ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Golf - 1.5 eTSI 150 PS

«Παιδί» της ψηφιακή εποχής         ..:: Σαββάτο, 07 Νοεμβρίου 2020 ::..

Πλήρως προσαρμοσμένο στη ψηφιακή εποχή, το νέο Golf δεν αποτελεί σχεδιαστικά και οδηγικά επανάσταση σε σχέση με το προηγούμενο, προσφέροντας τη γνωστή αίσθηση «ποιοτικής μετακίνησης» και ασφάλειας, ξεκούραστη οδήγηση χωρίς άγχος και καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση σ' αυτήν την ήπια υβριδική έκδοση, επανάσταση όμως έχει γίνει στο εσωτερικό, που είναι στη νέα γενιά πλήρως ψηφιακό

To Golf δεν χρειάζεται συστάσεις, είναι το «μπεστ σέλερ» της ευρωπαϊκής αγοράς, αποτελώντας σχεδόν μία μάρκα από μόνο του μέσα στο γκρουπ Volkswagen. Γι' αυτό άλλωστε και οι Γερμανοί δεν τολμούν να κάνουν ριζικές αλλαγές στο στιλ του κάθε φορά που αλλάζει γενιά, ακολουθώντας απλώς μια εξελικτική πορεία, που να συμβαδίζει και με τις τεχνολογικές εξελίξεις της κάθε εποχής, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τη βασική εικόνα που έχει κανείς στο μυαλό του για το μοντέλο. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με τη νέα, πλέον γενιά του, για την οποία δεν χρειάστηκε καν η εξέλιξη μιας νέας πλατφόρμας, αφού βασίζεται, όπως και το προηγούμενο μοντέλο, στην πιο πρόσφατη έκδοση της πολύ σύγχρονης τεχνολογικά μεταβλητής πλατφόρμας MQB, πάνω στην οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί 3,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα της VW. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,284 μ. και μεταξόνιο 2.636 χιλιοστών κι έχει βελτιωμένη αεροδυναμική, με συντελεστή Cx 0,275.

Εσωτερικό
Από την προηγούμενη ήδη γενιά του, το Golf ήταν από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του σε εσωτερικούς χώρους, οπότε αναμενόμενο ήταν να προσφέρει και το καινούργιο επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους (στο χώρο αποσκευών των 381 λίτρων), ανταποκρινόμενο πολύ καλά στην οικογενειακή χρήση για την οποία προορίζεται. Επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό και πολύ καλή η θέση οδήγησης όπου θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός. Αναμενόμενη είναι φυσικά και πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής, που χαρακτήριζε και το προηγούμενο μοντέλο, εκεί όμως που έχει γίνει μια πραγματική επανάσταση, είναι στη σχεδίαση και τον εξοπλισμό του εσωτερικού, που έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, διακόπτες και επιφάνειες αφής, οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για τον έλεγχο μιας σειράς λειτουργιών, σύστημα πολυμέσων, φωνητικό έλεγχο, online υπηρεσίες κλπ. Πρόκειται για μία ολοκληρωτική προσαρμογή του νέου μοντέλου στην ψηφιακή εποχή, με μια μεγάλη γκάμα από κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα στο στάνταρ εξοπλισμό του. Η δική μας επιφύλαξη είναι μόνο ότι χρειάζεται μία περίοδος προσαρμογής, ακόμα κι αν το προηγούμενο αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη ήταν Golf, γιατί όλες αυτές οι επιφάνειες επαφής απαιτούν προσοχή για να... αποφεύγεις την επαφή όταν δεν χρειάζεται! Έτσι ώστε κάθε κίνησή σου για έλεγχο μίας λειτουργίας π.χ. στον κλιματισμό, το ραδιόφωνο ή τον υπολογιστή ταξιδιού, να μη ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί κατά λάθος και άλλες λειτουργίες, επειδή άγγιξε κάποιο μέρος του χεριού σου και κάποια άλλη επιφάνεια αφής! Θα επισημάνουμε επίσης ότι (ίσως λόγω της εξέλιξης των ηλεκτρονικών συστημάτων και της προσθήκης νέων) έχει γίνει πιο πολύπλοκος από πριν ο χειρισμός του υπολογιστή ταξιδιού (ο οποίος ήταν στο γκρουπ VW από τους καλύτερους και πληρέστερους της αγοράς) και χρειάζονται πολύ περισσότερες κινήσεις για να δεις τα στοιχεία που σε ενδιαφέρουν.

Η τιμή του 1.5 eTSI που δοκιμάσαμε ξεκινάει από 24.750 ευρώ, με ένα εντυπωσιακό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλάτων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής είναι και για τους πίσω επιβάτες), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα πολυμέσων δύο θύρες USB, Βluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, δύο επιπλέον θύρες USB για φόρτιση πίσω, σύστημα επικοινωνίας Car2X (τοπική επικοινωνία με άλλα οχήματα και την υποδομή κυκλοφορίας), σύστημα start-stop με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και πλήρως προσαρμοσμένο στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή
Κινητήρας-κιβώτιο
Το "e" μπροστά από το TSI στο όνομα του μοντέλου σημαίνει ότι πρόκειται για την ήπια υβριδική έκδοση, που συνδυάζει τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με τους 150 ίππους και το σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V το οποίο περιλαμβάνει γεννήτρια/μίζα και μπαταρία λιθίου. Το σύστημα παροχής ισχύος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες. Γνωστός μας ήδη ο συγκεκριμένος κινητήρας, τα καταφέρνει μια χαρά και με βαρύτερα αυτοκίνητα, οπότε προφανώς δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει παραπάνω από αξιοπρεπώς το Golf, προσφέροντας επιδόσεις (επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,5'') που εξασφαλίζουν ευκολία στην οδήγηση και ασφαλή προσπεράσματα. Αρκετά εύστροφος και με επαρκή ροπή, παρουσιάζει στη συγκεκριμένη περίπτωση ακόμα καλύτερη απόκριση (ιδιαίτερα χαμηλά) χάρη στο υβριδικό σύστημα και η συνολική λειτουργία του είναι ακόμα πιο γραμμική. Σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι το βελτιωμένο κιβώτιο DSG πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες αλλαγές και προσαρμόζεται αποτελεσματικά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραστη. Όλα αυτά βοηθούν και στην συγκράτηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα για ένα αυτοκίνητο αυτού το μεγέθους και αυτής της ισχύος, με την κίνηση στην πόλη να μπορεί να γίνει με λιγότερα από 9 λίτρα/100 χλμ. και στα ταξίδια με 7 ή ακόμα και λίγο παρακάτω (ανάλογα και με τον τρόπο οδήγησης).

Οδηγώντας
Η έκδοση των 150 ίππων έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, που προφανώς εξασφαλίζει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης, που είναι εξαιρετική και παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία. Το ίδιο συμβαίνει και με την άνεση, που σχεδόν βάζει τους Γερμανούς στα χωράφια των Γάλλων, ενώ η αποτελεσματική ηχομόνωση κάνει ακόμα πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις. Τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η ουδέτερη συμπεριφορά, η απουσία απρόβλεπτων αντιδράσεων και τα πολύ καλά φρένα δημιουργούν μια εικόνα ασφάλειας και σιγουριάς, που κερδίζει την εμπιστοσύνη οδηγού. Προφανώς το αυτοκίνητο είναι στημένο -όπως γράφαμε και κατά την πρώτη παρουσίασή του- περισσότερο με μία λογική «ποιοτικής μετακίνησης» παρά με μια προσπάθεια να προβληθεί οποιοσδήποτε σπορτίφ χαρακτήρας. Αυτό όμως είναι που περιμένει ο μέσος αγοραστής του Golf, που δεν επιδιώκει να εξερευνήσει τα όρια του αυτοκινήτου του και να οδηγήσει «με το πόδι στο πάτωμα», αλλά να μετακινηθεί ξεκούραστα, ήρεμα και με ασφάλεια.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλό επτάρι κιβώτιο DSG
- Φρένα
- Ποιότητα κύλισης - άνεση
- Χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Ανάγκη προσαρμογής στις λειτουργίες ελέγχου μέσω επιφανειών αφής
- Τιμή πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας
Ποιοτικό «πάτημα» και ασφαλής συμπεριφορά χωρίς σπορτίφ στοιχεία  χαρακτηρίζουν και το νέο Golf
Συμπέρασμα
Βαδίζοντας πάνω στο δρόμο που έχουν χαράξει οι προηγούμενες γενιές του Golf και το οδήγησαν σε μια τεράστια εμπορική επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια, η νέα γενιά του μικρομεσαίου VW είναι και πάλι ένα πολύ ποιοτικό, ευκολοδήγητο, πρακτικό, άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο, προσαρμοσμένο αυτήν τη φορά στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή με ένα εντελώς διαφορετικό εσωτερικό που θυμίζει κάτι από τα smpartphones και τα tablets της καθημερινότητάς μας, αλλά και στην εποχή του «εξηλεκτρισμού» της αυτοκίνησης με τις υβριδικές εκδόσεις του. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει επιπλέον και αρκετά καλές επιδόσεις και πλουσιότατο εξοπλισμό. Μάλλον εξασφαλισμένη είναι και πάλι η εμπορική επιτυχία του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP