ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes E Class - 300e

Τεχνικοοικονομική σπαζοκεφαλιά         ..:: Σαββάτο, 19 Δεκεμβρίου 2020 ::..

Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση της διασημότερης λιμουζίνας γοήτρου της Mercedes προσφέρει μία γεύση από τη νέα πραγματικότητα της αυτοκίνησης, επιτρέποντας την ηλεκτροκίνηση για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα, αλλά και εξασφαλίζοντας «κανονική» αυτονομία χάρη στον βενζινοκινητήρα, με μεγάλο πλεονέκτημα το χαμηλό κόστος χρήσης και τις εξαιρετικές επιδόσεις και μειονέκτημα το μικρότερο χώρο αποσκευών

Ακόμα και οι... σταρ έχουν ανάγκη από ανανέωση στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οπότε ήταν αναμενόμενη η πρόσφατη ανανέωση της E-Class, του διαχρονικού «μπεστ σέλερ» της Mercedes. Οι συνηθισμένες σχεδιαστικές αλλαγές που γίνονται στις ανανεώσεις υπάρχουν κι εδώ, αναχεδιασμένη μάσκα και προφυλακτήρας εμπρός, νέα μπροστινά φωτιστικά σώματα (στάνταρ τεχνολογίας LED), ανασχεδιασμένα πίσω φώτα και πίσω προφυλακτήρας, στο εσωτερικό στάνταρ το ταμπλό με δύο ψηφιακές οθόνες και φυσικά αναβάθμιση της λίστας του εξοπλισμού με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα. Η εκβιαστική προς την αυτοκινητοβιομηχανία προώθηση της ηλεκτροκίνησης δεν ήταν φυσικά δυνατό να αγνοηθεί από τη Mercedes. Μόνο που σε αντίθεση με εταιρείες σαν την Tesla, που κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογική «γκάτζετ» για εύπορους αγοραστές, οι εταιρείες που παραδοσιακά κατασκευάζουν «κανονικά» αυτοκίνητα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν για όλες τους τις μετακινήσεις, όσο μακρινές κι αν είναι, όφειλαν να βρουν «εξηλεκτρισμένες» λύσεις με επαρκή αυτονομία και γρήγορο ανεφοδιασμό. Η μόνη εφικτή λύση αυτή τη στιγμή για κάτι τέτοιο είναι τα λεγόμενα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτά που χρησιμοποιούν παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για την εξασφάλιση της μεγάλης αυτονομίας, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αφ' ενός υποβοηθούν όταν χρειάζεται τους θερμικούς κινητήρες για μείωση της κατανάλωσης και αφ' ετέρου μπορούν να προσφέρουν μια περιορισμένη αυτονομία μερικών δεκάδων χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση, χάρη στην ενισχυμένη μπαταρία από την οποία τροφοδοτούνται. Έτσι και η Mercedes, αν και έχει ένα σημαντικό πρόγραμμα δημιουργίας αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, προσφέρει αρκετές φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις αυτοκινήτων της, όπως π.χ. η E 300 e της δοκιμής μας.

Εσωτερικό
Το μεγάλο μέγεθος του αυτοκινήτου (μήκος 4,935 μ.) εγγυάται φυσικά πολύ μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, οι οποίοι ούτως ή άλλως ξεπερνούν τις ανάγκες για πολύ άνετη μετακίνηση. Το σημαντικό όμως είναι η συνολική ποιότητα και λειτουργικότητα που προσφέρει το εσωτερικό σε οδηγό και επιβάτες. Στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, όμως, έχει γίνει ένας συμβιβασμός στο χώρο αποσκευών, για να χωρέσει η μπαταρία για τα εξαρτήματα της ηλεκτροκίνησης, μειώνοντάς τον στα επίπεδα ενός μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου (370 λίτρα αντί για τα 530 των συμβατικών εκδόσεων της E-Class). Το αυτοκίνητο είναι άψογο κατασκευαστικά, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών, όπως επίσης και ιδιαίτερα λειτουργικό, με μια εξαιρετική θέση οδήγησης που προσφέρει τη δυνατότητα πολλών ρυθμίσεων, ώστε να βρει ο καθένας με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, με άφθονους χώρους για μικροπράγματα, προσεκτικά τοποθετημένους αεραγωγούς για το σύστημα κλιματισμού, εξαιρετική ηχομόνωση και φυσικά πλούσιο εξοπλισμό. Θα υπενθυμίσουμε επίσης εδώ ότι το μοντέλο διαθέτει τιμόνι με διακόπτες με λειτουργία αφής, που ανταποκρίνονται στις οριζόντιες και κάθετες κινήσεις των δακτύλων, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα smartphones.

Φυσικά η τιμή του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα υψηλή, ξεκινώντας από 68.620 ευρώ. Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλουσιότατος και θα αναφέρουμε ενδεικτικά ότι συμπεριλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, σύστημα προστασίας πεζών με ενεργό καπό, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματoυς προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, 2 θύρες USB πίσω, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. κλπ. Θα σημειώσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Και φυσικά από εκεί και πέρα υπάρχει μια τεράστια γκάμα έξτρα στοιχείων εξοπλισμού με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Mercedes σε κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα, είτε αφορούν την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού, είτε τη συνδεσιμότητα, την πληροφόρηση και τη ψυχαγωγία, προσαρμόζοντας ανάλογα και την τελική τιμή του αυτοκινήτου.
Σύγχρονο ταμπλό, σχεδιαστικά και τεχνολογικά, κορυφαία ποιότητα και λειτουργικότητα χαρακτηρίζουν το ευρύχωρο εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η E 300 e χρησιμοποιεί ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα με 211 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων. Είναι προφανές ότι τόσο μεγάλη ισχύς και, κυρίως, η μεγάλη ροπή που εξασφαλίζει από μηδενικές στροφές ο ηλεκτροκινητήρας, αρκούν για να κινήσουν όχι απλώς αξιοπρεπώς, αλλά πολύ γρήγορα ακόμα κι ένα αυτοκίνητο βάρους μόλις κάτι παρακάτω από 2 τόνους (1990 κιλά) σαν την E 300 e. Η διαθέσιμη δύναμη είναι πάντα πολύ μεγάλη, η απόκριση στις εντολές του οδηγού άμεση και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου εξαιρετικές (0-100 χλμ./ώρα σε 5,7'') εξασφαλίζοντας την μέγιστη δυνατή ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα κάτω απ' όλες τις συνθήκες. Σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το πολύ καλό 9άρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes, που αξιοποιεί αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήριου συνόλου, η οδήγηση είναι ιδιαίτερη ξεκούραστη, όσο και ευχάριστη.

Η κατανάλωση εξαρτάται φυσικά από το μήκος της διαδρομής που έχει κανείς να διανύσει, με δεδομένο ότι η κίνηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα (οπότε δημιουργείται και σχετικός ήχος, για να αντιλαμβάνονται την παρουσία του αυτοκινήτου οι πεζοί!) προσφέρει περιορισμένη αυτονομία μερικών δεκάδων χιλιομέτρων. Το επίσημο νούμερο σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι 59 χιλιόμετρα. Εμείς με ήρεμη οδήγηση μέσα στην πόλη (ρολάρισμα στις κατηφόρες, όχι απότομο πάτημα στο γκάζι κλπ.) αλλά και με τον κλιματισμό συνεχώς σε λειτουργία καταφέραμε να φτάσουμε μέχρι τα 42. Από εκεί και πέρα η κατανάλωση βενζίνης εξαρτάται από τις αποστάσεις που διανύει κανείς καθημερινά. Στη δική μας περίπτωση, διανύοντας με ηλεκτροκίνηση περίπου το ένα τρίτο των συνολικών χιλιομέτρων που κάναμε με το αυτοκίνητο (από τα οποία τα μισά περίπου σε αστικό περιβάλλον), είχαμε μέση κατανάλωση βενζίνης 6,2 λίτρα/100 χλμ. και ηλεκτρικού ρεύματος 8,1 kWh/100 χλμ. Μια συνολική κατανάλωση σίγουρα πολύ χαμηλή για ένα τόσο μεγάλο, βαρύ και δυνατό αυτοκίνητο, η οποία περιορίζει αρκετά το κόστος χρήσης, σε συνδυασμό και με την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας. Θα επισημάνουμε, τέλος, ότι έχουμε μία ένσταση για την τοποθέτηση της υποδοχής φόρτισης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Σ' ένα πεντάμετρο αυτοκίνητο η τοποθέτησή της στο ένα άκρο σημαίνει ότι αν το αυτοκίνητο δεν μπορεί για κάποιο λόγο (π.χ. εμπόδιο από την πλευρά του οδηγού) να παρκάρει με την όπισθεν προς την πρίζα, το καλώδιο δεν φτάνει μέχρις αυτήν! Αν η υποδοχή ήταν κάπου στο πλάι, έστω και από την αντίθετη πλευρά, αυτό θα ήταν πολύ ευκολότερο. Το ζήσαμε στην πράξη γι' αυτό το αναφέρουμε. Ας μη ξεχνάμε ότι εκατομμύρια κτίρια σε όλο τον πλανήτη έχουν χτιστεί πριν καν υπάρξει η πιθανότητα ηλεκτροκίνησης, άρα και οποιαδήποτε πρόβλεψη για ανάλογη διαρρύθμιση των χώρων στάθμευσης.

Οδηγώντας
Η συγκεκριμένη έκδοση έχει προσαρμοζόμενο σύστημα απόσβεσης κραδασμών (η Mercedes έχει διαφορετικές επιλογές αναρτήσεων για διαφορετικές εκδόσεις του αυτοκινήτου), προσφέροντας έναν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς. Σε ό,τι αφορά την άνεση, το αυτοκίνητο συνεχίζει την πολύ καλή παράδοση της Mercedes να προσφέρει πολυτελή σεντάν με κορυφαία επίπεδα άνεσης και σε συνδυασμό με την ποιότητα και την ηχομόνωσή του, εξασφαλίζει ιδιαίτερα ξεκούραστες μετακινήσεις. Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του, αυτό που πρώτα απ' όλα εντυπωσιάζει είναι ότι, ενώ έχει σίγουρο «πάτημα» και εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, δεν δείχνει καθόλου τον όγκο και το βάρος του, είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ακολουθεί με μεγάλη ακρίβεια την πορεία που επιλέγει ο οδηγός σε δρόμους με στροφές, χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις. Προφανώς όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου ενισχύουν ακόμα περισσότερο την εξαιρετική ασφάλεια που προσφέρει το πολύ καλά στημένο πλαίσιο. Σε σύγκριση με τα παλαιότερα μοντέλα της Mercedes μάλιστα, αλλά και κάποια άλλα σύγχρονα, το τιμόνι της νέας "E" έχει λίγο καλύτερη επαναφορά (αν και πάλι όχι όσο θα θέλαμε!) μετά τις στροφές. Για τα φρένα δεν τίθεται θέμα, είναι όπως πάντα κορυφαία.
YΠEP
- Ισχύς-ροπή υβριδικού συστήματος
- Επιδόσεις
- Ποιότητα
- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Ασφάλεια
- Χώροι επιβατών
- Κόστος χρήσης
- Εξοπλισμός
KATA
- Υψηλή τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Σημαντικά μικρότερος χώρος αποσκευών σε σύγκριση με τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης
Ο συνδυασμός κορυφαίας άνεσης και συμπεριφοράς αντίστοιχου επιπέδου είναι εξαιρετικός και οι επιδόσεις ενθουσιάζουν
Συμπέρασμα
Η αλήθεια είναι ότι αν συγκρίνει κανείς τη συγκεκριμένη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση της E με τη βενζινοκίνητη 2λιτρη E 200 (που διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα), η διαφορά τιμής (κάτι παραπάνω από 3.000 ευρώ) είναι μικρή για τόσο ακριβά αυτοκίνητα. Και σε κάθε περίπτωση θα αποσβεστεί σε εύλογο χρονικό διάστημα από το αρκετά μικρότερο κόστος χρήσης της φορτιζόμενης (ειδικά αν αυτή κινείται αρκετά σε αστικό περιβάλλον), η οποία άλλωστε προσφέρει και καλύτερες επιδόσεις. Το μειονέκτημά της είναι ο αρκετά μικρότερος χώρος αποσκευών, που βρίσκεται στα επίπεδα των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων και δεν είναι σίγουρο αν θα καλύπτει τις ανάγκες του χρήστη αν προορίζεται για οικογενειακή χρήση. Δεν βάζουμε στην εξίσωση το σταθερό άγνωστο παράγοντα των «εξηλεκτρισμένων» αυτοκινήτων, που είναι το κόστος της μπαταρίας, αν και όταν χρειαστεί αντικατάσταση μετά από αρκετά χρόνια, δεδομένου άλλωστε ότι συχνά αυτά τα ακριβά αυτοκίνητα αγοράζονται με leasing, οπότε δεν ενδιαφέρει και πολύ το χρήστη τί θα γίνει αρκετά χρόνια μετά τη λήξη της σύμβασης! Αυτό που είναι σίγουρο τελικά, είναι ότι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό και στις δύο εκδόσεις του, οπότε στην επιλογή του υβριδικού συστήματος θα παίξουν ρόλο οι οικογενειακές ανάγκες (αν προορίζεται να τις καλύψει, οπότε ο χώρος αποσκευών θα βαρύνει λίγο περισσότερο) και η οικονομική ανάλυση με βάση το πρόγραμμα απόκτησης και χρήσης. Η οδήγηση με ηλεκτροκίνηση στις αστικές συνθήκες, πάντως, είναι μία απόλαυση, χάρη στον ελάχιστο θόρυβο και στην άμεση απόκριση λόγω της ροπής του ηλεκτροκινητήρα...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP