ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3

Γνωριμία στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2021 ::..
Η BMW iX3, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της BMW, άρχισε πρόσφατα να διατίθεται και στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία της BMW, που είχε παρουσιάσει το αυτοκίνητο διαδικτυακά, έδωσε τη δυνατότητα στους δημοσιογράφους και για μία πρώτη επαφή με αυτό στους δρόμους της Αττικής. Η iX3 προσφέρεται σε τιμή που ξεκινάει από 64.200 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, πανοραμική ηλιοροφή, ράγες οροφής, προβολείς τεχνολογίας LED, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, συναγερμό, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, πακέτο online υπηρεσιών κλπ.


Ένα premium ευρωπαϊκό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Κίνα δεν είναι κάτι συνηθισμένο, η iX3 όμως δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο. Άλλωστε η BMW κατασκευάζει και άλλα μοντέλα εκτός Ευρώπης και οι υπόλοιπες εκδόσεις της X3 κατασκευάζονται στις ΗΠΑ. Η αγορά της Κίνας όμως είναι η μεγαλύτερη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε η επιλογή της για την κατασκευή της ηλεκτρικής iX3 (και για το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου) δεν είναι περίεργη. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τη νέα γενιά της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης eDrive της BMW, προσφέροντας ενεργειακή απόδοση υψηλότερη κατά 30% σε σύγκριση με τα υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα του γερμανικού γκρουπ. Χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς και προσφέρει στο αυτοκίνητο επιδόσεις αντίστοιχες με αυτές της συμβατικής BMW X3 xDrive30i (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,8''). Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Νέα επίσης είναι και η τεχνολογία της μπαταρίας που χρησιμοποιείται, η οποία έχει μειωμένο όγκο και βάρος και αποτελείται από 10 στοιχεία (modules), ώστε να διευκολύνεται η επισκευή και αντικατάσταση. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι φυσικά αντίστοιχο με αυτό των άλλων εκδόσεων της X3 σε χώρους, ποιότητα και εργονομία, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ελάχιστα μικρότερος (510 λίτρα αντί για 550).
Η οδήγηση του αυτοκινήτου αναδεικνύει αμέσως τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα, αυτό άλλωστε είναι και ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι προσφέρουν μια πολύ μεγάλη ροπή (στην προκειμένη περίπτωση 40,8 kgm) από μηδενικές στροφές. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα σε οποιοδήποτε δρόμο και με οποιοδήποτε φορτίο, με την αθόρυβη λειτουργία που επίσης χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτροκίνητα. Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι το εξαιρετικό στήσιμό του, που προσφέρει μια οδική συμπεριφορά εξίσου καλή με αυτή των συμβατικών X3 (από τις οποίες άλλωστε η iX3 έχει αρκετά χαμηλότερο κέντρο βάρους) και σε καμία περίπτωση δε σου υπενθυμίζει το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου, που φτάνει τα 2.260 κιλά. Το πολύ καλό τιμόνι ήταν αναμενόμενο, όπως σε όλες τις BMW, ενώ τα εξίσου καλά φρένα μπορούν και να χρησιμοποιούνται απλώς επικουρικά αν επιλέξει κανείς στο κιβώτιο ταχυτήτων τη ρύθμιση Β για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Σ' αυτήν την περίπτωση το αυτοκίνητο φρενάρει με τον κινητήρα και μόνο σε υψηλές ταχύτητες χρειάζεται τη βοήθεια και των φρένων για να ακινητοποιηθεί στην μικρότερη δυνατή απόσταση.

Σε ό,τι αφορά την αυτονομία υπάρχουν τα επίσημα νούμερα και η... πραγματικότητα, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αλλά και τα συμβατικά στις μετρήσεις κατανάλωσης). Σύμφωνα με το νέο τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών (WLTP), η αυτονομία της iX3 μπορεί να φτάσει έως τα 460 χιλιόμετρα (και ακόμα περισσότερο στην πόλη). Στη διαδρομή που κάναμε εμείς (στην περιοχή των Θρακομακεδόνων και ανεβαίνοντας μέχρι την κορυφή της Πάρνηθας), το άθροισμα της απόστασης που διανύσαμε και των υπολειπόμενων χιλιομέτρων δεν ξεπέρασε τα 300, αν και προσπαθήσαμε κατεβαίνοντας το βουνό να φορτίσουμε τη μπαταρία με την ανάκτηση ενέργειας (στην επιλογή προσαρμοζόμενης ανάκτησης). Και πράγματι, όταν φτάσαμε στους πρόποδες της Πάρνηθας η ένδειξη της υπολειπόμενης αυτονομίας είχε αυξηθεί κατά 10 χιλιόμετρα σε σχέση με αυτή που φαινόταν στην κορυφή (στα οποία φυσικά πρέπει να προστεθούν και τα χιλιόμετρα της διαδρομής από την κορυφή μέχρι τους πρόποδες). Από την άλλη πλευρά η χρήση του αυτοκινήτου δεν έγινε με στόχο τη μέγιστη δυνατή αυτονομία, λόγω των καιρικών συνθηκών μάλιστα (βροχή χαμηλά, χιόνι -στις 31 Μαρτίου!- ψηλά και μάλιστα αρκετό) χρησιμοποιούσαμε συνεχώς και το σύστημα θέρμανσης και τους καθαριστήρες (φυσικά και το ηχοσύστημα!). Σίγουρα, λοιπόν, η αυτονομία είναι αισθητά μεγαλύτερη σε σύγκριση με τις πρώτες ηλεκτρικές BMW, δεν βρίσκεται όμως ακόμα σε επίπεδα που να επιτρέπουν μακρινά ταξίδια χωρίς το άγχος της φόρτισης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP