ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Ηλεκτροκίνηση για αιθεροβάμονες

        ..:: Σαββάτο, 28 Νοεμβρίου 2020 ::..
Ένα σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει στην προσπάθεια για περιορισμό της ρύπανσης του περιβάλλοντος σε όλα τα επίπεδα παγκοσμίως και μείωση των αερίων που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη, είναι ότι απαιτούν μακροπρόθεσμα μέτρα, για τα οποία πολλοί πολιτικάντηδες -για να δείξουν ότι ενδιαφέρονται για το περιβάλλον- είναι έτοιμοι να πλειοδοτήσουν εκ του ασφαλούς. Είναι πολύ εύκολο να υπόσχεσαι μέτρα για την επόμενη δεκαετία, οπότε, σύμφωνα με τη λαϊκή ρήση, «ποιος ζει, ποιος πεθαίνει»! Μετά από τόσα χρόνια είναι πολύ πιθανό αυτός που δίνει τις υποσχέσεις να μην βρίσκεται πλέον στην εξουσία, πολλές φορές ούτε καν στην πολιτική γενικότερα! Οπότε μπορεί να λέει ό,τι θέλει τώρα! Το κακό είναι, ότι τέτοιες υποσχέσεις, που αγνοούν την τεχνολογική, αλλά και την οικονομική και την κοινωνική πραγματικότητα, τις λαμβάνουν τις μετρητοίς πολλοί ακτιβιστές, αλλά και δημόσιοι λειτουργοί που επιθυμούν να δείξουν καλό πρόσωπο στους πολιτικούς προϊσταμένους τους, πιέζοντας για ακόμα αυστηρότερα και τελικά ακόμα πιο παράλογα μέτρα.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της πρόσφατης ανακοίνωσης του Βρετανού πρωθυπουργού ότι το 2030, σε μόλις 9 χρόνια δηλαδή, θα απαγορευτούν στη χώρα του οι πωλήσεις όλων των καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υπόσχεση που βρίσκει ευήκοα ώτα σε κάποιους τεχνοκράτες στις Βρυξέλλες και ευρωβουλευτές στο Στρασβούργο. Πολλοί μάλιστα συνυπολογίζουν στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα! Για όποιον διατηρεί ακόμη επαφή με την πραγματικότητα είναι προφανές ότι είναι απίθανο να έχουν λυθεί μέχρι τότε τα προβλήματα και να έχουν καλυφθεί οι ελλείψεις που αφορούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Πολύ περισσότερο, μάλιστα, είναι απίθανο μετά την τεράστια οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία να έχουν δημιουργηθεί οι υποδομές που θα επιτρέψουν τη γενίκευση της ηλεκτροκίνησης (πολύ περισσότερο στην Μ. Βρετανία, που μετά το επικείμενο Brexit οι ειδικοί λένε ότι βαδίζει προς την μεγαλύτερη οικονομική κρίση των τελευταίων δύο αιώνων).

Η απλή λογική λέει, ότι αν απαγορευτούν τα συμβατικά αυτοκίνητα, εκατομμύρια άνθρωποι, που δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή/και δεν θα εξυπηρετούνται από τις σχετικές υποδομές ή/και δεν θα καλύπτονται από τις δυνατότητές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα αναγκαστούν να διατηρούν για πολλά χρόνια τα παλιά βενζινοκίνητα και ντίζελ αυτοκίνητα που θα κατέχουν. Με αποτέλεσμα φυσικά τη σημαντική επιβάρυνση του περιβάλλοντος, που υποτίθεται ότι μια τέτοια απόφαση επιδιώκει να προστατεύσει, αλλά και της οδικής ασφάλειας, που επίσης πρέπει να αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για την κοινωνία.

Αξίζει όμως τον κόπο να αναφερθούμε σε ένα γεγονός που δείχνει πόσο οι υπεραισιόδοξες υποσχέσεις των πολιτικών για το μέλλον έρχονται σε αντίφαση με αποφάσεις που οι ίδιοι παίρνουν σήμερα, με βάση την πραγματικότητα, που δύσκολα μπορεί κανείς να παραβλέψει. Ακούμε συχνά για το παράδειγμα της Νορβηγίας, που αποτελεί πρωτοπόρο στην διάδοση της ηλεκτροκίνησης και της «πράσινης ενέργειας» γενικότερα, ξεχνώντας βεβαίως ότι αυτή η -πάμπλουτη και με τεράστιους φυσικούς πόρους- χώρα πουλάει στους άλλους το πετρέλαιο που παράγει και βγάζει ένα σωρό χρήματα που της επιτρέπουν να... μη χρησιμοποιεί πετρέλαιο. Ακόμα χειρότερα, μόλις πρόσφατα η κυβέρνηση αυτού του πρότυπου οικολογικής ανάπτυξης δήλωσε ότι θα μπορούσε να προσφέρει έως και 136 υπεράκτια τεμάχια για... πετρελαϊκές έρευνες, σε ένα νέο γύρο αδειοδότησης ερευνών για (νέο) πετρέλαιο σε παράκτιες περιοχές στη Θάλασσα του Μπάρεντς, ενέργεια που ήδη ανακοίνωσε ότι προτίθεται να προωθήσει το υπουργείο Ενέργειας της χώρας! Μόνο που όλοι εμείς οι υπόλοιποι στην Ευρώπη δεν έχουμε πετρέλαιο να πουλήσουμε στον υπόλοιπο πλανήτη, ούτε το τεράστιο υδροηλεκτρικό δυναμικό της Νορβηγίας, ώστε να έχουμε τα χρήματα και να αποκτήσουμε τις υποδομές και να αγοράσουμε όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα και βεβαίως να παράγουμε τις τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για αυτό. Και σίγουρα δεν μπορούμε να το πετύχουμε στα επόμενα 9 χρόνια..._Π.Φ.

  UP