ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW T-Roc Cabriolet - 1.5 TSI

Έτοιμο για παραλίες!         ..:: Σαββάτο, 23 Ιανουαρίου 2021 ::..

υνδυάζοντας δύο ιδιότητες που ευνοούν τον «εκδρομικό» χαρακτήρα του στην ελληνική φύση, υπερυψωμένο αμάξωμα και ανοιγόμενη οροφή, το T-Roc Cabriolet δεν έχει προς το παρόν και κάποιο αντίστοιχο αντίπαλο στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV/Crossover, αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την ελληνική πραγματικότητα, αν και η τιμή του περιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται

Αν το καλοσκεφτεί κανείς, μία ανοιχτή έκδοση για ένα SUV/Crossover έχει νόημα, αφού και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για επιλογές που -με διαφορετικό τρόπο- προσεγγίζουν την επαφή με τη φύση. Η απόφαση λοιπόν της VW για τη δημιουργία μιας έκδοσης καμπριολέ του T-Roc έχει λογική. Και σε κάθε περίπτωση ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα, καθώς και οι δύο ιδιότητες του αυτοκινήτου -ανοιχτό και υπερυψωμένο- ταιριάζουν στο ελληνικό περιβάλλον, με το ζεστό καιρό και τις αρκετές απομακρυσμένες παραλίες προς τις οποίες υπάρχει πρόσβαση από μέτριας ποιότητας χωματόδρομους ή τσιμεντόδορμους, τους οποίους ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο αντιμετωπίζει χωρίς άγχος για τον οδηγό. Η ανοιχτή έκδοση του T-Roc έχει μήκος μόλις 4 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό της κλειστής και διαθέτει μαλακή ανοιγόμενη οροφή, η οποία αναδιπλώνεται σε 9'', ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.

Εσωτερικό
Αντίστοιχο με του κλειστού T-Roc, το εσωτερικό φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα 4 επιβάτες, με τους πίσω να αισθάνονται ίσως λίγο πιο «κλειστοφοβικά» πίσω όταν η «κουκούλα» είναι κλειστή, αλλά έχουν βέβαια τη δυνατότητα για μια πολύ πιο ευχάριστη βόλτα όταν ο καιρός είναι καλός και αυτή είναι ανοιχτή. Εκεί που έχει γίνει αναπόφευκτα ένας συμβιβασμός, όπως σε όλα τα καμπριολέ για τη δημιουργία του χώρου αναδίπλωσης της οροφής, είναι στο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 284 λίτρα, στα επίπεδα δηλαδή ενός καλού σούπερ μίνι, σε αντίθεση με τα «οικογενειακά» 415 λίτρα του κλειστού T-Roc. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι καλοί, ενισχύοντας την λειτουργικότητα του εσωτερικού, ενώ η γερμανική καταγωγή του T-Roc προδίδεται και από την πολύ καλή εργονομία του, με τη θέση οδήγησης να είναι σωστή, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις, καλή ορατότητα προς τα όργανα και εύχρηστους διακόπτες και χειριστήρια. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι αναπόφευκτα πιο περιορισμένη σε ένα καμπριολέ, όπου το πίσω «παρμπρίζ», είναι μικρότερο απ' ό,τι στο αντίστοιχο κλειστό μοντέλο.

Προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και ο διάκοσμος και σύγχρονο το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων, χωρίς όμως ιδιαίτερες πολυτέλειες και -κυρίως- με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, όπως και στα υπόλοιπα T-Roc. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.082 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με αυτόματο φρενάρισμα και λειτουργία αναγνώρισης πεζών, σύστημα προστασίας των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 4 αερόσακους (οι πλευρικοί προστατεύουν και το κεφάλι), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, 2 θύρες USB C, Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPLay (και ασύρματα) και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB στην κεντρική κονσόλα πίσω για φόρτιση, online υπηρεσίες We Connect, σύστημα start-stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την -αναπόφευκτη λόγω της μείωσης του χώρου αποσκευών- έλλειψη ρεζέρβας.
Στο εργονομικά σωστό και καλά εξοπλισμένο εσωτερικό φιλοξενούνται άνετα 4 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός μας και από άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 TSI με τους 150 ίππους και σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων, αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πολύ καλός. Εύστροφος και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 1.500 στροφές) ανταποκρίνεται με άνεση στις απαιτήσεις ακόμα κι αυτής της ανοιχτής έκδοσης που είναι αρκετά βαρύτερη από την κλειστή (κατά 200 κιλά περίπου) λόγω των απαραίτητων ενισχύσεων του αμαξώματος. Έτσι προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6''), που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η συνεργασία του με το καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG είναι αποτελεσματική, με το μεγάλο αριθμό των σχέσεων να μην επιτρέπει ποτέ στον κινητήρα να «κρεμάει» στις αλλαγές. Το αυξημένο βάρος έχει φυσικά την επίδρασή του και στην κατανάλωση, που δεν είναι μεν υπερβολική, αλλά δεν είναι και χαμηλή, ιδιαίτερα στις αστικές συνθήκες όπου κυμαίνεται γύρω από τα 9,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του T-Roc Cabriolet είναι, όπως και του κλειστού, ασφαλής και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις για τον οδηγό. Δεν είναι το αυτοκίνητο που σε εμπνέει για κάτι παραπάνω (δεν είναι άλλωστε αυτός και ο χαρακτήρας ενός οικογενειακού SUV), αλλά δεν είναι και το αυτοκίνητο που θα σε προβληματίσει ή θα σε αιφνιδιάσει. Χωρίς να έχει ιδιαίτερα «επικοινωνιακό» τιμόνι, αλλά με καλό κράτημα, ελαφρά αυξημένες αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και απουσία απότομων αντιδράσεων, οδηγείται εύκολά και ευχάριστα, έχει καλά φρένα που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας και προσφέρει πολύ ικανοποιητική άνεση. Θα λέγαμε ότι το καμπριολέ γέρνει και υποστρέφει λίγο περισσότερο από το κλειστό T-Roc λόγω του αυξημένου βάρους του, αυτή η διαφορά όμως δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να αλλάζει ριζικά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου -χάρη και στην καλή ακαμψία του αμαξώματος- και σε κάθε περίπτωση δεν προβληματίζει.
YΠEP
- Κινητήρας
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι για 4 επιβάτες
- Εξοπλισμός
- Εργονομία
- Εύκολο και γρήγορο άνοιγμα οροφής
- Ακαμψία αμαξώματος
KATA
- Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
- Χώρος αποσκευών
- Κάπως αυξημένη κατανάλωση στην πόλη
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο κινητήρας έχει δύναμη για ν' ανταποκριθεί στο αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, που είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές
Συμπέρασμα
Το ξεκαθαρίσαμε εξαρχής ότι θεωρούμε το T-Roc Cabriolet μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση εκδρομικού αυτοκινήτου για την ελληνική πραγματικότητα με βάση το συνδυασμό των χαρακτηριστικών του. Ίσως μάλιστα ακόμα πιο ενδιαφέρουσα από την κλειστή έκδοση του μοντέλου, καθώς το καμπριολέ δεν έχει καν αντίπαλο αυτήν τη στιγμή στη κατηγορία, άρα η επιλογή του είναι μονόδρομος για όποιον πείθεται από μια τέτοια πρόταση. Είναι ένα προσεγμένο και ασφαλές μικρομεσαίο SUV με χώρους για 4 άτομα και καλό εξοπλισμό, αλλά κι ένα καλό κινητήρα με επαρκή δύναμη για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου, έχοντας ταυτόχρονα ανοιγόμενη οροφή (πολύ εύκολα και γρήγορα μάλιστα). Αυτό που το περιορίζει, ως πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου, είναι ο μικρότερος χώρος αποσκευών και, γενικότερα ως πρόταση για το ελληνικό κοινό, η αυξημένη τιμή του, που με βάση την ελληνική πραγματικότητα περιορίζει αρκετά από οικονομικής πλευράς -ιδιαίτερα για το 1.5- το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Γι' αυτούς που έχουν τα χρήματα να το αγοράσουν, θα λέγαμε πως αν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους με το μικρότερο χώρο αποσκευών, αξίζει τον κόπο να το προτιμήσουν από το κλειστό T-Roc.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP