ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Hyundai Kona - Electric 64 kWh

Ένα ακόμα «ηλεκτρικό» βήμα εμπρός         ..:: Σαββάτο, 06 Φεβρουαρίου 2021 ::..

Το ηλεκτρικό Kona στην ισχυρότερη έκδοσή του είναι ευκολοδήγητο, ασφαλές και λειτουργικό κι έχει πραγματική κατανάλωση ενέργειας που βρίσκεται πιο κοντά στις επίσημες εργαστηριακές τιμές από οτιδήποτε άλλο έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα, κάτι που αυξάνει εντυπωσιακά και την πραγματική αυτονομία του, αλλά η υψηλή τιμή του περιορίζει σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται

Έχουμε αναφέρει ξανά, στη δοκιμή της υβριδικής έκδοσης, ότι το Kona αποτελεί την αιχμή του δόρατος της προϊοντικής επίθεσης της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά, δεδομένου ότι ανήκει στην κατηγορία των μικρών SUV/crossover, που είναι ταχύτατα αναπτυσσόμενη σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Ακριβώς γι' αυτό η Hyundai δημιούργησε μια ευρύτατη γκάμα εκδόσεων, μεταξύ των οποίων και μία αμιγώς ηλεκτρική, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής. Το Kona Electric είναι αντίστοιχων περίπου διαστάσεων με τη συμβατική έκδοση, με το μήκος αυξημένο κατά 1,5 εκατοστό (συνολικά 4,18 μ.) και το ύψος κατά 2 εκατοστά.

Εσωτερικό
Οι αντίστοιχες διαστάσεις εξασφαλίζουν και αντίστοιχους χώρους στο εσωτερικό, που φιλοξενούν άνετα 4 άτομα και καλύπτουν τις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο (αν και πολύ δύσκολα ακόμη μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως το μοναδικό οικογενειακό μεταφορικό μέσο για ταξίδια, δεδομένου του ατελούς δικτύου φόρτισης, του αυξημένου χρόνου φόρτισης σε σύγκριση με τον ανεφοδιασμό σε καύσιμα και των περιορισμών στην αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων). Αντίστοιχα και ο χώρος αποσκευών είναι επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ, αν και λίγο μικρότερος από αυτόν της υβριδικής έκδοσης (332 λίτρα αντί για 361), δεδομένης της ανάγκης αποθήκευσης και της καλωδίωσης φόρτισης. Υπάρχει πάντως και μία υποδαπέδια θήκη για μικροπράγματα που ενισχύει την πρακτικότητά του. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετοί, θα παρατηρήσουμε όμως αφενός ότι οι θήκες στις πόρτες είναι πολύ μικρές και αφετέρου ότι τα διάφορα «ραφάκια» που υπάρχουν για μικροπράγματα δεν έχουν αντιολισθητικό υλικό (εκτός από αυτό τη ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου), οπότε ό,τι ακουμπήσει κανείς εκεί, γλιστράει και... πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης είναι ακόμα καλύτερη από αυτή των συμβατικών εκδόσεων, γιατί είναι μεν και εδώ κλιμακωτή η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, αλλά το ηλεκτρικό Kona έχει στάνταρ ηλεκτρική ρύθμιση της στήριξης της μέσης, που αντισταθμίζει αυτήν την ατέλεια και επιτρέπει σε κάθε οδηγό να βρει τη θέση που τον βολεύει. Ποιοτικά το Kona ικανοποιεί επίσης, χωρίς βεβαίως μεγάλες πολυτέλειες, αλλά με προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή που δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 42.990 ευρώ (χωρίς να υπολογίζεται το όφελος του κρατικού προγράμματος προώθησης της ηλεκτροκίνησης) με ένα αρκετά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB φόρτισης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά το αυτοκίνητο καλύπτεται, όπως όλα τα Hyundai, από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Το καλοφτιαγμένο εσωτερικό έχει αντίστοιχους χώρους και λειτουργικότητα με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Kona Electric προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με διαφορετική ισχύ κινητήρα και χωρητικότητα μπαταρίας. Στην περίπτωσή μας είχαμε την ισχυρότερη έκδοση, με τον κινητήρα των 150 kW (204 ίππων) και την μπαταρία των 64 kWh. Με τέτοιο επίπεδο ισχύος και τη μεγάλη ροπή που έχουν οι ηλεκτροκινητήρες, είναι αναμενόμενες οι καλές επιδόσεις που έχει το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9''), οι οποίες και την οδήγηση κάνουν ευχάριστη και την ασφάλεια στα προσπεράσματα εξασφαλίζουν. Η ξεκούραστη οδήγηση ενισχύεται φυσικά και από το γεγονός της έλλειψης κιβωτίου ταχυτήτων (υπάρχει φυσικά, αλλά με μία μόνο σχέση και όπισθεν), που στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι απαραίτητο, αφού η μέγιστη ροπή αποδίδεται από μηδενικές στροφές. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, το Kona Electric μας εντυπωσίασε, αφού έχει την μεγαλύτερη πραγματική αυτονομία που έχουμε συναντήσει ανάμεσα σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει μέχρι στιγμής. Κάτι που οφείλεται όχι μόνο στη μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας, αλλά και στο γεγονός ότι είναι το πρώτο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε στο οποίο η πραγματική κατανάλωση που είχαμε για όλη τη διάρκεια της δοκιμής (15,4 kWh/100 χλμ.) βρίσκεται τόσο κοντά στην επίσημη κατανάλωση που αναφέρεται από τον τυποποιημένο εργαστηριακό κύκλο δοκιμών (14,7 kWh/100 χλμ.)

Αυτό επιτυγχάνεται με διάφορες έξυπνες λύσεις για τη λειτουργία διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου και θα αναφέρουμε π.χ. την επιλογή «μόνο για οδηγό» στο αυτόματο σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού, που λειτουργεί για διατήρηση της επιλεγμένης θερμοκρασίας μόνο γύρω από τον οδηγό σε περίπτωση που αυτός είναι μόνος του στο αυτοκίνητο. Έτσι τελικά, μπορεί μεν η πραγματική αυτονομία να μη φτάνει τα 484 χιλιόμετρα της επίσημης τιμής, φτάνει όμως μάλλον εύκολα τα 400, ακόμα και σε διαδρομή που περιλαμβάνει την κίνηση έξω από την πόλη (όπου η κατανάλωση είναι υψηλότερη) και μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 420 σε περίπτωση που έχει καλό καιρό και δεν χρειάζεται μεγάλη χρήση του καλοριφέρ. Η φόρτιση της μεγάλης μπαταρίας όταν έχει αδειάσει εντελώς χρειάζεται 31 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα σούκο και 9,5 ώρες περίπου σε οικιακό επιτοίχιο φορτιστή (wallbox). Θα αναφέρουμε επίσης ότι υπάρχει ένα σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, με τέσσερις διαφορετικές επιλογές (Comfort, Sport, Eco, Eco+) και 3 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, που επίσης επηρεάζουν σε κάποιο βαθμό και την αυτονομία. Στη δική μας περίπτωση χρησιμοποιήσαμε το αυτοκίνητο κυρίως στην επιλογή Comfort, με το πρώτο -χαμηλότερο- επίπεδο ανάκτησης ενέργειας.

Οδηγώντας
Οι διαφορές του ηλεκτρικού Kona σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, είναι το χαμηλότερο κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών χαμηλά, γεγονός που προφανώς παίζει ρόλο και στην μειωμένη απόσταση από το έδαφος (15,8 εκ. αντί για 17 εκ.), ενώ η πίσω ανάρτηση είναι με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα των συμβατικών εκδόσεων. Η οδική συμπεριφορά δεν διαφέρει και πολύ, είναι χωρίς εκπλήξεις, με αρκετά καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση (αν έχει νόημα να πιέζεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!) και έλλειψη απότομων αντιδράσεων αν αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση ικανοποιητική, όπως και η αίσθηση του τιμονιού και η μόνη μας παρατήρηση είναι η πιο «σπογγώδης» αίσθηση των φρένων, στοιχείο συνηθισμένο στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Από την άλλη πλευρά θα υπενθυμίσουμε ότι αυτό έχει μικρή σημασία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπου σημαντική συμβολή στην επιβράδυνση έχει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ιδιαίτερα στο 2ο και 3ο επίπεδο ανάκτησης), με τα φρένα να παίζουν σ' αυτήν την περίπτωση επικουρικό ρόλο (κάτι που μπορεί να αυξήσει θεαματικά και το χρονικό διάστημα μετά το οποίο χρειάζονται αλλαγή τα τακάκια).
YΠEP
- Πολύ καλή αυτονομία
- Δύναμη - επιδόσεις
- Καλοί χώροι για την κατηγορία
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- 5ετής εγγύηση
KATA
- Τιμή για λίγους
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στα «ραφάκια» της κονσόλας
- Μικρές θήκες στις πόρτες
Το αυτοκίνητο προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και ξεκούραστη οδήγηση, κυρίως όμως εντυπωσιάζει με την αυτονομία του
Συμπέρασμα
Αν ξεχάσουμε λίγο το θέμα της τιμής αγοράς, θα λέγαμε ότι το Kona Electric είναι μια από τις καλύτερες σήμερα υλοποιήσεις ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που τονίζει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης (δυνατοί κινητήρες με μεγάλη ροπή, ξεκούραστη οδήγηση, αθόρυβη λειτουργία, πολύ χαμηλό κόστος χρήσης) και αποτελεί μια πολύ καλή λύση για την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Κι αυτό είναι ταυτόχρονα και το μειονέκτημα, αφού η έλλειψη υποδομών και ο αυξημένος χρόνος φόρτισης δεν επιτρέπει τη χρήση του ως μοναδικού αυτοκινήτου σε μια οικογένεια, που να χρησιμοποιείται και στα ταξίδια, παρά το γεγονός ότι οι χώροι, η δύναμη και η συμπεριφορά του ανταποκρίνονται στις οικογενειακές ανάγκες. Και φυσικά το μεγαλύτερο μειονέκτημα είναι η πολύ υψηλή τιμή, ακόμα κι αν υπολογιστούν οι κρατικές ενισχύσεις, που περιορίζει στο ελάχιστο το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Πρέπει, πάντως, να επισημάνουμε, ότι αν και οι Κορεάτες μπήκαν στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας τελευταίοι, μετά τους Ευρωπαίους, του Αμερικανούς και τους Ιάπωνες, έφτασαν στο σημείο να παρουσιάζουν σε ορισμένες περιπτώσεις προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που βάζουν τα γυαλιά στον ανταγωνισμό. Κι αυτό πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP