ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Hyundai i20

Γνωριμία στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 28 Νοεμβρίου 2020 ::..
Οι δημοσιογραφικές παρουσιάσεις των νέων μοντέλων που έρχονται στην ελληνική αγορά ήταν φέτος πολύ λίγες, λόγω των περιορισμών στις κάθε είδους εκδηλώσεις που επέβαλε η πανδημία του κορωνοϊού. Έτσι, ιδιαίτερα για κάποια μοντέλα που ήρθαν στο δεύτερο εξάμηνο, ορισμένες αντιπροσωπείες φρόντισαν να οργανώσουν σε ατομικό επίπεδο μια σύντομη πρώτη επαφή των δημοσιογράφων με τα αυτοκίνητά τους, ανάλογη με αυτή που θα είχαν στο πλαίσιο μιας παρουσίασης. Αυτές τις μέρες είχαμε την ευκαιρία για μία γνωριμία με το νέο σούπερ μίνι της Hyundai, το i20. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με μια αρκετά μεγάλη γκάμα βενζινοκίνητων και υβριδικών εκδόσεων, σε τιμές που ξεκινούν από 12.990 ευρώ (1.2 με 84 ίππους). Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο στάνταρ εξοπλισμός, που περιλαμβάνει ακόμα και στη βασική έκδοση ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ανίχνευσης απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, αυτόματη ρύθμιση προβολέων, cruise control, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, επιπλέον θύρα USB ταχείας φόρτισης, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Οι Κορεάτες μας έχουν συνηθίσει την τελευταία δεκαετία να κάνουν σημαντική πρόοδο σε κάθε νέα γενιά των μοντέλων τους, στα οποία μάλιστα δεν έχουν καμία επιφύλαξη και για αντίστοιχη σχεδιαστική εξέλιξη, που τονίζει τη συνολική αναβάθμισή τους. Αυτό συνέβη και με τη νέα, τρίτη γενιά του i20, η οποία έχει εξελιχθεί σχεδιαστικά, εξωτερικά κι εσωτερικά, συμβαδίζοντας και με τις τάσεις της εποχής. Σε ό,τι αφορά το αμάξωμα, βοήθησε σ' αυτό και η αλλαγή των αναλογιών στις διαστάσεις του αυτοκινήτου, που μπορεί να έχει ελάχιστη διαφορά σε μήκος (+5 χιλιοστά) σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά είναι φαρδύτερο κατά 30 χιλιοστά και πιο χαμηλό κατά 24 χιλιοστά (ταυτόχρονα είναι και ελαφρύτερο κατά 4%, επιβεβαιώνοντας και την εξέλιξη της τεχνολογίας στην κατασκευή του), κάτι που το κάνει να δείχνει μεγαλύτερο και πιο «σπορτίφ». Αντίστοιχα έχει προσαρμοστεί στη σύγχρονη πραγματικότητα και το εσωτερικό, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία οθόνη στο κέντρο του ταμπλό (μεγάλου μεγέθους και τα δύο από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού). Αναβάθμιση έχει γίνει επίσης και στη λίστα του εξοπλισμού, ιδιαίτερα στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και τα οδηγικά βοηθήματα, ενώ αναβαθμισμένη είναι και η συνδεσιμότητα.

Οι αλλαγές στις διαστάσεις, η αύξηση του μεταξονίου κατά 10 χιλιοστά και η καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού έχουν επιτρέψει τη βελτίωση των χώρων για τους επιβάτες. Ακόμα πιο σημαντική είναι η αναβάθμιση του χώρου αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου είναι κορυφαία για την κατηγορία με 352 λίτρα, τιμή που βρίσκεται στα επίπεδα των μικρομεσαίων χάτσμπακ (χαρακτηριστικό της συνολικής αναβάθμισης της κατηγορίας των σούπερ μίνι, που συχνά παίζουν πλέον το ρόλο του πρώτου οικογενειακού αυτοκινήτου). Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το αυτοκίνητο προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα 1.2 των 84 ίππων (και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων) ή με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο σε εκδόσεις 100 και 120 ίππων. Η πρώτη απ' αυτές συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και προαιρετικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V. Η δεύτερη επιλογή ισχύος προσφέρεται αποκλειστικά σε ήπια υβριδική έκδοση. Οι υβριδικές εκδόσεις προσφέρονται είτε με ένα νέο χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με αυτόματο (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο) συμπλέκτη, είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες. Όλες οι εκδόσεις έχουν τυποποιημένες εκπομπές CO2 κάτω από 140 g/km, εξασφαλίζοντας ελεύθερη κυκλοφορία στο δακτύλιο της Αθήνας.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν το χιλιάρι τούρμπο των 100 ίππων στην ήπια υβριδική έκδοση με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνολική αναβάθμιση στο εσωτερικό είναι εμφανής, οι χώροι βελτιωμένοι και η εργονομία γενικά σωστή. Ο κινητήρας είναι αρκετά εύστροφος και κινεί ικανοποιητικά το αυτοκίνητο, αν και η αυτόματη έκδοση υστερεί λίγο σε επιδόσεις σε σχέση με αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,4'' αντί για 10,4''), χωρίς πάντως να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας ή ανεπάρκειας. Με το πρόσθετο πλεονέκτημα της πιο ξεκούραστης οδήγησης που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο, που πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και δεν κάνει αισθητή την παρουσία του. Ο θόρυβος του κινητήρα δεν είναι υπερβολικός, αλλά δεν είναι και ανεπαίσθητος και ακούγεται στο εσωτερικό. Η μέση κατανάλωση στη διαδρομή που κάναμε σε αστικό περιβάλλον και σε πιο ανοιχτό δρόμο λίγο πιο έξω χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομική οδήγηση, ήταν 7,7 λίτρα/100 χλμ. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν θα προβληματίσει κανένα οδηγό, το κράτημά του είναι καλό, οι αντιδράσεις του στην πίεση πολύ προοδευτικές και προβλέψιμες και η άνεση ικανοποιητική για την κατηγορία. Τα οδηγικά βοηθήματα και τα συστήματα ασφαλείας άλλωστε είναι πολλά και συμβάλλουν σε μια οδήγηση χωρίς άγχος. Δεν υπάρχει καμία προσπάθεια να προβληθεί κάποιος σπορ χαρακτήρας, αλλά μία εικόνα άνετης μετακίνησης και ευκολίας οδήγησης με ένα ποιοτικό μικρό αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP