ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Corsa - 1.2 T 130 PS

Ντιζάιν, ποιότητα και επιδόσεις         ..:: Σαββάτο, 23 Ιανουαρίου 2021 ::..

Χωρίς να αποκλίνει από τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα του μοντέλου, που είναι ένα ποιοτικό, λειτουργικό και ευκολοδήγητο καθημερινό αυτοκίνητο, το νέο Corsa με την ισχυρότερη έκδοση του βενζινοκινητήρα 1.2 προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις, που ξεπερνούν την απλή ανάγκη για ασφαλή προσπεράσματα

Ένα από τα βασικά ατού για το Corsa, μετά την εξαγορά της Opel από την Peugeot, ήταν η δυνατότητα χρησιμοποίησης των πολύ καλών νέων κινητήρων του γαλλικού γκρουπ. Με πολύ ενδιαφέρον, λοιπόν, μετά τη δοκιμή της έκδοσης ντίζελ παραλάβαμε και το βενζινοκίνητο Corsa με την ισχυρότερη έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1.2. Ενός κινητήρα που χρησιμοποιείται με επιτυχία και σε αυτοκίνητα αρκετά μεγαλύτερου μεγέθους, προδιαθέτοντας για ακόμα καλύτερες επιδόσεις σε ένα σούπερ μίνι 4,06 μ. σαν το Corsa.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας έχουν ξεπεράσει πλέον σε μήκος τα 4 μέτρα, προσφέροντας τους χώρους που απαιτούνται για να χρησιμοποιούνται και ως τα πρώτα οικογενειακά αυτοκίνητα από πολλούς αγοραστές τους. Την ανάγκη αυτή μπορεί να καλύψει και το Corsa, που προσφέρει επαρκείς (όχι όμως από τους κορυφαίους της κατηγορίας) χώρους για να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες... φυσιολογικού μεγέθους στο προσεγμένο εσωτερικό του, που είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροπράγματα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά σωστό, προσφέρει μια καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός, ενώ και η ηχομόνωσή του είναι απολύτως ικανοποιητική. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, όπως διαπιστώσαμε σε συνθήκες με έντονο φως, όταν αυτό πέφτει κάτω από κάποια συγκεκριμένη γωνία στο ταμπλό, αντανακλάται έντονα από το πλαστικό κάλυμμα του πίνακα οργάνων, με αποτέλεσμα σχεδόν να μη φαίνονται τα όργανα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 309 λίτρα (χωρίς ρεζέρβα), χωρητικότητα καλή για μικρό αυτοκίνητο, όχι όμως πλέον από τις κορυφαίες της κατηγορίας.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 18.100 ευρώ, με ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα ανίχνευσης πεζών εμπρός, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα star-stop κλπ. Θα επισημάνουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας (η ρεζέρβα ανάγκης χρεώνεται 50 ευρώ ως έξτρα). Όπως επίσης και το γεγονός ότι, ακόμα και σ' αυτήν την πιο ακριβή έκδοση (GS-Line), δεν είναι στάνταρ το σύστημα ελέγχου νεκρού σημείου (αποτελεί τμήμα ενός έξτρα πακέτου), το οποίο θεωρούμε πολύ πιο χρήσιμο π.χ. από το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας ή το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, δεδομένου ότι όλα τα αυτοκίνητα έχουν νεκρές γωνίες στην ορατότητα (εδώ μάλιστα είναι αρκετές, γιατί τα μεγάλα πίσω προσκέφαλα κρύβουν ένα μέρος του πίσω παρμπρίζ).
Το προσεγμένο εσωτερικό είναι σχεδιαστικά σύγχρονο, ποιοτικό και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 130 ίππους προσφέρει πολύ περισσότερα από την εξασφάλιση απλώς επαρκούς ασφάλειας στα προσπεράσματα, ικανοποιώντας και με το παραπάνω με την απόδοση και τη λειτουργία του. Εύστροφος, δυνατός, αλλά και ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 1.750 στροφές) ικανοποιεί κάθε πιθανή ανάγκη του οδηγού και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο μικρό αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7''). Η συνεργασία του με το πολύ καλό νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο της PSA είναι άψογη, χάρη στην καλή κλιμάκωση των σχέσεων και τις πολύ ομαλές αλλαγές. Φυσικά ένας τόσο δυνατός κινητήρας σε συνδυασμό και με αυτόματο κιβώτιο δεν μπορεί να προσφέρει ρεκόρ οικονομίας, η κατανάλωση πάντως δεν είναι υπερβολική, όσο τουλάχιστον υπάρχει κάποια αυτοσυγκράτηση από την πλευρά του οδηγού. Στην πόλη τη συγκρατήσαμε χωρίς μεγάλη προσπάθεια γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. (με λειτουργία και του κλιματισμού). Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι κάτω από 140 g/km, επιτρέποντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Το καλό νέο γαλλικό πλαίσιο ήταν μια πολύ καλή βάση για να στηθεί ένα εύχρηστο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Βεβαίως το έχουμε επισημάνει και άλλες φορές κι αυτή είναι μια ακόμα ευκαιρία να το ξαναπούμε, ότι το γεγονός πως δύο αυτοκίνητα είναι «χτισμένα» πάνω στο ίδιο πλαίσιο και χρησιμοποιούν τα ίδια μηχανικά μέρη, δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχουν τον ίδιο χαρακτήρα και την ίδια συμπεριφορά στο δρόμο. Και το Corsa δεν έχει τον «σπορτίφ» χαρακτήρα του 208, δεν είναι το αυτοκίνητο που εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, αρχίζοντας να υποστρέφει λίγο πιο γρήγορα στην πίεση, αλλά δεν είναι και το αυτοκίνητο που θα αιφνιδιάσει με απότομες και απρόβλεπτες αντιδράσεις. Σ' αυτήν την πιο γρήγορη έκδοση, που έχει και πιο «σπορ» ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, αυτή η υποστροφή είναι λίγο μικρότερη σε σύγκριση με την έκδοση ντίζελ, όχι όμως θεαματικά μικρότερη, λόγω και της μεγάλης δύναμης του κινητήρα. Ενώ αν αφήσεις απότομα το γκάζι σε πολύ πιεσμένη στροφή, εμφανίζεται μια μικρή τάση να «φύγει» το πίσω μέρος, η οποία όμως δεν εξελίσσεται (καραδοκούν άλλωστε και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας). Και πάλι όμως στο αυτοκίνητο δεν έχει διαφορετικό χαρακτήρα, που να παραπέμπει σε σπορ κατασκευή, κάτι που φαίνεται άλλωστε και από την ποιότητα κύλισης και την άνεση που παρέχει, που δεν ξεφεύγουν από τα «οικογενειακά» πλαίσια και δεν κουράζουν τους επιβάτες. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο έχει επαρκές κράτημα και προβλέψιμη συμπεριφορά, τη συνηθισμένη μέτρια αίσθηση των Opel στο τιμόνι, αλλά και πολύ καλά φρένα, που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Πολύ καλά φρένα
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Η ρεζέρβα (ανάγκης) είναι έξτρα
- Το σύστημα επιτήρησης νεκρού σημείου είναι έξτρα
Με καλές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά χωρίς εκπλήξεις, είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές, χωρίς όμως να έχει κάποιο σπορ χαρακτήρα
Συμπέρασμα
Η βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων έχει ακόμα πιο νεανικό χαρακτήρα από τη ντίζελ, χάρη και στον πιο «ζωντανό» κινητήρα και τις καλύτερες επιδόσεις της. Είναι προφανώς πιο ευχάριστη στην οδήγηση, πάντα μέσα στο πλαίσιο του «καθημερινού »αυτοκινήτου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με την ίδια ευκολία μέσα και έξω από την πόλη. Ένα ποιοτικό και λειτουργικό αυτοκίνητο, με στιλ που ξεχωρίζει και το απαραίτητο στις μέρες μας τεχνολογικό υπόβαθρο στα ηλεκτρονικά συστήματα και τη συνδεσιμότητα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP