ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Seat Leon

Γνωριμία στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 05 Δεκεμβρίου 2020 ::..
Μια ακόμα γνωριμία με νέο μοντέλο είχαμε τις τελευταίες μέρες στην Αττική, καθώς τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας δεν επιτρέπουν την οργάνωση καμιάς μαζικής δημοσιογραφικής παρουσίασης. Αυτή τη φορά ήταν με το νέο Seat Leon, τη νέα γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της ισπανικής εταιρείας, που προσφέρεται σε 5θυρη έκδοση αμαξώματος και στέισον (Sportstourer). Οι τιμές του ξεκινούν από 14.180 ευρώ για το χιλιάρι, με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, ηχοσύστημα με Bluetooth, δύο θύρες USB (C) και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Μπορεί τα κάθε είδους SUV και Crossover να έχουν κατακλύσει την αγορά, υπάρχει όμως ακόμα ένα μεγάλο μέρος του κοινού στην Ευρώπη που προτιμάει τα παραδοσιακά μικρομεσαία 5θυρα χάτσμπακ. Γι' αυτό και σχεδόν όλες οι εταιρείες εξακολουθούν να κατασκευάζουν και κατά καιρούς να ανανεώνουν τα αντίστοιχα μοντέλα τους, που ακόμα καλύπτουν ένα μεγάλο ποσοστό της αγοράς. Αναμενόμενη λοιπόν ήταν η παρουσίαση μιας νέας γενιάς του Leon, που είναι άλλωστε και «μπεστ σέλερ» για τη Seat. Το νέο μοντέλο, που έχει μήκος 4,368 μ., βασίζεται, όπως και πολλά άλλα στο γκρουπ VW, στη νέα πλατφόρμα MQB Evo και -όπως συνηθίζεται σχεδόν σε κάθε νέο μοντέλο- έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και αυξημένο κατά 50 χιλιοστά μεταξόνιο (2.686 χιλιοστά), με στόχο τη βελτίωση των εσωτερικών χώρων. Το κέρδος έχει επικεντρωθεί στους χώρους για τους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών, που ούτως ή άλλως ήταν καλός για την κατηγορία και στο προηγούμενο μοντέλο, παρέμεινε στα 380 λίτρα.

Το αυτοκίνητό έχει αναβαθμιστεί και σε επίπεδο ποιότητας, αλλά και τεχνολογικά, ώστε να συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής, προσφέροντας μια μεγάλη γκάμα από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας και σύγχρονα συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, αλλά και τεχνολογίες όπως μπροστινά φώτα τεχνολογίας LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων στο εσωτερικό ή ηλεκτρονική σύνδεση του επιλογέα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG (shift-by-wire). Η μεγάλη γκάμα των κινητήρων δείχνει τη σημασία που έχει το μοντέλο για τη Seat, η οποία προσπαθεί να προσεγγίσει με αυτό ένα ιδιαίτερα ευρύ κοινό. Η διάθεσή του στην ελληνική αγορά γίνεται με 3 κινητήρες βενζίνης (1.0 TSI με 110 ίππους, 1.5 TSI με 130 και 150 ίππους) και 2 ντίζελ (2.0 TDI με 115, και 150 ίππους). Επίσης υπάρχουν ήπιες υβριδικές εκδόσεις (με τον χιλιάρη των 110 ίππων και τον 1.5 των 150 ίππων) και φορτιζόμενο υβριδικό σύνολο που συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα με συνολική ισχύ 204 ίππων, το οποίο προσφέρει αυτονομία 60 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν το 1.5 TSI των 150 ίππων, μία έκδοση που ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο αφενός προορίζεται για οικογενειακή χρήση, άρα και για να κινείται φορτωμένο αρκετά, και αφετέρου -με δεδομένο το σπορτίφ χαρακτήρα των Seat- για να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Οι εσωτερικοί χώροι είναι όντως βελτιωμένοι, εκείνο όμως που γίνεται πρώτα απ' όλα αισθητό είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα του εσωτερικού, που σε συνδυασμό και με το σύγχρονο ταμπλό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη στον κέντρο, αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας μας είναι ήδη γνωστός από άλλα αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ, σε μερικές περιπτώσεις μεγαλύτερα και βαρύτερα από Leon και αφού τα καταφέρνει μια χαρά σε εκείνα ήταν αναμενόμενο να έχει ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα στο Leon, το οποίο μπορεί να κινήσει αρκετά γρήγορα αν το θέλει ο οδηγός (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2''). Η οδική συμπεριφορά είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα Seat, δηλαδή πολύ καλή, με κράτημα υψηλού επιπέδου, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερες γενικά αντιδράσεις. Ακόμα και στην πίεση το αυτοκίνητο ακολουθεί με ακρίβεια την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός, χάρη και στο ακριβές και αρκετά γρήγορο τιμόνι (που, όπως συνηθίζει η Seat, είναι κάπως ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες). Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς, πολύ ευχάριστο αλλά ταυτόχρονα και πολύ ευκολοδήγητο, προσφέροντας οδηγική απόλαυση χωρίς να δημιουργεί το παραμικρό άγχος.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP