ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda Jazz - 1.5 i-MMD Hybrid

Ο ορθολογισμός εκσυγχρονίστηκε         ..:: Σαββάτο, 03 Απριλίου 2021 ::..

Ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία με τις προηγούμενες γενιές του, που μεταφράζεται σε ευρυχωρία, προσεγμένη κατασκευή, κορυφαία πρακτικότητα και πλούσιο εξοπλισμό, το -αποκλειστικά υβριδικό- νέο Jazz προσαρμόστηκε σχεδιαστικά και τεχνολογικά στη σύγχρονη πραγματικότητα, εξασφαλίζοντας και εντυπωσιακή οικονομία

Το Jazz ήταν από την πρώτη γενιά του ένα σούπερ μίνι που αντιπροσώπευε την «ορθολογική» αυτοκίνηση, ευρύχωρο, πρακτικό, γεροδεμένο, καλά εξοπλισμένο και οικονομικό. Με στιλ βασισμένo στη λογική του «1,5 όγκου», που ακροβατεί ανάμεσα στα χάτσμπακ και τα πολυμορφικά (ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα) απέδειξε στην εποχή των SUV ότι δε χρειάζεται ένα αυτοκίνητο να μοιάζει με εκτός δρόμου (χωρίς να είναι) για να προσφέρει χώρους, πρακτικότητα και καλή ορατότητα για τον οδηγό. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και η νέα γενιά του, προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή, αφού προσφέρεται πλέον αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση. Το νέο Jazz έχει μήκος 4,044 μ. και μεταξόνιο 2.517 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Βασικό στοιχείο του αυτοκινήτου ήταν πάντα κι εξακολουθεί να είναι οι πολύ καλοί χώροι που προσφέρει για την κατηγορία, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερις επιβάτες, άρα μπορεί πολύ άνετα να ανταποκριθεί στο ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που συχνά έχουν στις μέρες μας τα τετράμετρα σούπερ μίνι. Ο χώρος αποσκευών είναι λίγο μικρότερος σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου μοντέλου (304 λίτρα αντί για 354), προφανώς για να τοποθετηθούν από κάτω και εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος. Ακόμα κι έτσι όμως βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς πάντως να είναι πια κορυφαίος. Αυτή η επιλογή έγινε από τη Honda προφανώς για να έχει και το νέο μοντέλο το μεγάλο πλεονέκτημα το προηγούμενου, τα καθίσματα Magic Seats πίσω, στα οποία αναδιπλώνεται και το οριζόντιο τμήμα προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Ένα χαρακτηριστικό μοναδικό στην κατηγορία, που τοποθετεί στην κορυφή την πρακτικότητα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό και με τους πολλούς χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο εσωτερικό. Θα επισημάνουμε μόνο ότι το ράφι στην κεντρική κονσόλα δεν έχει αντιολισθητικό υλικό, ώστε να μην «πηγαινοέρχονται» τα αντικείμενα που τοποθετούνται εκεί.

Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος όμως είναι κλιμακωτή, οπότε υπάρχει πιθανότητα ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Πολύ προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, όπως συνηθίζει η Honda, χωρίς πάντως πολυτέλειες με μαλακά πλαστικά κλπ. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 22.700 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 10 αερόσακους (μεταξύ των οποίων και ένας ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά η εταιρεία προσφέρει για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη διετή επέκταση εγγύησης μετά την τριετή εργοστασιακή. Η εργοστασιακή εγγύηση για τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος (κινητήρας, γεννήτρια, μπαταρία, καλώδια υψηλής τάσης κλπ.) είναι ούτως ή άλλως 5ετής (ή 100.000 χιλιόμετρα).
Ευρύχωρο, με γεροδεμένη κατασκευή, άψογη συναρμολόγηση και κορυφαία πρακτικότητα, χάρη και στα Magic Seats, είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Honda είναι, για κινητήρες μιλάμε, δεν περιμέναμε από την Honda μια συνηθισμένη λύση! Το υβριδικό σύστημα παραγωγής ισχύος του νέου Jazz (που, όπως και το προηγούμενο, προσφέρεται σε μία μόνο έκδοση κινητήρα) είναι μία ιδιαίτερα μελετημένη πρόταση συνολικής ισχύος 109 ίππων, που εκτός από τον βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, από τους οποίους ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια και ο άλλος ως κινητήρας που κινεί το αυτοκίνητο. Το σύστημα προσφέρει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, που επιλέγονται αυτόματα. Σε ξεκίνημα από στάση και σε χαμηλά φορτία, το αυτοκίνητο κινείται ως ηλεκτρικό, με την τροφοδοσία του κινητήρα να γίνεται από τη μπαταρία. Σε υβριδική λειτουργία ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά παρέχει ισχύ στην γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της παράγει ρεύμα που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για να κινήσει τους τροχούς. Σε περίπτωση παραγωγής «περισσευούμενης» ισχύος, αυτή χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας (η οποία φυσικά φορτίζεται και κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης). Τέλος υπάρχει και η λειτουργία με βενζινοκινητήρα, ο οποίος παρέχει ισχύ στους τροχούς και μπορεί να υποβοηθείται από τον ηλεκτροκινητήρα, όταν ο οδηγός ζητάει γρήγορη επιτάχυνση. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Στην πράξη το σύστημα προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για την παροχή ενεργητικής ασφάλειας με ασφαλή προσπεράσματα (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,4''), προφανώς δεν έχει το «νεύρο» των βενζινοκινητήρων τούρμπο με χειροκίνητο κιβώτιο, δεν «κρεμάει» όμως και ανταποκρίνεται με επάρκεια στις ανάγκες του αυτοκινήτου και της καθημερινής οδήγησης. Η χρησιμοποίηση κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης σημαίνει ότι στο βαθύ πάτημα του γκαζιού ανεβαίνουν οι στροφές και ακούγεται ο κινητήρας, αλλά αυτό δεν χρειάζεται να το κάνεις συχνά (π.χ. σε ένα προσπέρασμα), οπότε συνολικά ο κινητήρας δεν θα ακούγεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, αν οδηγός αξιοποιεί το σύστημα όπως πρέπει. Σ' αυτήν την περίπτωση είναι εντυπωσιακή και η κατανάλωση που προσφέρει, δικαιώνοντας έτσι και την επιλογή των μηχανικών της Honda. Είναι εντυπωσιακό ότι μέσα στην πόλη (όπου συνήθως στα υβριδικά αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο απ' ό,τι στον ανοιχτό δρόμο) αυτή η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και στα 4,5 λίτρα/100 χλμ.!

Οδηγώντας
Στημένο με καθαρά «οικογενειακή» φιλοσοφία το Jazz προσφέρει ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά χωρίς σπορτίφ χαρακτήρα και χωρίς να προκαλεί για γρήγορη οδήγηση. Προοδευτικά υπoστροφικό, έχει επαρκές κράτημα και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις, έχει γενικά μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για να προσφέρει ικανοποιητική άνεση, οπότε γέρνει κάπως στις στροφές όταν πιέζεται, χωρίς όμως να προβληματίζει. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεν είναι αργό (2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα - ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Εντυπωσιακή οικονομία
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Διετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Kλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
- «Τσιμπημένη» τιμή
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στο «ραφάκι» της κονσόλας
Ευκολοδήγητο και ασφαλές, το νέο Jazz αποδεικνύεται και εντυπωσιακά οικονομικό
Συμπέρασμα
Το νέο Jazz είναι απόλυτα συνεπές με την ιστορία του, αλλά και με την εικόνα της Honda ως κατασκευαστή που δεν φοβάται να προσφέρει λύσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη. Εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο χαρακτήρα, κορυφαίο σε πρακτικότητα, ευκολοδήγητο, καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο, το οποίο έχει προσαρμοστεί απόλυτα στην σύγχρονη πραγματικότητα, και σχεδιαστικά, αλλά και τεχνολογικά, προσφέροντας επιπλέον εντυπωσιακή οικονομία. Όπως είχαμε τονίσει και στην δοκιμή της προηγούμενης γενιάς, είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται περισσότερο στη λογική και λιγότερο στο συναίσθημα κι αυτό είναι κάτι που εκτιμούν ιδιαίτερα πολλοί καταναλωτές.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP