ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Tucson - 1.6T 48V 180 HP

Η Hyundai της σύγχρονης εποχής         ..:: Σαββάτο, 13 Μαρτίου 2021 ::..

Επιβεβαιώνοντας την προσήλωση της Hyundai στην ποιότητα, τη λειτουργικότητα και τη σύγχρονη τεχνολογία, το νέο Tucson είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, ποιοτικό, ευκολοδήγητο και ασφαλές στο δρόμο, με δυνατό κινητήρα που καλύπτει με το παραπάνω τις οικογενειακές ανάγκες και πλουσιότατο εξοπλισμό ασφαλείας, που συμπεριλαμβάνει μέχρι και μεσαίο αερόσακο εμπρός

To Tucson είναι αρκετά παλιό όνομα για την Hyundai, που το εγκατέλειψε κάποια στιγμή για το μικρομεσαίο της SUV προς όφελος του iX35, για να επανέλθει στην προηγούμενη γενιά του με ένα νέο Tucson, που αποτελούσε κατά κάποιο τρόπο κι ένα ορόσημο για την κορεάτικη εταιρεία, εγκαταλείποντας την εικόνα του «φτηνού τίμιου» αυτοκινήτου και αποτελώντας μία ολοκληρωμένη και πλήρως ανταγωνιστική πρόταση. Αντίστοιχες φιλοδοξίες έχει και το νέο μοντέλο, που παρουσιάστηκε πρόσφατα και είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της νέας εποχής που ξεκίνησε για την αυτοκινητοβιομηχανία, αφού είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις. Το νέο μοντέλο έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο, μεγαλύτερο μήκος κατά 20 χιλιοστά (συνολικά 4,5 μ.), ενώ είναι και φαρδύτερο κατά 15 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Η αύξηση διαστάσεων και μεταξονίου είχε ως αποτέλεσμα και την αύξηση των χώρων για τους επιβάτες, που είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικους, με αρκετό αέρα να τα πόδια και το κεφάλι τους, ενώ κι ένας 5ος μεταφέρεται στη μέση πίσω με λιγότερους συμβιβασμούς απ' ότι σε πολλά άλλα αυτοκίνητα, χάρη στο χαμηλό «τούνελ» στο κέντρο. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 577 λίτρων ολοκληρώνει την εικόνα ενός αυτοκινήτου που καλύπτει απολύτως τις ανάγκες μιας οικογένειας. Θα θέλαμε μόνο λίγο περισσότερους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό και κυρίως όχι τόσο μικρές θήκες στις πόρτες. Συνολικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, από τα καλύτερα της κατηγορίας, με καλά υλικά και γεροδεμένη κατασκευή και την καλή εικόνα ολοκληρώνει μια σωστή θέση οδήγησης, με επαρκείς ρυθμίσεις και καλή συνολική εργονομία.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 26.590 ευρώ με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα σε ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης καθόδου με μεγάλη κλίση, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και οδήγησης στη μέση της λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων 7 αερόσακους (ο έβδομος ανάμεσα σε οδηγό του συνοδηγό), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συναγερμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησής, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, στατικά φώτα στροφής, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος πίσω, ράγες οροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρες USB και Aux, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα φόρτισης USB πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Το αυτοκίνητο καλύπτεται, όπως όλα τα Hyundai, από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Το εσωτερικό είναι πολύ ποιοτικό, εργονομικά σωστό και ιδιαίτερα ευρύχωρο
Κινητήρας-κιβώτιο
Στην έκδοση της δοκιμής μας το αυτοκίνητο κινείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο με 180 ίππους με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, που περιλαμβάνει μία μίζα/γεννήτρια για την επανεκκίνηση του κινητήρα όταν ξεκινάει το αυτοκίνητο μετά από στάση και τη στιγμιαία υποβοήθησή του σε επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές. Προφανώς η ισχύς είναι αρκετή για να κινήσει άνετα το μεγάλο αυτοκίνητο και να επιτρέψει ασφαλή προσπεράσματα, προσφέροντας άλλωστε και πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4''). Αλλά και η ελαστικότητα του κινητήρα είναι καλή, επιτρέποντας την οδήγηση χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων, Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων με ηλεκτρονικό συμπλέκτη, που επιτρέπει λειτουργία cοasting (αποσύνδεση του κινητήρα με το σύστημα μετάδοσης, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι) για μείωση της κατανάλωσης. Η παρατήρησή μας είναι ότι ο συμπλέκτης πιάνει ψηλά και απότομα, οπότε θέλει πολύ προσοχή για να ξεκινήσεις ομαλά, χωρίς «σκορτσάρισμα». Επίσης, όταν αφήσεις το γκάζι οι στροφές δεν πέφτουν αμέσως, κάτι που στο ανέβασμα ταχύτητας γίνεται κάπως αισθητό. Σ' ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, με βάρος πάνω από 1.5 τόνο και με τόσο μεγάλη ισχύ, δεν μπορεί κάποιος να περιμένει κανείς ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις, που να μπορούν να πλησιάσουν αυτές των πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Στην πόλη εύκολο οι τιμές ξεπερνούν τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο, λόγω του είδους του αμαξώματος (όλα τα SUV υστερούν σε αεροδυναμική λόγω σχήματός), δύσκολα πέφτεις κάτω από τα 8, εκτός αν κινείσαι με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 100 χλμ./ώρα.

Οδηγώντας
Η προσθιοκίνητη έκδοση του Tucson ικανοποιεί απόλυτα με τα οδικά χαρακτηριστικά της και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο (οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV, έχει καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και δεν είναι απρόβλεπτο ούτε απότομο. Ένα ευκολοδήγητο και ασφαλές αυτοκίνητο που δεν θα προβληματίσει τον οδηγό, ακόμα κι αν αυτός το πιέσει. Ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια είναι και το τιμόνι, αν και κάπως αργό (λογικό αφού το αυτοκίνητο έχει και τετρακίνητη έκδοση), ενώ επαρκή είναι και τα φρένα του. Η απόσταση από το έδαφος είναι 17 εκατοστά.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα
- Δυνατός κινητήρας περιορισμένου κυβισμού
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Ηχομόνωση
- 5ετής εγγύηση
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Ο συμπλέκτης πιάνει κάπως ψηλά και απότομα
Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το Tucson είναι ασφαλές και ευκολοδήγητο στο δρόμο
Συμπέρασμα
Και στη νέα γενιά του το Tucson εξακολουθεί να είναι ένα καλό SUV με απόλυτα κριτήρια, πλήρως ανταγωνιστικό, ποιοτικό και ευρύχωρο, προσαρμοσμένο στη σύγχρονη πραγματικότητα από πλευράς τεχνολογιών ασφαλείας και συνδεσιμότητας, με αρκετή δύναμη για να ανταποκρίνεται στις οικογενειακές ανάγκες σε κάθε είδος δρόμου και φορτίου και με οδικά χαρακτηριστικά που δεν θα προβληματίσουν ούτε τον οδηγό ούτε τους επιβάτες. Ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται στη σημερινή εικόνα της Hyundai, ως ενός από τους μεγάλους κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP