ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Audi A3 - 35 TFSI MHEV

Ακόμα καλύτερο         ..:: Σαββάτο, 21 Νοεμβρίου 2020 ::..

Χωρίς να παρεκκλίνει πολύ από τη σχεδιαστική φιλοσοφία του προηγούμενου μοντέλου, την οποία προσαρμόζει εξωτερικά στις πιο σύγχρονες αισθητικές τάσεις και εσωτερικά στην ψηφιακή εποχή, το νέο A3 εξακολουθεί να έχει ως βασικά ατού την εξαιρετική ποιότητα, την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και, στη συγκεκριμένη έκδοση, ένα κινητήρα που ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του κι ένα πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο DSG

Η Audi μπορεί να περηφανεύεται ότι ήταν η πρώτη που διέγνωσε ότι υπήρχε χώρος στην αγορά (αρκετός μάλιστα) για premium μικρομεσαία αυτοκίνητα και εντόπισε μάλιστα με την πρώτη το είδος του αμαξώματος που θα ήταν κατάλληλο για τη συγκεκριμένη κατηγορία, δηλαδή τα χάτσμπακ. Δεν είναι λοιπόν τυχαία η διαχρονική επιτυχία του A3, γι' αυτό και η εταιρεία επανέρχεται με μια νέα γενιά, ακόμα και στη σημερινή εποχή της πλημμυρίδας των SUV! Στην τέταρτη γενιά του πλέον, είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, αν και σχεδιαστικά αποτελεί περισσότερο εξέλιξη παρά ριζική αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (όπως συμβαίνει συνήθως με τα εμπορικά πετυχημένα μοντέλα, στα οποία οι εταιρείες δεν τολμούν να αλλάξουν σχεδιαστική φιλοσοφία, για να μη δυσαρεστήσουν το πιστό κοινό τους).

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό φυσικά οι εξελίξεις είναι περισσότερες, αφού δεν ήταν δυνατό να μείνει πίσω σε τεχνολογικές εξελίξεις μια εταιρεία που προβάλλει ένα σύγχρονο τεχνολογικό προφίλ. Έτσι το ταμπλό χαρακτηρίζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και φυσικά, όπως σε όλα τα καινούργια μοντέλα, μια οθόνη (αφής) δεσπόζει στο κέντρο του και το αυτοκίνητο προσφέρει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Αυτό που είναι γνώριμο είναι η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και υλικών, που εδώ και χρόνια χαρακτηρίζει όλα τα Audi, όπως και η πολύ καλή θέση οδήγησης και γενικότερα η σωστή εργονομία. Μοναδική μας ένσταση, συνηθισμένη τον τελευταίο καιρό σε αρκετά μοντέλα, είναι το κάπως άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, με το πίσω μέρος τους να καλύπτεται και να χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερα άτομα, ανταγωνιστικοί με αυτούς των άλλων premium αντιπάλων του A3, όχι όμως και από τους κορυφαίους της μικρομεσαίας κατηγορίας συνολικά. Στο πλαίσιο της κατηγορίας βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων, ενώ επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 28.310 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης ελιγμών, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το πολύ ποιοτικό εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την προσαρμογή του στην εποχή των ηλεκτρονικών, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής
Κινητήρας-κιβώτιο
Το σύστημα παροχής ισχύος του A3 35 στην ήπια υβριδική έκδοση είναι το ίδιο με αυτό του Golf eTSI που δοκιμάσαμε πρόσφατα, το οποίο συνδυάζει τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με τους 150 ίππους και το σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V (το οποίο περιλαμβάνει γεννήτρια/μίζα και μπαταρία λιθίου) και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι τα ίδια και οι επιδόσεις άλλωστε που προσφέρει είναι αντίστοιχες (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4'') επιτρέποντας στο σύστημα να κινεί παραπάνω από αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο κι εξασφαλίζοντας ευκολία στην οδήγηση και ασφαλή προσπεράσματα. Ο κινητήρας είναι εύστροφος και με επαρκή ροπή, ενώ σ' αυτήν την έκδοση έχει ακόμα καλύτερη απόκριση (ιδιαίτερα χαμηλά) χάρη στο υβριδικό σύστημα και η συνολική λειτουργία του είναι ακόμα πιο γραμμική, ενώ συνεργάζεται πολύ καλά με το βελτιωμένο κιβώτιο DSG, που πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες αλλαγές. Αντίστοιχου επιπέδου με το Golf είναι και η κατανάλωση, με τιμές που μπορούν στην πόλη να συγκρατηθούν κάτω από 9 λίτρα/100 χλμ. και στα ταξίδια γύρω από τα 7.

Οδηγώντας
Η συγγένεια με το Golf είναι εμφανής στον κινητήρα, σε ό,τι αφορά όμως τα οδικά χαρακτηριστικά τα πράγματα αλλάζουν. Το A3 είναι στημένο με διαφορετική λογική, αφαιρώντας πόντους από την άνεση και προσθέτοντας στην ακρίβεια της οδικής συμπεριφοράς. Όχι πως είναι κουραστικό στο δρόμο, απλώς η άνεση που προσφέρει δεν ξεχωρίζει, παρά το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων της πίσω ανάρτησης. Από την άλλη πλευρά, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι πολύ περιορισμένες, το κράτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, η υποστροφή αργεί να εμφανιστεί και είναι πολύ προοδευτική και οι αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού, ακριβείς και εύκολα ελεγχόμενες. Ακόμα και το τιμόνι είναι αρκετά ικανοποιητικό σε αίσθηση με τα μέτρα της Audi, που συνήθως δεν διακρίνεται σ' αυτόν τον τομέα, ενώ τα φρένα είναι, όπως πάντα, πολύ καλά. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την οδική συμπεριφορά του, η οποία δεν θα αφήσει αδιάφορο και τον απαιτητικό οδηγό.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Καλό επτάρι κιβώτιο DSG
- Φρένα
- Εργονομία
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θήκες στις πόρτες με κάπως άβολο σχήμα προς τα πίσω
Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο της δυνατότητες του δυνατού κινητήρα
Συμπέρασμα
Διατηρώντας τα θετικά στοιχεία που χαρακτήριζαν το προηγούμενο μοντέλο, κορυφαία ποιότητα, δυνατό κινητήρα, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, το νέο A3 ακολουθεί μια εξελικτική πορεία πάνω στα βήματα του προκατόχου του, προσαρμοσμένο όμως στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού και ασφάλειας, τη συνδεσιμότητα κλπ. Με δυο λόγια, το (πολύ) καλό έγινε ακόμα καλύτερο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.volkswagen.gr


  UP