ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes B Class - 180d

Για ορθολογικούς οικογενειάρχες         ..:: Τετάρτη, 06 Ιανουαρίου 2021 ::..

Με κατεξοχήν «οικογενειακό» χαρακτήρα, η βασική έκδοση ντίζελ της νέας B-Class, προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του μοντέλου -καλούς χώρους σε περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, ποιότητα, ασφάλεια άνεση, ευκολία οδήγησης με χαμηλότερη κατανάλωση και σημαντικά χαμηλότερη τιμή από την πιο γρήγορη και αρκετά πιο ακριβή B 200d

Το καλό με την Mercedes είναι ότι έχει μια ευρεία γκάμα κινητήρων, με την οποία μπορεί να καλύψει σε κάθε μοντέλο της, πολλές διαφορετικές ανάγκες πιο πολλές διαφορετικές οικονομικές δυνατότητες. Ιδιαίτερα σε ένα κατεξοχήν οικογενειακό αυτοκίνητο σαν τη B-Class, που αγοράζεται από συνειδητοποιημένους καταναλωτές, με κριτήριο όχι κάποιο "lifestyle", αλλά τη λειτουργικότητα (σε συνδυασμό βεβαίωση και με την ποιότητα που προσφέρει η Mercedes), αυτός ο πλουραλισμός είναι πολύ σημαντικός. Η B 200d που δοκιμάσαμε προ καιρού είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, αλλά ακριβό για συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών ακόμα και της μεσαίας τάξης, υπάρχει όμως και η πολύ λιγότερο ακριβή B 180d, που δεν έχει μεν τιμή προσιτή στον καθένα, βρίσκεται όμως σε πολύ πιο... γήινα επίπεδα, που διευρύνουν σημαντικά τους πιθανούς αγοραστές του μοντέλου. Για το οποίο θα υπενθυμίσουμε ότι στη νέα γενιά του είναι βασισμένο στο δάπεδο της A-Class κι έχει μήκος 4,419 μ.

Εσωτερικό
Το ταμπλό μπορεί να θυμίζει εκδόσεις της A-Class, κατά τα άλλα όμως το εσωτερικό της B-Class είναι αρκετά διαφορετικό, λόγω του αυξημένου ύψους της σε σχέση με τη μικρότερη «εξαδέλφη» της. Αυτό της επιτρέπει να προσφέρει και καλύτερους χώρους, που καλύπτουν ακόμα καλύτερα τις ανάγκες μιας οικογένειας, όπως και ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 455 λίτρα. Θα λέγαμε μόνο ότι λείπει από το αυτοκίνητο ένα βασικό στοιχείο των πολυμορφικών που είναι τα ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, το οποίο θα προσφέρεται ως έξτρα. Η θέση οδήγησης δεν έχει καμία σχέση με την «τύπου φορτηγού» θέση των παλιών πολυμορφικών, αλλά είναι πολύ καλή και προσφέρει αυτήν την αίσθηση ύψους που αναζητούν οι αγοραστές των SUV και crossover, αφού ο οδηγός κάθεται 8 εκατοστά ψηλότερα απ' ό,τι στην A-Class. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι αρκετοί και η ποιότητα κατασκευής πολύ υψηλού επιπέδου.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.744 ευρώ, με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, σύστημα πολυμέσων με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι λειτουργικό και πολύ ποιοτικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη από την A-Class, ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.5 με τους 116 ίππους, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Renault, επιβεβαίωση για μια ακόμη φορά την άποψή μας ότι είναι ένας από τους κορυφαίους «μικρομεσαίους» κινητήρες ντίζελ της αγοράς Έχει πολύ καλή ροπή, που προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση, με θόρυβο που απομονώνεται πολύ καλά από την ιδιαίτερα καλή μόνωση, προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια) στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7'') και προσφέρει εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί να πέσει ακόμα και στα 7-7,5 λίτρα/100 χλμ. στις αστικές συνθήκες και γύρω στα 5,5 στο ταξίδι. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 ταχύτητες είναι αρκετά γρήγορο και με ομαλές αλλαγές.

Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι βασίζεται σε ένα πολύ καλό πλαίσιο, που προσφέρει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά στις διάφορες εκδόσεις της A-Class, αναμενόμενη ήταν και η θετική εικόνα της B-Class, η οποία πάντως παρουσιάζει μερικές διαφορές με δεδομένη την περισσότερο «οικογενειακή» εικόνα της. Οι αναρτήσεις δείχνουν να έχουν λίγο πιο μαλακές ρυθμίσεις, επιτρέποντας και κάπως μεγαλύτερες (αλλά όχι υπερβολικές) κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές λόγω και του υψηλότερου κέντρου βάρους. Η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι λοιπόν πολύ ικανοποιητική, αν και όχι στα κορυφαία επίπεδα των μεγάλων Mercedes, και η ποιότητα κύλισης πολύ καλή. Το κράτημα το αυτοκινήτου είναι καλό ακόμα και στην πίεση, η συμπεριφορά του ελαφρά πιο υποστροφική από της A-Class, αλλά πολύ προοδευτική, απόλυτα προβλέψιμη και εύκολα ελεγχόμενη, το τιμόνι ακριβές, χωρίς σπουδαία αίσθηση, αλλά ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα πολύ καλά. Προφανώς δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα (πολύ περισσότερο στη βασική έκδοση ντίζελ (που δεν έχει και τόσο μεγάλη ισχύ ώστε να προσφέρεται για... υπερβολές!), αλλά για ένα ασφαλές και πολύ φιλικό προς τον χρήστη οικογενειακό αυτοκίνητο, που δεν θα κουράσει τους επιβάτες σ' ένα μακρινό ταξίδι και δεν θα αγχώσει ποτέ τον οδηγό.
YΠEP
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Χώροι
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Τα πίσω καθίσματα δεν είναι ρυθμιζόμενα
Ευκολοδήγητο και ασφαλές, το αυτοκίνητο είναι και ιδιαίτερα οικονομικό στην έκδοση με τον μικρότερο ντίζελ
Συμπέρασμα
Το συμπέρασμα είναι λίγο-πολύ το ίδιο με αυτό στο οποίο καταλήξαμε μετά τη δοκιμή της B 200d, με τις ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις να είναι ότι η B 200d έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις, που ξεπερνούν τις συνηθισμένες «οικογενειακές» απαιτήσεις, ενώ η B 180d είναι πιο οικονομική και σημαντικά λιγότερο ακριβή. Από κει και πέρα προσφέρουν και οι δύο τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, που δεν είναι «δήθεν», αλλά ένα ευρύχωρο, λειτουργικό και πολύ ποιοτικό οικογενειακό αυτοκίνητο με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, που προσφέρει καλή οδική συμπεριφορά και απολύτως ικανοποιητική άνεση, αλλά και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης που αρέσει σε πολλούς οδηγούς. Ένα αυτοκίνητο με ελάχιστους πλέον ανταγωνιστές, που εξακολουθεί να υπάρχει επειδή εξακολουθούν να υπάρχουν και συνειδητοποιημένοι αγοραστές, που αγοράζουν με ορθολογικά κριτήρια...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP