ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το VW ID.3

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2020 ::..
Ο κορωνοϊός ανέτρεψε όλα τα προγράμματα των εταιρειών για δημοσιογραφικές παρουσιάσεις νέων μοντέλων, αλλά λύσεις βρίσκονται όταν υπάρχει καλή θέληση. Στην αντιπροσωπεία της VW αποφάσισαν να μη προσπεράσουν με... κατεβασμένα χέρια το λανσάρισμα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας, διευρύνοντας τη χρονική διάρκεια της παρουσίασης για την οργάνωση σχεδόν ατομικών παρουσιάσεων, με 4 δημοσιογράφους κάθε φορά για τα 4 διαθέσιμα αυτοκίνητα, στους οποίους μάλιστα δόθηκε την ευκαιρία και για μία διήμερη επαφή με το αυτοκίνητο (φυσικά θα ακολουθήσει και αναλυτική δοκιμή στο επόμενο διάστημα). Η διάθεση του ID.3 στην ελληνική αγορά ξεκίνησε με μια ειδική έκδοση που δημιουργήθηκε για το λανσάρισμα, την ID.3 1st Edition, η οποία προσφέρεται σε τιμή που ξεκινάει από 39.600 ευρώ (χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα), με πλούσιο εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, προβολείς τεχνολογίας LED με λειτουργία φωτισμού στροφής, σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο, θερμαινόμενο τιμόνι και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, προσαρμοζόμενο cruise control κλπ. και δώρο έναν οικιακό φορτιστή (Wallbox) ισχύος 11 kW.


H VW έχει αρχίσει να συμμετέχει εδώ και καιρό στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας αρχικά ηλεκτρικές (ή φορτιζόμενες υβριδικές) εκδόσεις κάποιων από τα ήδη υπάρχοντα συμβατικά μοντέλα της, κάποια από τα οποία έχουμε ήδη δοκιμάσει. Καθώς όμως αρχίζει να «ωριμάζει» η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και να αναπτύσσεται κάποια -έστω και μικρή- αγορά, σε συνδυασμό και με τον εξαναγκασμό των εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη να επιταχύνουν την ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων, η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει βαθμιαία και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που σχεδιάστηκαν εξαρχής σαν τέτοια. Με δεδομένο ότι το μπεστ σέλερ της είναι το Golf, ήταν μάλλον αναμενόμενο το πρώτο από αυτά να είναι ένα αυτοκίνητο στην ίδια κατηγορία, ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ. Έτσι γεννήθηκε το ID.3, ένα χάτσμπακ μήκους 4,261 μ., που μπορεί σχεδιαστικά να θυμίζει αμυδρά το Golf, αλλά είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο (πιο διαφορετικό δεν γίνεται!) που όχι μόνο είναι ηλεκτροκίνητο, αλλά βασίζεται και σε μία νέα πλατφόρμα (ΜΕΒ) η οποία εξελίχθηκε ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχοντας μάλιστα την κίνηση στους πίσω τροχούς! Η δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχει το πλεονέκτημα ότι επιτρέπει καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες των συστημάτων ηλεκτροκίνησης. Και πράγματι μέσα στο ID.3 βολεύονται άνετα 4 ενήλικοι επιβάτες, ενώ κι ένας 5ος θα βολευτεί ευκολότερα απ' ότι στα περισσότερα μικρομεσαία αυτοκίνητα, αφού το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο γιατί δεν υπάρχει κεντρικό «τούνελ». Αρκετοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 385 λίτρων, δηλαδή περίπου όσο και του Golf. Εκτεταμένη χρήση αλουμινίου έχει γίνει για την κατασκευή του αμαξώματος, ώστε να μειωθεί το βάρος και κατά συνέπεια η κατανάλωση ενέργειας κατά τη κίνηση. Στο εσωτερικό το ταμπλό είναι αρκετά διαφορετικό από αυτό των συμβατικών VW, με πιο «μίνιμαλ» ψηφιακό πίνακα οργάνων και την απαραίτητη οθόνη στο κέντρο του.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 150 kW (204 ίππων), ενώ θα υπάρξει και μία λιγότερη ισχυρή έκδοση με 107 kW (146 ίππους). Σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες, υπάρχουν προς το παρόν δύο επιλογές, με 58 kWh και 77 kWh, που προσφέρουν αυτονομία 420 και 550 χιλιομέτρων αντίστοιχα σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, ενώ σύντομα θα υπάρξει και μία μικρότερη μπαταρία 45 kWh, που θα προσφέρει αυτονομία 330 χιλιομέτρων. Σχετικά με τις επιδόσεις η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,3'' για την έκδοση με τη μπαταρία των 58 kWh και σε 7,9'' για την έκδοση με τη μπαταρία των 77 kWh. Η μέγιστη ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις είναι 160 χλμ./ώρα. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει και η μετάδοση γίνεται με μία μόνο σχέση υποπολλαπλασιασμού, αφού ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει την ροπή του από μηδενικές στροφές. Αξίζει επίσης να αναφερθεί η πολύ καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με συντελεστή Cx 0,27, όπως επίσης και το γεγονός ότι προαιρετικά προσφέρεται για τον κλιματισμό του οχήματος σύστημα με αντλία θερμότητας, που είναι αυτή τη στιγμή ό.τι πιο αποδοτικό υπάρχει στον τομέα του κλιματισμού. Επίσης το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα εκ των υστέρων αναβάθμισης σε διάφορους τομείς με την ενσωμάτωση νέων πακέτων δεδομένων στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών που διαθέτει. Ενώ υπάρχει και εφαρμογή για smartphones, που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να παρακολουθεί από απόσταση την κατάσταση του αυτοκινήτου. Και φυσικά το αυτοκίνητο διαθέτει, στάνταρ ή προαιρετικά, μια σειρά από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται και στα συμβατικά μοντέλα της εταιρείας.
Η εμπειρία από την οδήγηση του ID.3 (στην έκδοση με τη μπαταρία των 58 kWh), είναι μια πολύ καλή απάντηση σε όσους ασκούν κριτική στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ότι «έμειναν πίσω» από την Tesla στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες είναι «κανονικές» εταιρείες αυτοκινήτων και όχι εταιρείες με γκάτζετ για εύπορους αγοραστές, οπότε μπορούν να προσφέρουν αυτοκίνητα στην αγορά μόνο όταν αυτά λειτουργούν απόλυτα σωστά. Και το ID.3 είναι συνολικά ένα καλό αυτοκίνητο, πλήρως λειτουργικό από κάθε πλευρά, που λειτουργεί όπως περιμένεις από ένα VW. Είναι κατ' αρχάς προσεγμένο ποιοτικά (αν και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γενικώς θα πρέπει να περιμένουμε λιγότερες ποσότητες μαλακών πλαστικών και άλλων υλικών που προσθέτουν βάρος), έχει σωστή εργονομία και -κυρίως- έχει οδική συμπεριφορά ευρωπαϊκού αυτοκινήτου, προβλέψιμη και εύκολα ελεγχόμενη, που δεν αιφνιδιάζει ποτέ τον οδηγό. Σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει ότι έχει πίσω κίνηση, το κράτημά του είναι καλό (τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν και χαμηλό κέντρο βάρους) και στην πίεση αναπτύσσει προοδευτικά υποστροφικές τάσεις, ίσως λίγο πιο νωρίς από ένα Golf, αλλά πάντως χωρίς υπερβολές και απρόβλεπτα. Είναι άλλωστε ρυθμισμένο με προτεραιότητα στην άνεση, η οποία όντως είναι καλή, όπως και η συνολική ποιότητα κύλισης, που είναι αντίστοιχη με αυτή του Golf. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, όταν μάλιστα χρησιμοποιεί κανείς στον επιλογέα μετάδοσης την επιλογή "B" για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η λειτουργία των φρένων είναι απλώς υποβοηθητική, αφού η επιβράδυνση γίνεται κυρίως από τον κινητήρα.

Ο κινητήρας είναι φυσικά πολύ δυνατός, με άφθονη ροπή σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του, κάτι που φαίνεται και από τις επιδόσεις το αυτοκινήτου. Αυτό είναι άλλωστε και το πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης, που σε συνδυασμό και με την έλλειψη κιβωτίου ταχυτήτων και την απουσία θορύβου από τον κινητήρα, κάνει ιδιαίτερα ξεκούραστη και ευχάριστη την οδήγηση. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, είναι προφανές ότι, όπως και στα νούμερα της κατανάλωσης που δίνονται για τα συμβατικά αυτοκίνητα με βάση τον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, οι επίσημες τιμές (έως 420 χιλιόμετρα στην περίπτωσή μας) δεν μπορούν να επιτευχθούν στην «πραγματική ζωή». Παραλαμβάνοντας πλήρως φορτισμένο το αυτοκίνητο, έδειχνε αυτονομία 370 χιλιομέτρων (που είναι η αυτονομία με την επίσημη κατανάλωση των 15,5 kWh/100 χλμ., χωρίς την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διάρκεια της διαδρομής, η οποία αυξάνει και τη μέγιστη θεωρητική αυτονομία πάνω από τα 400 χιλιόμετρα). Η κατανάλωση στα χέρια μας ήταν περίπου 17,5 kWh/100 χλμ., με δύο διαφορετικούς τρόπους οδήγησης. Σβέλτη οδήγηση σε μικτή διαδρομή -αστική και περιαστική- χωρίς τη λειτουργία θέρμανσης και πιο ήρεμη οδήγηση (όχι... σέρνοντας, αλλά σε λογικά πλαίσια) με τη θέρμανση σε λειτουργία. Γιατί η τελευταία σίγουρα απορροφά αρκετή ενέργεια και είναι χαρακτηριστικό ότι πριν την ανάψουμε ο υπολογιστής ταξιδιού έδειχνε υπολειπόμενη αυτονομία 310 χιλιομέτρων και μόλις την ανάψαμε η ένδειξη της αυτονομίας έπεσε στα 287. Η συνολική αυτονομία στα χέρια μας υπολογίζεται στα 350 χιλιόμετρα περίπου, πολύ μεγαλύτερη δηλαδή σε σχέση με ό.τι ηλεκτρικό είχαμε δοκιμάσει μέχρι τώρα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP