ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes A Class - A35 AMG

Μηχανή για θηριοδαμαστές!         ..:: Σαββάτο, 16 Ιανουαρίου 2021 ::..

Η σπορ έκδοση της A-Class έχει υποστεί τις περιποιήσεις της AMG και το αποτέλεσμα είναι μια μηχανή απόλυτης οδηγικής απόλαυσης, με τεράστια δύναμη και οδική συμπεριφορά που ενθουσιάζει με την ακρίβειά της και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού

Η εποχή που τα αυτοκίνητα της Mercedes απευθύνονταν σε ανθρώπους... μιας κάποιας ηλικίας έχει περάσει ανεπιστρεπτί! Ειδικά από τότε που η A-Class εγκατέλειψε το πολυμορφικό αμάξωμα και μεταμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο και σαφώς πιο νεανικό χάτσμπακ, αποκτώντας βαθμιαία και παραλλαγές σε κουπέ και SUV, προσέγγισε κι ένα σαφώς πιο νεανικό κοινό, πάντα βεβαίως μεσαίου και ανώτερου οικονομικού επιπέδου, όπως άλλωστε όλες οι premium μάρκες. Και φυσικά το πιο νεανικό μοντέλο της δεν μπορούσε να μείνει χωρίς σπορ έκδοση επιδόσεων με τις περιποιήσεις της AMG. Ίσως μάλιστα κι επειδή πρόκειται για το πιο «νεανικό» μοντέλο της μάρκας, άρα το κοινό του μπορεί να συγκινείται ακόμα περισσότερο από τέτοιες εκδόσεις, η Mercedes δεν αρκέστηκε σε μία αλλά δημιούργησε τρεις εκδόσεις AMG, τις A35, A45 και A45S. Η δική μας δοκιμή αφορά τη «βασική» έκδοση AMG A35, αν μπορεί κανείς να δώσει αυτό το χαρακτηρισμό σ' ένα θηρίο με πάνω από τρεις εκατοντάδες ίππους!

Εσωτερικό
Λειτουργικά το εσωτερικό δεν διαφέρει βεβαίως από αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων της A-Class, με το χαρακτηριστικό ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, τα χειριστήρια διαφόρων λειτουργιών με επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στο τιμόνι και την κορυφαία ποιότητα της Mercedes. Αλλά από κει και πέρα ο διάκοσμος, τα σπορ καθίσματα και άλλες λεπτομέρειες (όπως και κάποιες προαιρετικές επιλογές στον εξοπλισμό) υπενθυμίζουν ότι δεν βρίσκεσαι σε μια απλή A-Class, αλλά σε μία σπορ έκδοση υψηλών επιδόσεων. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενηλίκους, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φτάνει τα 370 λίτρα και οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε αφορά το κάπως άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, όπου χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί (στοιχείο που συναντάμε τελευταία σε αρκετά καινούργια μοντέλα), κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο.

Η θέση οδήγησης είναι ακόμα καλύτερη από την ήδη πολύ καλή των απλών εκδόσεων χάρη στα καλύτερα καθίσματα, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κανείς με ακρίβεια. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, μάλλον οι Γερμανοί το παράκαναν λίγο στο χαμήλωμα της ανάρτησης στην A-Class γενικώς, γιατί οι πόρτες είναι αρκετά χαμηλές και σε περίπτωση που παρκάρεις δίπλα σε ένα ψηλό πεζοδρόμιο θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στο άνοιγμα για να μη «βρουν» κάτω! Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 58.975 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προστασίας πεζών, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το γνώριμο -και πολύ σύγχρονο- εσωτερικό της A-Class έχει υποστεί τις ανάλογες επεμβάσεις που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα της A35
Κινητήρας-κιβώτιο
Οι σημαντικότερες επεμβάσεις φυσικά από την AMG στην A35 έγιναν στα μηχανικά μέρη, που προσδιορίζουν κατά κύριο λόγο τον αυθεντικό σπορ χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου (σε αντίθεση με τα «σαν» σπορ που έχουν διαφορά αισθητικά αξεσουάρ με σπορτίφ εικόνα, χωρίς όμως να διαφοροποιούνται σημαντικά ή και καθόλου στις επιδόσεις και τη συμπεριφορά). Ο κινητήρας, λοιπόν, που βρίσκεται κάτω από το καπό είναι ένα 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με 306 ίππους, που συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT το οποίο, όπως φαίνεται και από το όνομα του, έχει 7 ταχύτητες. Πρόκειται για έναν εύστροφο κινητήρα με τεράστια δύναμη, άφθονη ροπή και γραμμική λειτουργία, που οι επιδόσεις και μόνο που προσφέρει στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 4,7'') μαρτυρούν τις δυνατότητές του και το «γκάζι» που έχει! Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού το κιβώτιο είναι εξαιρετικό, με αστραπιαίες αλλαγές (ακόμα και στην χειροκίνητη λειτουργία με τα χειριστήρια στο τιμόνι) που πραγματοποιούνται πολύ ομαλά, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα.

Η συνιστώσα, λοιπόν, δύναμη-επιδόσεις που είναι μία απ' αυτές που χαρακτηρίζουν ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, επιβεβαιώνει εδώ απολύτως τον επιδιωκόμενο χαρακτήρα. Δεν θα μιλήσουμε φυσικά για κατανάλωση, γιατί πιστεύουμε ότι είναι το τελευταίο πράγμα που σκέφτεται κάποιος που αγοράζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, θα επισημάνουμε όμως ότι ακόμα και εδώ φαίνεται η τεράστια πρόοδος που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, γιατί μια κατανάλωση της τάξης των 13 λίτρων/100 χλμ. στην πόλη και 10 λίτρων/100 χλμ. πιο έξω (με... κανονική γρήγορη οδήγηση!) θα μπορούσε παλιότερα να χαρακτηρίζει ένα μοντέλο με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,8-2 λίτρων και... 150 ίππους λιγότερους! Η Mercedes πάντως έχει φροντίσει να μη μειώνεται η αυτονομία της A35 σε σχέση με τις πιο... ήρεμες εκδόσεις, εφοδιάζοντάς την με ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 51 λίτρων αντί για τα 43 των άλλων "A".

Οδηγώντας
Αν μας άρεσε πολύ η οδική συμπεριφορά της A200 με την μπροστινή κίνηση και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σκεφτείτε πόσο μας ενθουσίασε η τετρακίνητη A35 με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και τη ρύθμιση του συνόλου από την AMG. Είναι από το αυτοκίνητα οι δυνατότητες των οποίων ξεπερνούν τις δυνατότητες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών και μόνο κάποιοι (καλοί) οδηγοί αγώνων μπορούν να εξερευνήσουν τα όριά του! Γιατί δεν είναι μόνο το εξαιρετικό κράτημα και η κορυφαία κατευθυντικότητα που επιτρέπουν ρυθμούς πολύ πέρα από τα συνηθισμένα, είναι και ο συνδυασμός τους με όλη αυτή τη δύναμη, που περνάει μεν αποτελεσματικά στο δρόμο χάρη και στην τετρακίνηση (σύστημα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό πολύδισκο συμπλέκτη), αλλά χρειάζεται εμπειρία και μεγάλες ικανότητες για να ελεγχθεί όπως πρέπει, ώστε το αυτοκίνητο να μην παραβιάζει τους νόμους της φυσικής. Δεν είναι δύσκολο αυτοκίνητο στην οδήγηση αν το σέβεται κανείς και σαφώς προσφέρει οδηγική απόλαυση όσο ελάχιστα αυτοκίνητα δρόμου, προσφέροντας άλλωστε ανά πάσα στιγμή και την απαραίτητη -ακριβέστατη- πληροφόρηση στον οδηγό. Απλώς πρέπει να το σέβεται κανείς και να το οδηγεί με το μυαλό και όχι με το συναίσθημα (το συναίσθημα ακολουθεί άλλωστε και είναι έντονο, γιατί η απόλαυση είναι μεγάλη). Το τιμόνι είναι πολύ καλό και τα φρένα κορυφαία, οπότε το συνολικό αίσθημα ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει η A35 AMG είναι πολύ έντονο. Προφανώς η άνεση που προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι σπουδαία, αφού οι αναρτήσεις είναι αρκετά σφιχτές και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ, όπως αρμόζει σε ένα σπορ αυτοκίνητο, δύσκολα μπορούμε όμως να φανταστούμε να επιλέγει κάποιος μια AMG περιμένοντας άνεση... λιμουζίνας!
YΠEP
- Κινητήρας
- Εξαιρετικές επιδόσεις
- Κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Λειτουργία τετρακίνησης
- Ποιότητα
- Εργονομία
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Άνεση (ποιος νοιάζεται;!)
- Χαμηλές πόρτες
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
- Τιμή για πολύ λίγους
Το εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου και η τετρακίνηση αξιοποιούν πολύ καλά στο δρόμο τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα
Συμπέρασμα
Πολλά λόγια δεν χρειάζονται στη συγκεκριμένη περίπτωση. H A35 AMG είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, δυστυχώς για πολύ λίγους λόγω της υψηλής τιμής του, που αποκλείεται όσοι το οδηγήσουν και τους αρέσει πραγματικά η οδήγηση να μην το απολαύσουν. Είναι από αυτά που για μας είναι τα «τυχερά της δουλειάς», αποτελώντας ένα ιδιαίτερα ευχάριστο διάλειμμα ανάμεσα σε πολλές εβδομάδες οδήγησης καλών μεν, αλλά «καθημερινών» αυτοκινήτων. Αποτελεί ταυτόχρονα και μία απόδειξη ότι η Mercedes έχει την τεχνογνωσία για να κατασκευάζει μηχανές κορυφαίας οδηγικής απόλαυσης και όχι μόνο πολυτελείς και άνετες λιμουζίνες. Απλώς το κοινό που ενδιαφέρεται και μπορεί να αγοράσει και, κυρίως, να αξιοποιήσει τις δυνατότητες τέτοιων αυτοκινήτων είναι πολύ περιορισμένο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP