό προφανώς είναι να μπορείς να εντοπίζεις κάθε παράβαση που γίνεται στους δρόμους και όλοι οι παραβάτες να υφίστανται τις νόμιμες συνέπειες. Επειδή όμως στην Ελλάδα, όπως και σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες, κυκλοφορούν εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους και οι παραβάσεις (μικρές ή μεγάλες) είναι χιλιάδες (πολλές φορές άλλωστε οφείλονται και σε ασάφειες ή ανεπάρκειες του νομοθετικού πλαισίου και των υποδομών), το ιδανικό είναι αδύνατο να επιτευχθεί. Πάντα θα υπάρχουν κάποιοι παραβάτες που δεν θα εντοπίζονται, γιατί είναι αδύνατο να υπάρχει παρουσία της Τροχαίας σε κάθε δρόμο και σε κάθε στενό κάθε πόλης και κάθε χωριού.

Εκείνο που έχει λοιπόν σημασία, είναι να εντοπίζεις στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις και μαζί μ' αυτές όσες από τις υπόλοιπες είναι δυνατό να εντοπισθούν παράλληλα. Έτσι ώστε να υπάρχει αίσθηση στους οδηγούς ότι υπάρχει αστυνόμευση στους δρόμους, κάτι που έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί αποτρεπτικά (γι' αυτό άλλωστε και στις βόρειες χώρες, που ο έλεγχος είναι πιο στοχευμένος, οι οδηγοί προσέχουν περισσότερο παρ' όλο που κι εκεί είναι αδύνατο να υπάρχει αστυνομία σε κάθε δρόμο και σε κάθε στενό κάθε πόλης και κάθε χωριού). Δυστυχώς το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι η Τροχαία, με τις ευλογίες της ηγεσίας της και την ανοχή (αν όχι την υποστήριξη) του αρμόδιου υπουργείου (και του εκάστοτε πολιτικού προϊσταμένου του), λειτουργεί 100% με ποσοτικά κριτήρια -γιατί είναι πιο εύκολη η εφαρμογή τους και δημιουργεί εντυπώσεις «έργου»- και καθόλου με ποιοτικά.

Είναι πολύ συνηθισμένο το φαινόμενο να στέλνονται συνεργεία της Τροχαίας στους δρόμους για «σαφάρι» παραβατών, έχοντας συγκεκριμένους αριθμητικούς στόχους για τις παραβάσεων που πρέπει να βεβαιώσουν (και των αντίστοιχων κλήσεων που πρέπει να κόψουν). Και φυσικά η... αγαπημένη τους παράβαση, που επιτρέπει να κόβουν ένα σωρό κλήσεις σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα με ελάχιστη προσπάθεια, είναι η «υπερβολική» ταχύτητα. Όπως όλοι γνωρίζουν, στην Ελλάδα όπου δεν υπάρχει κανένας απολύτως ορθολογισμός στην επιλογή των ορίων ταχύτητας για κάθε δρόμο, «υπερβολική» είναι η ταχύτητα που ξεπερνάει το τοπικό όριο, ακόμα κι όταν αυτό είναι τόσο γελοίο, που δεν το τηρούν ούτε... οι ίδιοι οι τροχονόμοι όταν κυκλοφορούν με τα δικά τους αυτοκίνητα! Το συνεργείο στήνεται σε ένα σημείο όπου υπάρχει ένα τέτοιο όριο, είναι προφανές ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα το παραβιάζουν, οπότε οι τροχονόμοι κόβουν εύκολα και γρήγορα όσες κλήσεις τους έχει ζητήσει ο προϊστάμενος τους (κι έχουν και την υποστήριξη του τοπικού δήμου, στον οποίο καταλήγουν τα χρήματα από τα πρόστιμα).

Στην Ελλάδα όμως γίνονται πολύ πιο επικίνδυνες παραβάσεις, που είναι πλέον πολύ συνηθισμένες σε καθημερινή βάση, ακριβώς γιατί δεν αστυνομεύονται επαρκώς. Τα κόκκινα φανάρια είναι σαν να μην υπάρχουν, οι πινακίδες «Stop» επίσης, η κατανάλωση οινοπνευματωδών είναι σχεδόν... εθνικό σπορ, η χρήση του κινητού τηλεφώνου καθημερινά από χιλιάδες οδηγούς έχει διαστάσεις επιδημίας κλπ. κλπ. Κι αυτά δυστυχώς δεν προκαλούν απλώς ζημιές στις λαμαρίνες, αλλά σκοτώνουν! Πρόσφατα, το τριήμερο μετά την 25η Μαρτίου, διαβάσαμε στον Τύπο (στέλνουν και δελτία Τύπου βλέπετε για τα... κατορθώματά τους) πως η Tροχαία Αττικής αποφάσισε να κάνει «μπαράζ» ελέγχων για την τήρηση του ΚΟΚ «για την αντιμετώπιση των παραβάσεων που οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα και διαταράσσουν την ασφάλεια των συγκοινωνιών». Κατά τους ελέγχους βεβαιώθηκαν 124 παραβάσεις για υπέρβαση ορίου ταχύτητας, οι μισές περίπου από το σύνολο. Και από εκεί και πέρα 5 (!) για μη χρήση κράνους, μία (ναι, 1!!!) για παραβίαση του κόκκινου στα φανάρια και άλλη μία (ναι 1!!!) για κατανάλωση αλκοόλ. Για χρήση κινητού δεν μάθαμε (προφανώς θα είναι στις 124 «λοιπές» παραβάσεις που βεβαιώθηκαν και σίγουρα -αν υπάρχουν- θα είναι πολύ λίγες για να μην αναφέρονται ξεχωριστά). Κατά τα άλλα κυνηγούν τις παραβάσεις «που οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα»! Ποιος κοροϊδεύει ποιόν;_Π.Φ.

  UP