ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i20 - 1.0 T 100 PS 48V

Υψηλές προσδοκίες         ..:: Σαββάτο, 30 Ιανουαρίου 2021 ::..

Η νέα γενιά του i20 βάζει ψηλά τον πήχη, καθώς εκσυγχρονίστηκε πλήρως εντός και εκτός, αναβαθμίστηκε λειτουργικά και χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία

Οι άνθρωποι της Hyundai βάλθηκαν να αποτάξουν τον συντηρητικό μανδύα που διακατείχε μέχρι πρότινος τα μοντέλα τους. Ρίξτε μια ματιά στα νεοφερμένα i20 και Tucson και θα καταλάβετε τι λέμε. Και δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά στην τολμηρή σχεδίαση, αλλά και στην προηγμένη τεχνολογία που χρησιμοποιεί η κορεάτικη εταιρεία ακόμη και στα μικρά μοντέλα της. Το i20 είναι χάρμα οφθαλμών από όποια γωνία και να το χαζέψεις. Κάθε του λεπτομέρεια είναι προσεγμένη στο έπακρο. Οι ακμές παντρεύονται τις καμπύλες με το αποτέλεσμα να κολακεύει αρκετά τη νέα γενιά του σούπερ μίνι της Hyundai. Oι διαστάσεις του i20 είναι εμφανώς αυξημένες συγκριτικά με τις αντίστοιχες του προκατόχου του, παραπέμποντας σχεδόν σε μικρομεσαίο. Το μικρό Hyundai ενσωματώνει για πρώτη φορά 48βολτη ήπια υβριδική τεχνολογία αλλά και 6τάχυτου χειροκίνητο κιβώτιο iMT, με ηλεκτρονικό συμπλέκτη και λειτουργία coasting. Αμφότερα συνοδεύουν τον 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 100 ή 120 ίππων.

Εσωτερικό
Εντός η εικόνα είναι επίσης ελκυστική με σύγχρονο αέρα και πολύ καλή συναρμογή. Στο κέντρο δεσπόζει μια εύχρηστη, αιωρούμενη οθόνη αφής διαμέτρου 8'' για το σύστημα πολυμέσων, ενώ υπάρχει και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25'' με 4 επιλογές διαρρύθμισης. Τα σκληρά μαύρα πλαστικά θολώνουν κάπως την καλή εικόνα, στοιχείο όμως που ξεπερνάς σχετικά γρήγορα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το τιμόνι έρχεται αρκετά έξω και το πλάτος αποδεικνύεται επαρκές, ώστε να μη νιώθεις ποτέ στριμωγμένος. Στους χώρους το i20 παίρνει άριστα, με κορυφαίους τόσο εκείνους για τους πίσω επιβάτες, όσο και τον αντίστοιχο των αποσκευών (352 λίτρα). Η τιμή του υβριδικού i20 ξεκινά από 15.990 ευρώ, προσφέροντας στο βασικό εξοπλισμό ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ανίχνευσης απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, αυτόματη ρύθμιση προβολέων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, επιπλέον θύρα USB ταχείας φόρτισης, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά τα Hyundai καλύπτονται από 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Άπλετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, γεροδεμένη συναρμογή παρά τα σκληρά πλαστικά και πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
Κινητήρας-κιβώτιο
Σύγχρονες τεχνολογίες πλαισιώνουν τον 3κύλινδρο 1000άρη τούρμπο κινητήρα άμεσου ψεκασμού βενζίνης των 100 ίππων και των 17,5 kgm ροπής. Το ήπια υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48v χωρητικότητας 0,44 kW και μια μίζα/γεννήτρια (MHSG) συνδεδεμένη στον στροφαλοφόρο άξονα μέσω ιμάντα. Το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος και εν συνεχεία μπορεί να υποβοηθήσει τον κινητήρα του i20 με έως 12 kW (16,3 ίππους) και 5,6 kgm ροπής στο ξεκίνημα από στάση και στην επιτάχυνση. Έτσι μειώνεται η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 έως και 4%. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται αν συνυπολογίσετε τη συμβολή του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου iMT (Intelligent Manual Transmission) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη. Μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι και έχει επιλέξει το πρόγραμμα "Eco", απεμπλέκεται το μοτέρ προκειμένου να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη ο 1000άρης των 100 ίππων είναι πρόθυμος ανεβάζοντας με όρεξη στροφές, ενώ, διακρίνεται σε τράβηγμα από χαμηλό εύρος περιστροφής. Η ισχύς κορυφώνεται σχετικά νωρίς και διατηρείται ως τις 6.000 σ.α.λ., όμως το σύνολο δεν χαίρεται να δουλεύει ψηλά. Επίσης, σημειώστε πως δεν ενοχλεί με τον θόρυβο που εκπέμπει, ενώ, δείχνει να προσαρμόζεται εύκολα στις εκάστοτε απαιτήσεις. Η κατανάλωση που είδαμε στη δοκιμή μας ήταν γύρω στα 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Στην πόλη το i20 αποδεικνύεται εύκολο στη χρήση προσφέροντας μια σφιχτή αίσθηση με καλή ποιότητα κύλισης ακόμη και στις συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου. Σε πιο απαιτητικό περιβάλλον, στις στροφές, το i20 συνεργάζεται ιδανικά με τον οδηγό του εμπνέοντας ασφάλεια στην γρήγορη οδήγηση, κυρίως λόγω του άκαμπτου πλαισίου αλλά και των περιορισμένων κλίσεων του αμαξώματος υπό πίεση. Το εμπρός μέρος δύσκολα υποστρέφει, ενώ στο άφημα του γκαζιού η τροχιά κλείνει πρόθυμα, αυξάνοντας την ευελιξία και δίνοντας σιγουριά. Το τιμόνι δεν προσφέρει άφθονη πληροφόρηση και το σύστημα ευστάθειας δεν αφήνει αρκετή ελευθερία κινήσεων, ωστόσο το i20 καταφέρνει να προσφέρει μια «αθλητική» γεύση. Τα φρένα αποδείχτηκαν αποτελεσματικά χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις στην αίσθηση του μεσαίου πεντάλ.
YΠEP
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Σύγχρονες τεχνολογίες
- 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων
KATA
- Σκληρά πλαστικά
- Έλλειψη ρεζέρβας
Αποτελεσματικό στο δρόμο, το i20 εστιάζει κυρίως στην ευχρηστία, στην ασφάλεια και στη συμπαγή αίσθηση
Συμπέρασμα
Εκ βάθρων αλλαγμένο, εξηλεκτρισμένο, με σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και συνδεσιμότητας, το νέο i20 βάζει στόχο την κορυφή. Δεν έχουμε να κάνουμε με μια τίμια πρόταση που ποντάρει αποκλειστικά στην καλή σχέση αξίας προς τιμή όπως παλιά, αλλά με ένα ολοκληρωμένο σούπερ μίνι, ικανό να χτυπήσει τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας σε κάθε τομέα ξεχωριστά. Τίποτα πάνω του δεν παραπέμπει στο απερχόμενο i20. Η δυναμική σιλουέτα με ακμές σε κάθε επιφάνεια και έντονο σπορ χαρακτήρα, οι γενναιόδωροι χώροι, οι νέας εσοδείας τεχνολογίες και η ευκολία χρήσης, χτυπούν πραγματικά κόκκινο. Σίγουρα δεν θα αφήσουν κανέναν αδιάφορο...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP