ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Toyota Yaris - Hybrid

Επανεκκίνηση         ..:: Σαββάτο, 27 Μαρτίου 2021 ::..

Το βαθυστόχαστο «No more boring cars» του Akio Toyoda περιλαμβάνει και το νέο Yaris και το στοίχημα ενός ενδιαφέροντος «μικρού» φαίνεται κερδισμένο ακόμη και στην υβριδική έκδοση, που αναμένεται να κατακτήσει εκ νέου τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις

Στην εποχή της επέλασης των SUV πάσης φύσεως, τα σούπερ μίνι εξακολουθούν, έστω και με βραχεία κεφαλή, να κατέχουν τα σκήπτρα της ελληνικής αγοράς. Σε όλη την πορεία των τελευταίων χρόνων ένα δεδομένο από το παρελθόν δεν διαφοροποιήθηκε ποτέ: η πρωτιά του Yaris στις πωλήσεις. Όσα σχολιανά και να άκουσε στο μακρύ βίο του, αυτό εκεί, συνέχιζε να πουλά σαν ζεστό ψωμί, ανέγγιχτο από τον ανταγωνισμό, τσιμπημένη τιμή κτήσης και άλλα πιθανά εμπόδια στο διάβα του. Στη νέα γενιά του οι σχεδιαστές του τόλμησαν να κάνουν βήματα εξέλιξης και κατέληξαν σ' αυτό το κατά τη γνώμη μου εντυπωσιακό αισθητικό αποτέλεσμα. Το πήγαιναν για Corolla υπό σμίκρυνση και τους προέκυψε τελικά η πολιτική έκδοση του GR, ακόμη και στις πρώτες «άκακες» εκδόσεις που θα σηκώσουν το βάρος στον εμπορικό στίβο.

Εσωτερικό
Η σχεδίαση είναι ιδιαίτερη, έστω και κάπως περίπλοκη, τελικά όμως σου αρέσει. Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 8'' μοιάζει να αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό, τα καλαίσθητα ψηφιακά χειριστήρια του κλιματισμού και ο επίσης πρωτότυπος πίνακας οργάνων συνθέτουν ένα σύνολο με σαφή τεχνολογικό προσανατολισμό, ελαφρώς φουτουριστικό αλλά καθόλα οικείο. Τα υλικά είναι προσεγμένα, αν και το μαλακό πλαστικό εξαντλείται κυρίως στο πάνω μέρος του ταμπλό. Αυτός όμως είναι ο κανόνας στην κατηγορία, εκείνο που μετράει περισσότερο είναι η συναρμογή. Εκεί δηλαδή που το Yaris δίνει τα ρέστα του. Ο πίνακας οργάνων κατέβηκε χαμηλότερα και για να επιτευχθεί αυτό χρειάστηκε η κολόνα «Α» να μετατοπιστεί πιο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν επίσης προς τα μαρσπιέ ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού (+20 χιλιοστά). Οι διαθέσιμοι χώροι του νέου Yaris δεν συγκαταλέγονται στους μεγαλύτερους της κατηγορίας, είναι πάντως μεγαλύτεροι από πριν (η αύξηση του πλάτους προσέθεσε μια αίσθηση ευρυχωρίας) και ικανοποιούν με βασικό κριτήριο την αστική χρήση. Ο χώρος αποσκευών με το διπλό πάτωμα είναι επαρκής με τα 286 λίτρα του, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν αρκετοί (περισσότεροι από πριν) αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα στην καμπίνα. Είδηση βέβαια αποτελεί η χαμηλότερη κατά έξι εκατοστά θέση οδήγησης σε σχέση με πριν.

Η τιμή του υβριδικού Yaris ξεκινάει από 17.460 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στο βασικό εξοπλισμό: ESP με hill holder, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης (κατά τον ελιγμό), 7 αερόσακους (μεταξύ των οποίων και κεντρικό αερόσακο εμπρός), αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, αισθητήρες βροχής, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρα USB και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου, κλπ.
Σύγχρονο και μοντέρνο εσωτερικά, με τα απαραίτητα τεχνολογικά συστατικά παρόντα
Κινητήρας-κιβώτιο
Η Toyota θεωρείται leader στο χώρο των υβριδικών αυτοκινήτων. Η τεχνογνωσία της διογκώνεται ολοένα στον συγκεκριμένο τομέα, δεν έριξε άλλωστε τυχαία το βάρος στο νέο 3κύλινδρο υβριδικό σύνολο του 1,5 λίτρου, που αντικαθιστά το προηγούμενο 4κύλινδρο. Ο υβριδικός κινητήρας 1.5 είναι ελαφρύτερος και απαιτεί μικρότερο χώρο, ενώ τα κινητά μέρη του προκαλούν λιγότερες τριβές. Σε επίπεδο απόδοσης είναι 15% πιο ισχυρός από τον προηγούμενο (μέγιστη συνδυασμένη ισχύς 116 ίπποι και 21,1 kgm ροπής) και 20% πιο οικονομικός από αυτόν, ενώ παράγει πλέον 20% λιγότερες εκπομπές CO2. Νέα είναι επίσης η μπαταρία λιθίου, η οποία αντικαθιστά την παλιά νικελίου, με αποτέλεσμα να προσφέρει όχι μόνο καλύτερη απόδοση σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και εξοικονόμηση βάρους (27%). Νέο και μικρότερο σε διαστάσεις είναι τέλος και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) που εμφανίζει τώρα πιο στρωτή λειτουργία συγκριτικά με το αντίστοιχο του απερχόμενου μοντέλου. Στην πράξη, όλα αυτά δημιουργούν ένα εύστροφο σύνολο που διαχειρίζεται εύκολα το βάρος του αμαξώματος και, το κυριότερο, καταναλώνει ελάχιστα (είδαμε τιμές μεταξύ 4,6 και 5,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα). Η δύναμη αποδίδεται ομαλά και γραμμικά, ενώ ο 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας έχει και πιο ευχάριστη χροιά λειτουργίας.

Οδηγώντας
Το νέο Yaris χτίστηκε επάνω σε μια μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας TNGA (αυτή που χρησιμοποιεί η Toyota στα μεγαλύτερα μοντέλα της, Corolla και RAV4). Η νέα αρχιτεκτονική δομή αποκαλείται GA-B. Πέρα από το πλαίσιο, η ανάρτηση έχει επανασχεδιαστεί (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), υιοθετώντας μαλακότερα ελατήρια, προκειμένου το Yaris να βελτιωθεί τόσο στα δυναμικά χαρακτηριστικά όσο και στην προσφερόμενη άνεση, τομείς στους οποίους είχε μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό ο προκάτοχός του. Την βελτιωμένη οδική συμπεριφορά του νέου Yaris υπόσχονται επιπλέον το χαμηλότερο κέντρο βάρους, οι συνολικά «μαζεμένες» διαστάσεις, αλλά και τα φαρδύτερα μετατρόχια.

Στην πράξη το Yaris γυρίζει σελίδα στη μακρόσυρτη ιστορία του σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά. Η νέα άκαμπτη πλατφόρμα βοήθησε τους τεχνικούς να ρυθμίσουν σωστά την ανάρτηση και σε συνδυασμό με τα «τραβηγμένα» μετατρόχια και το σαφές σύστημα διεύθυνσης δημιούργησαν ένα από τα πιο ελκυστικά αποτελέσματα σε επίπεδο οδήγησης στα μικρά ιαπωνικά αυτοκίνητα των τελευταίων δεκαετιών. Το Yaris παρέχει πλέον σαφή πληροφόρηση για το τι πράττει στο δρόμο, διαθέτοντας πολύ υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης από το προηγούμενο. Απέναντι στον προηγούμενο εαυτό του το Yaris απέβαλλε στο δρόμο τον basic χαρακτήρα. Πατάει με μεγαλύτερη σιγουριά στον ασφαλτοτάπητα με εφόδια την αμεσότερη απόκριση και την καλύτερη κατευθυντικότητα στην είσοδο των στροφών και το μεγαλύτερο βαθμό συμμετοχικότητας. Η ποιοτική κύλιση αποτελεί ευπρόσδεκτο νέο παρότι δεν φτάνει στα επίπεδα ραφιναρίσματος γερμανικού ή γαλλικού σούπερ μίνι και η άνεση που προσφέρει είναι πολύ καλή για την κατηγορία.
YΠEP
- Συναρμολόγηση
- Χαμηλή κατανάλωση
- Άνεση
- Ασφαλής και πολύ «φιλική» συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Σχεδίαση που ξεχωρίζει
KATA
- «Τσιμπημένη» τιμή αγοράς
- Πίσω χώροι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας
- Έλλειψη ρεζέρβας
Πιο συμπαγές εξωτερικά, με χαμηλότερο κέντρο βάρους και υποδειγματική ακαμψία, διαγράφει το αδιάφορο παρελθόν
Συμπέρασμα
Σίγουρα στη νέα γενιά μπορείς να πεις ότι σου αρέσει το Yaris για τη σχεδίαση και τα ενδιαφέροντα οδικά χαρακτηριστικά του χωρίς να παρεξηγηθείς, γιατί αυτά ανταποκρίνονται απόλυτα στην αλήθεια. Σ' αυτά μπορεί να προσθέσει κανείς την ποιοτική κατασκευή και υψηλή αξία του ονόματος του μοντέλου και της μάρκας στη συνείδηση του έλληνα καταναλωτή κι έχει ολοκληρωμένη την εξίσωση που επιτρέπει την πρόβλεψη για συνέχιση της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας και στη νέα γενιά.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.toyota.gr


  UP