ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Leon - 1.5 eTSI

Λειτουργικότητα και οδηγική απόλαυση         ..:: Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2021 ::..

Η Seat χτυπάει και πάλι κορυφή στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς με το νέο της μικρομεσαίο μοντέλο, που είναι αναβαθμισμένο ποιοτικά και λειτουργικά και σ' αυτήν την έκδοση με τον δυνατό κινητήρα 1.5 ανταποκρίνεται απόλυτα στις οικογενειακές ανάγκες, αλλά και προσφέρει οδηγική απόλαυση στον απαιτητικό οδηγό

Ζούμε στην εποχή των SUV και Crossover, που αυξάνονται και πληθύνονται σε όλες τις κατηγορίες, υπάρχει όμως ακόμα ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς που στρέφεται προς την παραδοσιακή λύση των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Ένα από αυτά είναι και το Leon, που είναι και το μπεστ σέλερ της Seat, οπότε ήταν αναμενόμενη η παρουσίαση μιας νέας γενιάς του όταν έφτασε... το πλήρωμα του χρόνου, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού αυτός ο τύπος αμαξώματος ταιριάζει και στον σπορτίφ χαρακτήρα τον οποίο εκπροσωπεί η ισπανική μάρκα μέσα στο γκρουπ VW. Το νέο μοντέλο έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο (μήκος 4,368 μ.) και αυξημένο κατά 50 χιλιοστά μεταξόνιο (2.686 χιλιοστά), ενώ βασίζεται, όπως και πολλά άλλα στο γκρουπ VW, στη νέα πλατφόρμα MQB Evo.

Εσωτερικό
Το αυξημένο μεταξόνιο και οι αυξημένες διαστάσεις γενικότερα είχαν ευεργετική επίδραση στην αύξηση των χώρων για τους επιβάτες, καθώς μάλιστα το κέρδος από αυτήν την αύξηση επικεντρώθηκε σ' αυτούς. Έτσι είναι απολύτως επαρκείς για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, ενώ ο χώρος αποσκευών που έμεινε αμετάβλητος στα 380 λίτρα, ήταν ήδη καλός για την κατηγορία κι εξακολουθεί να είναι, χωρίς βεβαίως να είναι και ο κορυφαίος. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι έχει κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μία συνολικά καλή εικόνα στον τομέα της λειτουργικότητας, που συμβαδίζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εκεί όμως που έχει γίνει σημαντική αναβάθμιση, είναι στον τομέα της ποιότητας, με το εσωτερικό να μην είναι μόνο σχεδιαστικά και -κυρίως-τεχνολογικά σύγχρονο, όπως απαιτείται στην εποχή μας, αλλά και πολύ προσεγμένο, με ποιοτικά υλικά. Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή, όπως και η γενική εργονομία.

Η τιμή του 1.5 eTSI ξεκινάει από 23.790 ευρώ, με ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ηχοσύστημα με Bluetooth, δύο θύρες USB (C) και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Σύγχρονο και πολύ προσεγμένο το εσωτερικό, φιλοξενεί άνετα 4 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και στο αντίστοιχο Golf, το "e" μπροστά από το TSI στο όνομα του μοντέλου σημαίνει ότι πρόκειται για την ήπια υβριδική έκδοση, που συνδυάζει τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με τους 150 ίππους και το σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V το οποίο περιλαμβάνει γεννήτρια/μίζα και μπαταρία λιθίου. Και όπως και στο Golf, αυτός ο πολύ καλός κινητήρας, εύστροφος και με επαρκή ροπή από αρκετά χαμηλές στροφές (η μέγιστη τιμή της αποδίδεται από τις 1.500 στροφές), κινεί το αυτοκίνητο πολύ παραπάνω από αξιοπρεπώς, προσφέροντας καλές επιδόσεις και την αντίστοιχη ενεργητική ασφάλεια που αυτές εξασφαλίζουν (επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,4''), αλλά και την ευχαρίστηση στην οδήγηση που περιμένει ο οδηγός από ένα χάτσμπακ με σπορτίφ χαρακτήρα σαν το Leon. Και φυσικά ανταποκρίνεται άνετα στις ανάγκες κίνησης του αυτοκινήτου με πλήρες φορτίο σε κάθε είδος δρόμου, όπως δικαιούται να περιμένει κανείς από ένα οικογενειακό μοντέλο. Ο συνδυασμός με το ήπιο υβριδικό σύστημα βελτιώνει ακόμα περισσότερο την απόκριση (ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές) και η λειτουργία του κινητήρα είναι ακόμα πιο γραμμική. Η συνεργασία του με το βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 ταχυτήτων είναι πολύ καλή, οι αλλαγές είναι ομαλές και γρήγορες και η κλιμάκωση των σχέσεων σωστή. Η κατανάλωση συγκρατείται σε λογικά επίπεδα, γύρω στα 8.5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και κάτω από 7 στον ανοιχτό δρόμο (ανάλογα και με τον τρόπο οδήγησης φυσικά).

Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του Leon δικαιώνει την προϊστορία του μοντέλου και την εικόνα της μάρκας και είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα Seat, ακριβέστατη, με εξαιρετικό κράτημα και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, προσφέροντας οδηγική απόλαυση όσο ελάχιστα αυτοκίνητα στην κατηγορία. Ακόμα και υπό πίεση το αυτοκίνητο ακολουθεί με απόλυτη ακρίβεια την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός, ο οποίος έχει στη διάθεσή του ένα γρήγορο και ακριβές τιμόνι (που, όπως συνηθίζει η Seat, είναι κάπως ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες), ενώ τη συνολικά πολύ θετική εικόνα συμπληρώνουν τα αποτελεσματικά φρένα. Όπως τονίζαμε και μετά την πρώτη επαφή με το νέο Leon, είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς, πολύ ευχάριστο αλλά ταυτόχρονα και πολύ ευκολοδήγητο, προσφέροντας οδηγική απόλαυση χωρίς να δημιουργεί το παραμικρό άγχος. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση ικανοποιητική. Δεν ξεχωρίζει, αλλά είναι βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Καλό επτάρι κιβώτιο DSG
- Καλοί χώροι
- Αναβαθμισμένη ποιότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
Από τα κορυφαία μικρομεσαία χάτσμπακ σε οδική συμπεριφορά, προσφέρει οδηγική απόλαυση ακόμα και στον απαιτητικό οδηγό
Συμπέρασμα
Με την ποιοτική αναβάθμιση και τη βελτίωση των εσωτερικών χώρων στη νέα γενιά του, το Leon είναι αυτήν τη στιγμή ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία χάτσμπακ. Ειδικά σ' αυτήν την -πλούσια εξοπλισμένη- έκδοση με το δυνατό κινητήρα 1.5 είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει οδηγική απόλαυση και στον απαιτητικό οδηγό και ταυτόχρονα καλύπτει πολύ αποτελεσματικά το μεταφορικό έργο που περιμένει κανείς από ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.seat.gr


  UP