ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Octavia - 1.5 TSI

Τετραγωνισμός του κύκλου         ..:: Σαββάτο, 14 Νοεμβρίου 2020 ::..

Με χώρους για όλο το νοικοκυριό, πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό, πολύ καλή άνεση, πλούσιο εξοπλισμό και ασφαλή συμπεριφορά, το νέο Octavia είναι ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για την ελληνική πραγματικότητα, ιδιαίτερα μάλιστα σ' αυτήν την έκδοση με το δυνατό κινητήρα του 1,5 λίτρου, που καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες του αυτοκινήτου ακόμα κι όταν είναι πλήρως φορτωμένο

Το Octavia είναι για τη Skoda ό,τι και το Golf για τη VW. Το πιο δημοφιλές μοντέλο της, το όνομα του οποίου είναι σχεδόν από μόνο του μια ξεχωριστή μάρκα. Όχι αδίκως, αφού αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο την προϊοντική φιλοσοφία της εταιρείας, που είναι η δημιουργία σύγχρονων τεχνολογικά και πρακτικών αυτοκινήτων που πωλούνται σε τιμές προσιτές στο ευρύ κοινό. Η νέα γενιά του μοντέλου που παρουσιάστηκε πρόσφατα, έχει μήκος 4,689 μ., μεγαλύτερο κατά 19 χιλιοστά από αυτό του προηγούμενου.

Εσωτερικό
Ανέκαθεν οι μεγάλοι χώροι ήταν ένα από τα ισχυρά σημεία του Octavia κι αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο στο νέο μοντέλο, που είναι άλλωστε και λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο. Θα λέγαμε ότι πρόκειται για τον ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου, με πολύ άνετους χώρους στο εσωτερικό για 4 άτομα (το μεγάλο τούνελ δεν επιτρέπει την ίδια άνεση για ένα 5ο επιβάτη στη μέση πίσω) κι ένα τεράστιο χώρο αποσκευών 600 λίτρων, που χωράει... όλο το νοικοκυριό! Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και συνολικά η πρακτικότητα του εσωτερικού ικανοποιεί, με τους χώρους για μικροπράγματα να είναι επαρκείς σε αριθμούς και χωρητικότητα. Η μόνη μας ένσταση είναι ότι, όπως συμβαίνει σε αρκετά αυτοκίνητα τελευταία, οι θήκες στις πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, με το πίσω μέρος τους να καλύπτεται και χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί. Επίσης είναι πλέον πιο πολύπλοκος ο χειρισμός του υπολογιστή ταξιδιού που, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα του γκρουπ VW της προηγούμενης γενιάς, ήταν από τους καλύτερους της αγοράς. Από την άλλη πλευρά, είναι ευκολότερος ο χειρισμός των περισσότερων λειτουργιών στο εσωτερικό (ηχοσύστημα, κλιματισμός, κλπ.) σε σχέση με το νέο Golf, γιατί το Octavia έχει λιγότερες επιφάνειες αφής στο ταμπλό. Κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί κατά τη γνώμη μας πλεονέκτημα.

Το αυτοκίνητο είναι επίσης ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, με μαλακά υλικά στο ταμπλό, το οποίο μπορεί να δείχνει κάπως πιο «λιτό» σε σύγκριση με τα VW (πάγια τακτική αυτή στο γερμανικό γκρουπ!), αλλά στην πραγματικότητα δεν υστερεί καθόλου σε λειτουργικότητα και δεν δείχνει καθόλου φτηνό. Η τιμή του Octavia 1.5 TSI είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για το μέγεθος και την ισχύ του, ξεκινώντας από 21.800 ευρώ, με ένα πραγματικά πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, φώτα τεχνολογίας LED, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ.
Ποιοτικό και σύγχρονο το εσωτερικό, προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη πολύ καλά ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 TSI με τους 150 ίππους και σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων, έχει όλα τα φόντα για να ανταποκριθεί με μεγάλη ευκολία στις ανάγκες ενός μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου σαν το Octavia, ακόμα και όταν είναι φορτωμένο. Δυνατός και εύστροφος, προσφέρει πολύ παραπάνω από αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2'') και την ενεργητική ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται. Μια ελαφρά έλλειψη ροπής πολύ χαμηλά εξαφανίζεται όταν οι στροφές περάσουν τις 1.500 και η επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού είναι από εκεί και πάνω σταθερή και συνεχής. Η συνεργασία του με το εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση είναι πολύ καλή, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα και τη συγκράτηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Στην πόλη αυτή μπορεί να πέσει και κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο στα 7 ή και λίγο πιο κάτω (ανάλογα φυσικά και με τον τρόπο οδήγησης). Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι, τουλάχιστον στις τυποποιημένες εργαστηριακές μετρήσεις, οι εκπομπές CO2 (που συνδέονται άμεσα με την κατανάλωση) είναι ελάχιστα υψηλότερες από αυτές της έκδοσης του μοντέλου με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα TSI, με συνέπεια τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας να είναι μόλις 4 ευρώ παραπάνω!

Οδηγώντας
Και το νέο Octavia ακολουθεί στο στήσιμό του την ίδια φιλοσοφία που χαρακτηρίζει όλα τα Skoda και δίνει προτεραιότητα στην άνεση. Ιδανικό για μακρινά ταξίδια, προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και πολύ ικανοποιητική άνεση, ενώ ταυτόχρονα η συμπεριφορά του είναι απολύτως ασφαλής και προβλέψιμη. Προφανώς δεν προβάλλει κάποιο σπορ χαρακτήρα, η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων σημαίνει κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει τη συμπεριφορά του, που χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απρόβλεπτων αντιδράσεων αν αφήσεις απότομα το πόδι από το γκάζι. Ικανοποιητικό για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι και αποτελεσματικά τα φρένα, δημιουργώντας τελικά ένα σύνολο που είναι εύκολο και ξεκούραστο στην οδήγηση, χωρίς και να προκαλεί για το «κάτι παραπάνω» τον ενθουσιώδη οδηγό. Ο ορισμός του οικογενειακού αυτοκινήτου με δυο λόγια.
YΠEP
- Εξαιρετικοί χώροι
- Άνεση
- Ποιοτική εικόνα εσωτερικού
- Πρακτικότητα
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
KATA
- Θήκες στις πόρτες με κάπως άβολο σχήμα
Η άνεση που προσφέρει το κάνει ιδανικό για μακρινά ταξίδια, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι προβλέψιμη και ασφαλής, χωρίς το «κάτι παραπάνω»
Συμπέρασμα
Χωρίς περιστροφές θα πούμε ότι το νέο Octavia, ιδιαίτερα σ' αυτήν την έκδοση 1.5 TSI που βρίσκεται πάνω από τη βασική, είναι ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για την ελληνική πραγματικότητα. Με μεγάλους χώρους, ποιοτική εικόνα, πολύ καλή άνεση, πλούσιο εξοπλισμό, ευκολία οδήγησης και δύναμη που εξασφαλίζει ξεκούραστη οδήγηση και ασφαλή προσπεράσματα κάτω απ' όλες τις συνθήκες, προσφέρεται και σε μια τιμή που ταιριάζει περισσότερο στη μικρομεσαία κατηγορία, παρά στην αμέσως μεγαλύτερη στην οποία ουσιαστικά ανήκει. Μόνο όσοι αγοράζουν σήμα και όχι αυτοκίνητο μπορεί να μη το συμπεριλάβουν στη λίστα των πιθανών επιλογών τους!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.skoda.gr


  UP