ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 208 - 1.2 PureTech 130

Ο μικρός λέων βρυχάται         ..:: Σαββάτο, 09 Ιανουαρίου 2021 ::..

Η ισχυρότερη, πλουσιότερη και πιο εντυπωσιακή έκδοση του νέου 208 είναι αυτή που δοκιμάσαμε αυτήν τη φορά, αποτελώντας κυριολεκτικά το κερασάκι στην εύγευστη τούρτα

Θα αναφέρουμε εξαρχής ότι τις επτά ημέρες που συμβιώσαμε με το 208 δεν υπήρχε κεφάλι που να μην γυρίσει στο πέρασμά του. Το 208 στην έκδοση GT Line που είχαμε δεν είναι απλώς καλαίσθητο σχεδιαστικά, αλλά αποτελεί κυριολεκτικά... υπερπαραγωγή, με τη μεγάλη εντυπωσιακή μάσκα, τα τρία κάθετα μικρότερα φωτιστικά LED και τα δύο τεράστια ακροτελεύτια που θυμίζουν κυνόδοντες λιονταριού. Σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε θα θυμίσουμε ότι το νέο 208, βασισμένο στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP του γαλλικού γκρουπ, έχει ελάχιστα μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.540 χιλιοστά) και μήκος λίγο μεγαλύτερο μήκος (συνολικά 4,055 μ.)

Εσωτερικό
Στην έκδοση των 130 ίππων η απτή ποιότητα του 208 δείχνει ακόμη ακριβότερη και προσεγμένη. Τα υλικά στο μεγαλύτερο μέρος τους αποτελούνται από μαλακό αφρώδες υλικό, ενώ, σε συνδυασμό με τις σμιλεμένες επιφάνειες και την εκκεντρική σχεδίαση, η εικόνα του εσωτερικού κάνει το μάτι να μην βαριέται ακόμη και μετά από καιρό. Ο οδηγός πάντως αισθάνεται στο επίκεντρο, χάρη στον απολύτως οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του κόκπιτ. Μπροστά του βρίσκεται ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων και λίγο δεξιά του, στραμμένη προς αυτόν, η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment. Η θέση οδήγησης είναι όσο χαμηλή πρέπει και ρυθμίζεται πολύ εύκολα, ανεξαρτήτως αναστήματος του οδηγού. H συναρμογή δεν δείχνει μόνο αλλά είναι στιβαρή, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, με εύχρηστες ποτηροθήκες, πρακτικό ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα, αλλά οι θήκες στις πόρτες δεν είναι τόσο μεγάλες όσο θα ήθελες. Η μόνη ένσταση αφορά τους χώρους των πίσω επιβατών, οι οποίοι κυμαίνονται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας, τόσο ως προς το ύψος όσο και για τα γόνατα, σημειώστε επίσης πως το κεντρικό τούνελ κλέβει αρκετό διαθέσιμο χώρο για έναν τρίτο πίσω επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών πάντως έχει χωρητικότητα 309 λίτρων με κιτ επισκευής ελαστικού και 265 με ρεζέρβα.

Το 208 των 130 ίππων ξεκινά από τα 23.200 ευρώ, με το επίπεδο εξοπλισμού να περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, φώτα LED εμπρός-πίσω, αυτόματο κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων i-Cockpit, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, ενεργό cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, οθόνη αφής 10 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με 4 θύρες USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Sχεδίαση, ποιότητα, λειτουργικότητα και συνδεσιμότητα ικανοποιούν απόλυτα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.2 PureTech βενζίνης έχει εδώ ισχύ 130 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η γενναιόδωρη ροπή των 23,4 kgm αποδίδεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα σύνολο με αρκετό βάθος λειτουργίας, που σε συνδυασμό με την πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου επιταχύνει με γρήγορο ρυθμό το αμάξωμα των 1.240 κιλών. Τα 8,7'' που ανακοινώνει η Peugeot για τα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι τιμή που επιβεβαιώνεται από πλευράς αίσθησης. Είναι όμως κυρίως οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις που σε πείθουν. Το 208 δείχνει μια πολύ ευπρόσδεκτη προθυμία να κινηθεί όσο σβέλτα επιθυμεί ο οδηγός του και το κάνει με αντίστοιχα ευπρόσδεκτη ηρεμία. Από τον κινητήρα μόλις που ακούγεται ένα ευχάριστο γουργουρητό και το κιβώτιο είναι ομαλό και εύστοχο στις αλλαγές του. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport). Σε κάθε περίπτωση, η επιτάχυνση είναι γραμμική, το 8άρι κιβώτιο βοηθά τον κινητήρα να δουλεύει κυρίως στις στροφές όπου έχει και την καλύτερη απόδοση, στις μεσαίες δηλαδή. Δεν διαπιστώνεις θεαματικό ξέσπασμα ακόμα και με τέρμα γκάζι, αλλά ξαφνικά βλέπεις στον 3D πίνακα οργάνων ταχύτητα ικανή να σε στείλει στο αυτόφωρο. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ., με βαρύ πόδι όμως θα δεις εύκολα τιμές γύρω στα 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Το ισχυρότερο των 208 ελίσσεται και νιώθει οικεία στην πόλη, αλλά μπορεί να ταξιδέψει εξίσου αγόγγυστα και μάλιστα με υψηλή μέση ωριαία και χαμηλό θόρυβο, τόσο από τον κινητήρα όσο και αεροδυναμικό. Αμβλύνει ακόμα και τις οξείες λακκούβες, περνάει χωρίς αναπηδήσεις πάνω από ανώμαλες επιφάνειες και ακούγεται σε ελάχιστες περιπτώσεις. Στο επαρχιακό δίκτυο επιδεικνύει εξαιρετικά υψηλό όριο πρόσφυσης και η ανάρτηση ελέγχει με σωστό τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος. Η ουδετερότητα δίνει το μέτρο, ικανοποιώντας την πλειονότητα του κοινού. Το μικρό Peugeot παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση με το ακριβές και σωστά ζυγισμένο ηλεκτρικό τιμόνι, την ευελιξία του και τον άμεσο τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση. Το αμάξωμα δεν πλέει, ούτε το εμπρός μέρος βυθίζεται στο φρενάρισμα, ανταμείβοντάς σε με σταθερότητα στο γρήγορο ρυθμό. Στις στροφές, η κλίση είναι περιορισμένη και η πρόσφυση επαρκής, οπότε νιώθεις πάντα την απαιτούμενη σιγουριά. Σε γενικές γραμμές το ισχυρότερο 208 μπορεί να κινηθεί σε ρυθμούς GTI χωρίς όμως στην πραγματικότητα να είναι. Θα το παρομοίαζα περισσότερο με GT, δηλαδή δρομέα αποστάσεων, ικανό όμως σε δρόμο με στροφές, χωρίς την τάση να κουράζει τους επιβάτες του. Τέλος, κανένα παράπονο δεν είχαμε από τα φρένα.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Ποιότητα εσωτερικού
- Εξοπλισμός
- Σχεδίαση που ξεχωρίζει
KATA
- Τιμή αγοράς
- Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το ικανότερο 208 στο δρόμο είναι γεγονός και η επιπλέον ισχύς το μετατρέπει σε ένα ευχάριστο, γρήγορο, αλλά και ασφαλές παιχνίδι
Συμπέρασμα
Πραγματικά πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα παραγωγής των τελευταίων ετών. Η ισχυρή έκδοση δίνει περαιτέρω νόημα στο ικανό πλαίσιο αλλά και το ιδανικό στήσιμο του 208, προσδίδοντας πόντους στον ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα. Το βενζινοκίνητο 208 των 130 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, πηγαίνει παντού αέρα, έχει πολύ πλούσιο εξοπλισμό και είναι σε θέση να σε κάνει να χαμογελάς όλη την ώρα, είτε το κοιτάζεις απ' έξω, είτε το οδηγείς όπως του αρμόζει. Χαλάλι η λίγο τσιμπημένη τιμή αγοράς.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP