ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Scala - 1.0 G-TEC

Μετακινήσεις με ελάχιστο κόστος         ..:: Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2021 ::..

Η έκδοση φυσικού αερίου του Scala διατηρεί την άνεση και την πρακτικότητα των συμβατικών εκδόσεων του μοντέλου, είναι πλούσια εξοπλισμένη κι έχει προσιτή τιμή, κυρίως όμως προσφέρει ένα εντυπωσιακά χαμηλό κόστος χρήσης, με τίμημα τον περιορισμό του μεγάλου χώρου αποσκευών

Το γκρουπ VW προσφέρει εδώ και χρόνια σε όλες τις μάρκες του εκδόσεις φυσικού αερίου, που αποτελούν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα λύση για όσους δίνουν προτεραιότητα στο χαμηλό κόστος χρήσης και στις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Μια τέτοια έκδοση προσφέρεται και στο νέο μικρομεσαίο Skoda, το Scala και με δεδομένο ότι έχει αρχίσει πλέον και στη χώρα μας να δημιουργείται ένα δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, που δεν περιορίζεται μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το ζητήσαμε για δοκιμή για να το αξιολογήσουμε συνολικά, πέρα από το εξασφαλισμένο χαμηλό κόστος χρήσης που εγγυάται το φυσικό αέριο.

Εσωτερικό
Το Scala G-TEC, όπως αποκαλείται η έκδοση φυσικού αερίου, είναι κατά τα άλλα όπως όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις του Scala στο εσωτερικό του. Φιλοξενεί, λοιπόν, πολύ άνετα τέσσερις επιβάτες, καλύπτοντας έτσι απολύτως ικανοποιητικά το ρόλο του ως οικογενειακού αυτοκινήτου. Μοναδική παραχώρηση που έγινε για την τοποθέτηση των δεξαμενών φυσικού αερίου είναι η μείωση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Scala από τα 467 στα 339 λίτρα, χωρητικότητα απλώς ικανοποιητική για ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο προσφέρει και αρκετούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, αλλά και διάφορες μικρές λεπτομέρειες που διευκολύνουν την καθημερινότητα, (π.χ. θήκη για ομπρέλα, «ξύστρα» για τον πάγο, θήκες στο πορτμπαγκάζ κλπ.) Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε, είναι ότι το ογκώδες κεντρικό «τούνελ» περιορίζει σημαντικά τη δυνατότητα μεταφοράς και τρίτου επιβάτη στη μέση του πίσω καθίσματος. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με πολλές ρυθμίσεις που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βολευτεί.

Θα αναφέρουμε επίσης ότι τα νέα Skoda έχουν πλέον μια πιο έντονη σχεδιαστική ταυτότητα στο εσωτερικό τους. Μπορεί, λοιπόν, το Scala να εξακολουθεί να εμφανίζει ένα κάπως πιο λιτό ταμπλό σε σύγκριση με τα αντίστοιχα VW, έχει όμως τώρα ένα ξεχωριστό χαρακτήρα, που ξεφεύγει από το τυποποιημένο -κάπως μουντό- εσωτερικό που χαρακτήριζε τα παλιότερα μοντέλα της εταιρείας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπεύθυνος γι' αυτό είναι ένας Έλληνας, ο Δημήτρης Δαρκούδης, επικεφαλής της ομάδας εσωτερικής σχεδίασης του Scala. Αντίστοιχα και η ποιότητα του εσωτερικού είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες μεν, αλλά και χωρίς «φτηνές» επιλογές. Η τιμή της έκδοσης φυσικού αερίου ξεκινάει από 17.500 ευρώ, με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το εξωτερικό είναι προσεγμένο και οι χώροι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση φυσικού αερίου χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο χιλιάρη κινητήρα τούρμπο του γκουπ VW σε έκδοση 90 ίππων. Πρόκειται στην ουσία για ένα κινητήρα διπλού καυσίμου, αερίου-βενζίνης, ο οποίος λειτουργεί κυρίως με φυσικό αέριο, που αποθηκεύεται σε 3 ρεζερβουάρ αερίου 13,8 κιλών συνολικά, αλλά μπορεί να λειτουργήσει και με βενζίνη, από ένα μικρό ρεζερβουάρ 9 λίτρων, ώστε να μη κινδυνεύει το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί όταν τελειώσει το αέριο και δεν βρίσκεται κοντά σε σταθμό ανεφοδιασμού. Συνολικά ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου χωρίς εξάρσεις, με επιδόσεις που δεν προδιαθέτουν για γρήγορη οδήγηση (0-100 χλμ./ώρα 12,4'') αλλά είναι επαρκείς για ασφαλείς μετακινήσεις. Κάποια έλλειψη ροπής παρατηρείται πολύ χαμηλά (κάτω από τις 1.800 στροφές), καθώς μάλιστα η μέγιστη ροπή του είναι μικρότερη από αυτή του αντίστοιχου βενζινοκινητήρα, αλλά από εκεί και πέρα έχει καλή απόκριση, επαρκή ροπή και επιταχύνει το αυτοκίνητο με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Σε αυτό βοηθάει και η αποτελεσματική συνεργασία του με το καλό χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων.

Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως είναι το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το φυσικό αέριο. Εμείς κινηθήκαμε με μέση κατανάλωση 5 κιλά/100 χλμ., που μεταφράζεται σε κόστος λίγο πάνω από 4 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, χαμηλότερο δηλαδή και από αυτό ενός πολύ οικονομικού ντίζελ. Κάτι που αντανακλάται και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, η τυποποιημένη τιμή των οποίων είναι 94 g/km, με αποτέλεσμα ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόλις 84,6 ευρώ. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι, λόγω και του μικρού ρεζερβουάρ βενζίνης, η αυτονομία του αυτοκινήτου δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Στην πράξη είναι κάτω από 400 χιλιόμετρα, αρκετά χαμηλότερη δηλαδή από αυτήν της έκδοσης ντίζελ του μοντέλου.

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο του χαρακτήρα όλων των μοντέλων της Skoda είναι η άνω του μέσου όρου άνεση που προσφέρει το καθένα στην κατηγορία του. Και το ίδιο συμβαίνει και με το Scala, στοιχείο σίγουρα ιδιαίτερα θετικό σε μια χώρα με κακούς δρόμους σαν την Ελλάδα. Βεβαίως κάποια στιγμή εμφανίζονται τα όρια του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, με κάπως ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες, αυτό όμως δεν αλλάζει τη συνολικά θετική εικόνα, καθώς και η ποιότητα κύλισης είναι γενικά καλή και η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο ευχάριστη. Η οδική συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων αν αφήσεις το γκάζι πάνω στην στροφή. Δεν είναι προφανώς ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα για να δώσει κίνητρο στον οδηγό να εξερευνήσει τα όριά του, αλλά δεν προβληματίζει ποτέ, δεν αγχώνει και -κυρίως- δεν κουράζει τον οδηγό. Αποτελεσματικά είναι και τα φρένα του, ενώ ικανοποιητική θα χαρακτηρίσουμε την αίσθηση και την ακρίβεια του τιμονιού για μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Πολύ χαμηλό κόστος χρήσης
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Προσιτή τιμή
KATA
- Χώρος αποσκευών μικρότερος από τις άλλες εκδόσεις
- Αρκετά μικρότερη αυτονομία από το ντίζελ
- Ογκώδες κεντρικό «τούνελ», περιορίζει τη δυνατότητα για 5ο επιβάτη
Το Scala είναι ευχάριστο και άνετο και το G-TEC έχει πολύ χαμηλό κόστος χρήσης
Συμπέρασμα
Η έκδοση φυσικού αερίου ταιριάζει απόλυτα με το συνολικό χαρακτήρα του Scala, που είναι ένα πρακτικό, άνετο, ευκολοδήγητο και καλά εξοπλισμένο μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, προσιτό οικονομικά αλλά προσεγμένο και χωρίς κατασκευαστικές προχειρότητες. Με το φυσικό αέριο μειώνεται θεαματικά το κόστος χρήσης του, σε επίπεδα που δεν μπορεί να πλησιάσει ούτε η έκδοση ντίζελ του μοντέλου (πολύ περισσότερο δε οι βενζινοκίνητες), η οποία άλλωστε είναι και αρκετά ακριβότερη. Το τίμημα βέβαια γι' αυτό είναι η μείωση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών και κάποια μείωση της αυτονομίας σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα και τα ντίζελ. Εκεί πλέον η επιλογή είναι θέμα των προτεραιοτήτων του καθενός...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.skoda.gr


  UP