ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Polo - 1.6 TDI 95 PS

Ο ντίζελ επιμένει         ..:: Σαββάτο, 17 Οκτωβρίου 2020 ::..

Η νέα έκδοση ντίζελ του Polo μας υπενθυμίζει πως οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες μπορούν να δώσουν ακόμη πολλές λύσεις στα αυτοκίνητα πόλης που θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου

Το Polo δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Με υψηλό δείκτη μεταπώλησης και αναγνωρισμένες χάρες, το Polo διεκδικεί διαχρονικά την προτίμηση και των δυο φύλων, με εφόδια την ασφάλεια και τη φιλικότητα προς το χρήστη. Αυτά βέβαια μαζί με την αναβαθμισμένη ποιότητα κοστίζουν, μην εκπλαγείτε λοιπόν εάν το μικρό VW οριοθετεί συνήθως προς τα πάνω τα οικονομικά δεδομένα της κατηγορίας Β. Με αφορμή τον νέο (ιδιαίτερα οικονομικό) υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων του group VW, το βάλαμε στο χέρι για μια αναλυτική δοκιμή.

Εσωτερικό
H καμπίνα του Polo είναι φιλόξενη, μελετημένη, καλοφτιαγμένη, με χώρους που είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Έτσι, 4 ενήλικοι επιβάτες θα μεταφερθούν με άνεση στο εσωτερικό του μικρού VW, αφού υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια ακόμη και των υψηλότερων. Πολύ καλή είναι η εργονομία σε ό,τι αφορά διακόπτες και χειριστήρια, αλλά και μια καλή θέση οδήγησης, όπου μπορεί εύκολα να βολευτεί ο καθένας. Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών. Τα υλικά στο ταμπλό είναι αφρώδη και η ποιότητα σε πείθει αμέσως. Η σχεδίαση ακολουθεί μια οριζόντια αρχιτεκτονική που στόχο έχει να προβάλει από τη μια την ψηφιακή οθόνη πολυμέσων για το σύστημα infotainment στο κέντρο και από την άλλη το πάνελ μπροστά από τον οδηγό, που φιλοξενεί είτε τον στάνταρ πίνακα οργάνων με την οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού, είτε τον προαιρετικό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 351 λίτρα, τιμή εξαιρετική για την κατηγορία. Η τιμή του 1.6 TDI στην αποκλειστικά διαθέσιμη έκδοση Comfortline είναι 17.400 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό, Bluetooth και θύρα USB, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, πλήρες σύστημα infotainment Composition Color 6,5'' με πακέτο συνδεσιμότητας, κ.α. Η κάπως «αλμυρή» τιμή αγοράς αντισταθμίζεται εν μέρει από το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης.
Η καμπίνα εκσυγχρονίστηκε διαθέτοντας χώρους, ποιότητα, τεχνολογικό εξοπλισμό και εύκολη εργονομία
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 4κύλινδρος κινητήρας 1.6 άμεσου ψεκασμού του ομίλου VW αποδίδει ισχύ 95 ίππων (από 2.600 ως 4.700 σ.α.λ.) και ροπή 25,5 kgm στις 1.500-2.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (το κούμπωμα χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο, ικανοποιεί) και αραιή διάταξη στην κλιμάκωση, που εξυπηρετεί πρωτίστως τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα λειτουργίας, ο νέος ντίζελ είναι αρκετά πιο ομαλός και καλύτερα ηχομονωμένος σε σχέση με πριν, με μοναδική ένσταση το γεγονός πως δεν διαθέτει τόση δύναμη στις χαμηλές στροφές (κάτω δηλαδή από τις 1.800 σ.α.λ.). Οπότε, δεν έχεις παρά να εκμεταλλεύεσαι το περιορισμένο ωφέλιμο εύρος απόδοσης, προκειμένου να κινείσαι αξιοπρεπώς σε οποιεσδήποτε συνθήκες, χωρίς να νιώθεις έλλειψη τραβήγματος. Τέλος, η κατανάλωση πετρελαίου κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, γύρω στα 5,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Και η έκδοση ντίζελ με τη σειρά της εμφανίζει στο δρόμο το καλό διαχρονικό πρόσωπο του Polo, έστω και χωρίς ανεξίτηλο χαρακτήρα: σπουδή στην ηχομόνωση, στιβαρό πάτημα, ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και μέτρια πληροφόρηση. Το Polo ποτέ δεν ήταν ο υμνητής της ακρίβειας σε συμπεριφορά ή το φετίχ σε επίπεδο αίσθησης και δεσίματος με τον οδηγό του. Το "main stream" που υπηρετεί πιστά, εμπεριέχει στο μενού του δικαιολογημένα κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, απόρροια της άνεσης, που αποτελεί προτεραιότητα στη ρύθμιση της ανάρτησης. Το 1.6 TDI εμφανίζει μια ελάχιστα μεγαλύτερη αδράνεια στις αλλαγές κατεύθυνσης, λόγω του σημαντικά βαρύτερου κινητήρα σε σχέση με την έκδοση βενζίνης. Γενικά, έχει την ώριμη αίσθηση ενός σαφώς μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Η ανάρτηση λειτουργεί αποτελεσματικά και η ηχομόνωση κρατάει το θόρυβο εκτός καμπίνας. Η συμπεριφορά στις στροφές δεν είναι άμεση όπως για παράδειγμα σε ένα Fiesta ή σε ένα 208, λόγω του ότι η VW το έχει εξελίξει με γνώμονα τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού για σταθερότητα, ασφάλεια και ευκολία στη χρήση. Η άνεση είναι ψηλά στη λίστα των προτερημάτων, μαζί με την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης που παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
YΠEP
- Χώροι
- Κύλιση-άνεση
- Ηχομόνωση
- Χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
KATA
- «Τσιμπημένη» τιμή αγοράς
- Απρόσωπη οδική συμπεριφορά
Το Polo μπορεί να μην συγκινεί στο δρόμο, αποτελεί όμως ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας
Συμπέρασμα
Εντυπωσιάζει πραγματικά η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Αυτό μαζί με την άνεση συνολικά, αλλά και τους κορυφαίους χώρους και τη συνολική ποιότητα, αποτελούν τα στοιχεία για τα οποία θα κληθεί κάποιος να πληρώσει τα παραπάνω χρήματα που ζητά το Polo 1.6 TDI σε σχέση με τα δεδομένα των σούπερ μίνι. Δεν θα είναι εκείνος που λατρεύει τη ζωντανή οδήγηση και τις συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι, αλλά ως συνειδητοποιημένος χρήστης θα εκτιμήσει τα χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας που παραπέμπουν σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP