ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Ignis - 1.2 Hybrid 4x4

Ιδανικό για την Ελλάδα         ..:: Σαββάτο, 12 Δεκεμβρίου 2020 ::..

Ιδανικό μικρό αυτοκίνητο για τις ελληνικές συνθήκες, το ανανεωμένο Ignis με τον υβριδικό σύστημα διατηρεί τα πλεονεκτήματα που ήδη είχε, με γεροδεμένη κατασκευή, χώρους για 4, οικονομία, καλή οδική συμπεριφορά που επιτρέπει και τη χρησιμοποίησή του εκτός πόλης, αλλά και με υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες στην τετρακίνητη έκδοση, ενώ προσφέρεται σε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τιμή με δεδομένο και τον πλούσιο εξοπλισμό του

Από την πρώτη στιγμή που το οδηγήσαμε επί ελληνικού εδάφους το Ignis -που είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο από το ομώνυμο παλιό μοντέλο- μας εντυπωσίασε, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί μια εξαιρετική λύση για την ελληνική πραγματικότητα. Ένα καλοφτιαγμένο μίνι (μήκος 3,7 μ.) crossover με πολύ προσιτή τιμή, που «πατάει» πολύ καλά στο δρόμο και μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί και για μετακινήσεις έξω από το αστικό περιβάλλον, ενώ στην τετρακίνητη έκδοσή του, που επίσης κοστίζει πολύ κάτω από τις 20.000 ευρώ, προσφέρει και τη δυνατότητα για εκτός δρόμου χρήση. Η πρόσφατη ανανέωσή του ήταν περιορισμένη, με σχεδιαστικές αλλαγές εμπρός και πίσω (μάσκα, προφυλακτήρες) και μικρότερες αισθητικές επεμβάσεις στο εσωτερικό. Η σημαντικότερη αλλαγή, όμως, είναι ο νέος βενζινοκινητήρας 1.2 που προσφέρεται αποκλειστικά με ήπιο υβριδικό σύστημα, προσαρμόζοντας έτσι το αυτοκίνητο στη νέα ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Εσωτερικό
Οι αλλαγές στο εσωτερικό ήταν πολύ μικρές, το αυτοκίνητο άλλωστε ήταν ήδη καλοφτιαγμένο και λειτουργικό. Το γεγονός ότι έχει ψηλό αμάξωμα λόγω του χαρακτήρα του, αλλά και ότι έχει μεγάλο μήκος για την κατηγορία των μίνι κι ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια, του επιτρέπει να προσφέρει χώρους για τέσσερις επιβάτες που είναι πολύ καλοί για μίνι αυτοκίνητο. Ο χώρος αποσκευών στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας είναι μικρότερος από τον πολύ καλό της προσθιοκίνητης έκδοσης (227 λίτρα αντί για 267) και πάλι όμως βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, κάπου στο μέσο όρο. Επιπλέον το Ignis προσφέρει από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα (κατά μήκος και στην κλίση) κάτι που του δίνει και μία ευελιξία στην κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές. Οι θέσεις για μικροπράγματα είναι υπαρκτές μεν, χωρίς όμως και να εντυπωσιάζουν, ενώ και οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική από πλευράς ορατότητας και χειριστηρίων, αλλά η ρύθμιση πλάτης είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Εκείνο που ικανοποιεί απόλυτα είναι η ποιότητα του αυτοκινήτου, που μπορεί μεν να μην είναι πολυτελές (όπως άλλωστε και όλα τα μίνι), αλλά είναι γεροδεμένο, με σωστή συναρμολόγηση και αρκετά προσεγμένο διάκοσμο για την κατηγορία. Εκείνο δε που το ανεβάζει ακόμα περισσότερο, είναι το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Η τιμή της τετρακίνητης έκδοσης ξεκινάει από 14.780 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης σε χαμηλές ταχύτητες για διευκόλυνση της κίνησης σε ολισθηρές εκτός δρόμου επιφάνειες, σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηχοσύστημα με Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρα USB, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ράγες οροφής. Το μόνο που λείπει είναι η ρεζέρβα. Σημειώνουμε επίσης, πως το αυτοκίνητο προσφέρεται με επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης των 3 ετών κατά 2 έτη για τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη και με 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Το προσεγμένο εσωτερικό είναι πραγματικά τετραθέσιο και ο εξοπλισμός πλούσιος
Κινητήρας-κιβώτιο
Το ανανεωμένο Ignis χρησιμοποιεί ένα νέο κινητήρα 1.2 με 83 ίππους, που προσφέρεται αποκλειστικά με ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο έχει μπαταρία σημαντικά μεγαλύτερης χωρητικότητας από πριν (10 Ah αντί για 3 Ah). Το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο στην καθημερινή οδήγηση (αλλά και στις εκτός δρόμου μετακινήσεις), προσφέροντας πρόσθετη ροπή στις επιταχύνσεις, έτσι ώστε να υπάρχει καλή απόκριση από αρκετά χαμηλές στροφές. Συνολικά ο κινητήρας κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο ακόμα και έξω από την πόλη, χωρίς να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας στα προσπεράσματα (η Suzuki αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 12,8'' για τη τετρακίνητη έκδοση, η οποία έχει και πιο κοντή σχέση στο διαφορικό σε σχέση με την προσθιοκίνητη, 4,470 αντί για 4,294) και συνεργάζεται πολύ καλά με το πολύ εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο πεντάρι κιβώτιο.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας ταξιδέψαμε με το αυτοκίνητο από την Αθήνα μέχρι το ανατολικό Πήλιο, διατηρώντας χωρίς πρόβλημα στον αυτοκινητόδρομο ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα και ανεβαίνοντας το βουνό με λίγες αλλαγές ταχυτήτων, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις η ροπή ήταν αρκετή για να κινούμαστε με τρίτη στο κιβώτιο. Προφανώς δεν είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρεται για γρήγορη οδήγηση, είναι όμως ένα αξιοπρεπέστατο μίνι που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας εκδρομής χωρίς να αγχώσει τον οδηγό, με πρόσθετο μπόνους τη χαμηλή κατανάλωση. Η διαδρομή μας προς το Πήλιο (συμπεριλαμβάνοντας και το πέρασμα του βουνού) έγινε με μέση τιμή 6,3 λίτρα/100 χλμ. με τον κλιματισμό σε συνεχή λειτουργία. Ευτυχώς, γιατί το σχετικά μικρό ρεζερβουάρ (30 λίτρα αντί για 32 του προσθιοκίνητου) δεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει μεγάλη αυτονομία με μεγαλύτερες καταναλώσεις.

Οδηγώντας
Ήδη αναφέραμε ότι το Ignis είναι ένα μίνι αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα και έξω από την πόλη χωρίς να δίνει την αίσθηση ότι είναι «φτερό στον άνεμο». Η πρώτη θετική εικόνα είναι η ακαμψία του αμαξώματος και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει, περνώντας «σαν ένα κομμάτι» πάνω από τις λακκούβες και τις ανωμαλίες του δρόμου. Κάτι που είναι φυσικά εξίσου σημαντικό στην πόλη και στο ταξίδι. Ενώ και η άνεση που προσφέρει δεν υπολείπεται αυτής των περισσότερων μίνι αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι η πίσω ανάρτηση στην τετρακίνητη έκδοση είναι με άκαμπτο άξονα, αντί για τη λύση του ημιάκαμπτου που χρησιμοποιεί η προσθιοκίνητη, προφανώς για λόγους που έχουν να κάνουν και με τη στιβαρότητά του και τη βελτίωση των δυνατοτήτων του στις εκτός δρόμου διαδρομές. Επιπλέον η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι προβλέψιμη και εύκολα ρυθμίσιμη. Είναι ένα εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με καλό κράτημα, που δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ, ακόμα κι αν το πιέσεις όπως δεν θα το κάνει κανένας ιδιοκτήτης του!

Θα επισημάνουμε επίσης ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του δεν είναι καθόλου ανύπαρκτες, καθώς η απόστασή του από το έδαφος είναι αυξημένη (18 εκατοστά) και η σχέση του διαφορικού είναι πιο κοντή από αυτήν της προσθιοκίνητης έκδοσης. Επίσης η τετρακίνηση (με αυτόματο σύστημα με συνεκτικό συμπλέκτη) συνδυάζεται και με σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια, καθώς και με τη λειτουργία Grip control, που φρενάρει σε χαμηλές ταχύτητες τους τροχούς που ολισθαίνουν, π.χ. σε λάσπη ή χιόνι και μεταδίδει τη ροπή σ’ αυτούς που έχουν πρόσφυση. Το τιμόνι έχει μέτρια επαναφορά και είναι κάπως αργό (3,5 στροφές), αλλά αυτός είναι αναγκαίος και αποδεκτός συμβιβασμός για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται και εκτός δρόμου. Τέλος τα φρένα έχουν κάπως σπογγώδη αίσθηση, αλλά δεν προβληματίζουν και ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Προσεγμένο εσωτερικό
- Υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες
- Εξοπλισμός
- Οικονομία
- Ευελιξία
- Γεροδεμένη κατασκευή
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Χώρος αποσκευών μικρότερος από του προσθιοκίνητου
- «Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
Το Ignis μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα εκτός πόλης, ενώ το 4x4 προσφέρει και εκτός δρόμου δυνατότητες
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Ignis διατηρεί τα χαρακτηριστικά που το κάνουν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα λύση μικρού αυτοκινήτου για την ελληνική πραγματικότητα και μας είχαν εκπλήξει ευχάριστα κατά την πρώτη μας επαφή μαζί του. Όχι απλώς είναι καλοφτιαγμένο, πολύ καλά εξοπλισμένο, πραγματικά τετραθέσιο και οικονομικό, αλλά έχει και μία οδική συμπεριφορά που επιτρέπει τη χρησιμοποίησή του και εκτός πόλης, ενώ η τετρακίνητη έκδοσή του προσφέρει και δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου. Κι όλα αυτά σε μία ιδιαίτερα προσιτή τιμή, που του δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσει το σύνολο σχεδόν των αγοραστών στην Ελλάδα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.suzuki.gr/


  UP