ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda Civic - 1.0

Και πάλι ξεχωρίζει         ..:: Σαββάτο, 05 Δεκεμβρίου 2020 ::..

Η -ελαφρά- ανανέωση του Civic, απλά επιβεβαιώνει τις αρετές του κατά τη γνώμη μας καλύτερου ιαπωνικού μικρομεσαίου χάτσμπακ, που συνδυάζει ένα πολύ καλό μικρό κινητήρα, οδικά χαρακτηριστικά αντίστοιχα με αυτά των καλών ευρωπαϊκών ανταγωνιστών του, καλούς χώρους, κορυφαία ποιότητα και πολύ πλούσιο εξοπλισμό, με την ανάλογη επιβάρυνση της τιμής του...

Μερικές φορές αναρωτιέται κανείς τι νόημα έχουν τα «φέις λιφτ» ορισμένων μοντέλων, που ούτως ή άλλως ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους, όπως π.χ. αυτό το χιλιάρι Civic, για το οποίο στη σχετική δοκιμή πριν από δύο περίπου χρόνια συνοψίζαμε στις τέσσερις λέξεις του τίτλου του σχετικού άρθρου την εξαιρετικά θετική εικόνα μας είχε αφήσει. «Ιαπωνική ποιότητα, ευρωπαϊκή συμπεριφορά», γράφαμε, και τί παραπάνω να ζητήσει κανείς;! Η αλήθεια είναι, βεβαίως, ότι αυτή η διαρκώς μεταβαλλόμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων αναγκάζει τους κατασκευαστές να κάνουν συνεχείς τροποποιήσεις στα μηχανικά μέρη των αυτοκινήτων. Αλλά και οι ίδιοι οι κατασκευαστές, που... μπήκαν στο λούκι με όλη αυτή τη στροφή του ανταγωνισμού προς τη συνδεσιμότητα, τις οθόνες και τα κάθε είδους ηλεκτρονικά, έφτασαν στο σημείο να... κυνηγάνε την ουρά τους, αφού τα ηλεκτρονικά εξελίσσονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, πολύ ταχύτερους από την τεχνολογία το ίδιων των αυτοκινήτων. Εν πάση περιπτώσει η Honda προχώρησε σε μια μικρή ανανέωση του Civic, με κάποιες αλλαγές στην μάσκα, κάποιες βελτιώσεις στο εσωτερικό για ενίσχυση της ποιότητας και μια μικρή διαφορά στην ισχύ του χιλιάρη κινητήρα, προφανώς λόγω των ρυθμίσεων για προσαρμογή στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο είναι στην πράξη ακριβώς όπως το είχαμε γνωρίσει και τότε.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του Civic δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους άνετους χώρους που προσφέρει για τέσσερα ενήλικα άτομα, καλύπτοντας έτσι με απόλυτη επάρκεια τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού προσφέρει κι ένα κορυφαίο στην κατηγορία χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 478 λίτρων. Η μόνη απώλεια που δημιουργεί το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε το αυτοκίνητο και το οποίο έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, είναι η μη ύπαρξη των "magic seats" της Honda, που έχουν τη δυνατότητα «ανάποδης» αναδίπλωσης του κάτω μέρους τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το σχήμα του χώρου αποσκευών δεν είναι απολύτως κανονικό, ώστε να βοηθάει στην πλήρη εκμετάλλευσή του, αλλά και το δάπεδό του δεν είναι επίπεδο σε όλο το μήκος του, σχηματίζοντας ένα μικρό «ανάχωμα« στο βάθος (από την άλλη πλευρά, κάτω από το δάπεδο υπάρχει ένας επιπλέον χώρος για μικρότερα αντικείμενα, στοιχείο σίγουρα πολύ πρακτικό). Μικρό το κακό, πάντως, με δεδομένη την πραγματικά πολύ μεγάλη χωρητικότητά του, ενώ η συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από τους καλούς χώρους για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό του.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως και η γενική εργονομία, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Επίσης, η τοποθέτηση της πίσω αεροτομής έχει γίνει με τρόπο που καλύπτει ένα μέρος του πίσω παράθυρου, περιορίζοντας αντίστοιχα την ορατότητα. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών ήταν ούτως ή άλλως πολύ υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Honda, με συναρμολόγηση για... σεμινάριο! Μία λεπτομέρεια που άλλαξε με την ανανέωση, είναι ότι δίπλα στην οθόνη αφής που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, προστέθηκαν και κανονικά πλήκτρα, για τη διευκόλυνση όσων τα προτιμούν από τα εικονικά χειριστήρια της οθόνης. Η τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι χαμηλή, ξεκινώντας από 20.650 ευρώ, για τη σωστή αξιολόγησή της όμως θα πρέπει να υπολογιστεί ότι σε αυτήν συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα (που οι ανταγωνιστές χρεώνουν ως έξτρα) κι ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι (οι αερόσακοι κεφαλής εμπρός-πίσω), σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης, αναγνώριση συστημάτων κυκλοφορίας και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα (τεχνολογίας LED), θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, συναγερμός, υπολογιστής ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, Βluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Επίσης στην τιμή περιλαμβάνονται 5 χρόνια οδική βοήθεια και 2ετής επέκταση εγγύησης (η εργοστασιακή είναι 3 χρόνια) για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου.
Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι πρακτικό και κορυφαίο ποιοτικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το νέο 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα VTEC τούρμπο, που στο ανανεωμένο μοντέλο αποδίδει 126 ίππους, 3 λιγότερους από πριν. Μια διαφορά που δεν φαίνεται στην πράξη (ούτε οι επιδόσεις άλλωστε έχουν αλλάξει), αφού πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα, που μπορεί να μην είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος (αυτό είναι άλλωστε το μοναδικό του «ψεγάδι»), είναι όμως εξαιρετικά εύστροφος και ταυτόχρονα πολύ ελαστικός, προσφέροντας στο αυτοκίνητο επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'') που είναι αρκετά καλές και ξεφεύγουν από τα επίπεδα της απλής «διεκπεραίωσης», επιτρέποντας αρκετά γρήγορους ρυθμούς και ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και στις ορεινές διαδρομές. Ο θόρυβός του βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο των κινητήρων της κατηγορίας, όχι όμως τόσο ώστε να γίνεται ενοχλητικός και να κάνει το ταξίδι κουραστικό. Σύμμαχός του κινητήρα είναι το επίσης πολύ καλό εξάρι κιβώτιο, που είναι ακριβές, με γρήγορο επιλογέα, καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καλές επιδόσεις να συνδυάζονται και με πολύ λογικά επίπεδα κατανάλωσης (λαμβάνοντας υπ' όψη την ισχύ του κινητήρα και τις επιδόσεις), η οποία μάλιστα στο ανανεωμένο μοντέλο που δοκιμάσαμε ήταν ελαφρά χαμηλότερη στην πόλη σε σχέση με πριν, με τιμή γύρω στα 8,5-9 λίτρα/100 χλμ., η οποία βεβαίως πέφτει αισθητά στο ταξίδι, γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα στοιχείο που εντοπίζεις αμέσως μόλις αρχίσεις να οδηγείς το Civic, κάτι στο οποίο συμβάλλει προφανώς και η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Εξίσου θετική είναι η επίδρασή της και στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το οποίο θα χαρακτηρίζαμε ως το πιο «ευρωπαϊκό» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Με πολύ καλό κράτημα, μεγάλη ακρίβεια στη συμπεριφορά του και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, το Civic σε προκαλεί να το πιέσεις, να εξερευνήσεις τα όρια του πλαισίου και να αξιοποιήσεις τη δύναμη του κινητήρα. Είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, χωρίς μάλιστα να γίνεται κουραστικό για τους επιβάτες σε επίπεδο άνεσης, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα του ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει. Το τιμόνι αποδείχθηκε αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση, ολοκληρώνοντας μια συνολικά πολύ καλή εικόνα για τα χαρακτηριστικά του Civic στο δρόμο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο
-Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 2ετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το πιο «ευρωπαϊκό» ιαπωνικό αυτοκίνητο, ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό
Συμπέρασμα
Το Civic είναι αυτή τη στιγμή το καλύτερο μικρομεσαίο ιαπωνικό χάτσμπακ, εξακολουθώντας να προσφέρει οδικά χαρακτηριστικά αντίστοιχα με αυτά των καλών ευρωπαϊκών αυτοκινήτων και «ιαπωνική» ποιότητα, η οποία είναι πραγματικά κορυφαίου επιπέδου, αλλά και πολύ καλή πρακτικότητα, με «οικογενειακούς» χώρους και πολύ πλούσιο εξοπλισμό (ο οποίος εξασφαλίζει και υψηλά επίπεδα ασφαλείας). Είναι ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία αυτοκίνητο της αγοράς, κάτι που αντανακλάται βεβαίως και στην τιμή του, που βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP