ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Clio - 1.3 TCe 130 CV

Σφάζει με βαμβάκι         ..:: Σαββάτο, 10 Οκτωβρίου 2020 ::..

Η δυνατή έκδοση του Clio είναι χαρακτηριστική μιας νέας τάξης πραγμάτων στα γρήγορα αυτοκίνητα «τσέπης», τα οποία μπορούν να συνδυάσουν πλέον οδηγική ευχαρίστηση και καθημερινή χρήση

Θυμάμαι την απογοήτευση που βιώσαμε στην πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση του Clio τελευταίας γενιάς, όταν στέλεχος της Γαλλικής φίρμας μας απάντησε πως δεν θα υπάρχει ισχυρή έκδοση RS στο νέο Clio λόγω του δυσβάσταχτου κόστους εξέλιξης, αλλά κυρίως των νέων αυστηρότερων δεδομένων στους κανονισμούς εκπομπών CO2. Όπως τόνισε ο ίδιος, η Renault δεν επιθυμεί να πληρώνει πρόστιμα στην ΕΕ εξαιτίας των εκπομπών των μοντέλων της. Οι απορίες μας πολλές εκείνη τη στιγμή, αλλά μετά από μια πιο ψύχραιμη ματιά κατανοήσαμε πως δεν είναι εποχή για πρίγκιπες. Το υποκατάστατο λοιπόν ενός γνήσιου γαλλικού GTI με τα διακριτικά RS, αναλαμβάνει να διαδραματίσει η έκδοση του Clio με τον 1300άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Νέοι καιροί, νέα ήθη. Το Clio είναι χτισμένο πάνω σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα (CMF-B) και ο κινητήρας του χρησιμοποιείται επίσης στα Captur, Megane και Scenic. Εξωτερικά, μόνο η πλούσια και ακριβότερη έκδοση R.S. Line υποδηλώνει πως κάτι πιο επιθετικό και σπορ υπάρχει εδώ σε σχέση με τα υπόλοιπα Clio της γκάμας.

Εσωτερικό
Οι εσωτερικοί χώροι εξακολουθούν να είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας B. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών των 391 λίτρων, χωρητικότητα που παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η καμπίνα διακρίνεται μεμιάς για τα ποιοτικά υλικά που χρησιμοποιεί, όπως επίσης και για την υψηλή τεχνολογική της κατάρτιση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (με οθόνη 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση) και η νέα κάθετη κεντρική οθόνη προσαρμόζουν και αυτό το Clio στις πλέον σύγχρονες τάσεις της εποχής. Η εργονομία είναι ιδανική και η θέση οδήγησης (τύπου μπάκετ) είναι αρκετά καλή, με τα καθίσματα της ισχυρότερης έκδοσης να αγκαλιάζουν σωστά το σώμα και να υπαινίσσονται το σπορτίφ χαρακτήρα της κατασκευής. Μαζί τους θα βρείτε σπορ τιμόνι και διάφορες carbon επενδύσεις που διαφοροποιούν το γρήγορο Clio από τα υπόλοιπα άκακα αδέλφια του. Η τιμή του Clio με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3 των 130 ίππων ξεκινάει από 20.680 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματοι προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 7 ιντσών, θύρα USB και Bluetooth, σύστημα πλοήγησης, ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων κλπ.
Το εσωτερικό διαθέτει ένα πληθωρικό πακέτο εξοπλισμού ανώτερης κατηγορίας, σπορ ψήγματα, υψηλή ποιότητα και χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
O 4κύλινδρος 1.300άρης TCe έχει σύστημα άμεσου ψεκασμού και τούρμπο, αλλά και κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δ» για συμπαγείς διαστάσεις και επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα για ελάχιστες τριβές. Η απόκριση είναι άμεση από χαμηλά και η λειτουργία του δεν συνοδεύεται από δυσάρεστο θόρυβο ή ενοχλητικούς κραδασμούς. Η ροπή των 24,5 kgm κορυφώνεται στις 1.600 σ.α.λ., παρέχοντας μεστό τράβηγμα στο χαμηλομεσαίο φάσμα λειτουργίας, ενώ οι 130 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., αρκούν για σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8'', τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα). Η γραμμική απόκριση μαγνητίζει αμέσως το ενδιαφέρον σου, μπορείς να κινηθείς γρήγορα χωρίς εξάρσεις και ξεσπάσματα. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο EDC δεν διακρίνεται για την ταχύτητά του σε επίπεδο αλλαγών, σε βοηθά όμως πολύ να κινηθείς απροβλημάτιστα στην καθημερινότητα. Αποτελεί ένα δείγμα του εκπολιτισμού και του ραφιναρισμένου τρόπου με τον οποίο προσπαθούν να επικοινωνήσουν σήμερα τα σούπερ μίνι επιδόσεων. Σε επίπεδο κατανάλωσης είδαμε μέση δοκιμής κάτω από 8 λίτρα./100 χλμ., στην πίεση όμως η τιμή προσεγγίζει τα 9 λίτρα.

Οδηγώντας
Το συγκεκριμένο Clio ρίχνει το βάρος στην αποτελεσματικότητα με το μικρότερο δυνατό κόστος σε επίπεδο άνεσης. Μπορείς δηλαδή να εκμηδενίζεις αποστάσεις που περιλαμβάνουν αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό, χωρίς όμως να ταλαιπωρηθείς εσύ και οι συνεπιβάτες. Το εμπρός σύστημα του Renault είναι όσο άμεσο και ακριβές χρειάζεται για ένα σούπερ μίνι που θέλει να σου κάνει το κέφι, χωρίς να ιδρώσεις. Το πλαίσιο διαχειρίζεται ιδανικά την πίεση, οπότε αποκτάς αμέσως εμπιστοσύνη, και στρίβεις με πολλά χιλιόμετρα ουδέτερα και με την απαιτούμενη ακρίβεια. Ο συνδυασμός γίνεται εμφανώς πιο σπιρτόζικος στο σπορ πρόγραμμα, όπου και με τη χρήση των paddles για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων μπορείς να έχεις έναν πιο πλήρη έλεγχο σε μία γρήγορη διαδρομή. Τα δυνατά φρένα αποδείχτηκαν ικανά στη βάρβαρη χρήση παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα αντί δίσκων. Το Clio χωρίς την αρωγή κάποιου λαλίστατου συστήματος διεύθυνσης διαγράφει με ακρίβεια τις τροχιές που επιλέγεις, καταπίνει το στροφιλίκι και αναζητεί το επόμενο. Χωρίς τον σκληροπυρηνικό τρόπο ενός καθαρόαιμου GTI, αλλά με τη βελούδινη γαλλική συμπεριφορά, συμβιβάζει με επιτυχία τους δυο κόσμους, αυτόν της καθημερινής χρήσης και εκείνον της σπορ διάθεσης, πάντα με εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ομοιογενής χαρακτήρας
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
KATA
- Τιμή αγοράς
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
Ισορροπημένα αθλητικός χαρακτήρας που σε ευχαριστεί δίχως η σπονδυλική σου στήλη να μετατρέπεται σε κύβο του Ρούμπικ
Συμπέρασμα
Πρόκειται για το καλύτερο ή, για την ακρίβεια, το πιο ολοκληρωμένο Clio, όχι μόνο της σημερινής γκάμας, αλλά πολύ περισσότερο όλων των εποχών. Μην ψάχνεις όμως εδώ τον εκρηκτικό χαρακτήρα, τις επιδόσεις και τις έντονες συγκινήσεις του σκληροπυρηνικού Fiesta ST. Η γρήγορη έκδοση του Clio συμπληρώνει τις όποιες ατέλειες των μικρότερων εκδόσεων, χωρίς παράλληλα να αποχωρίζεται το φιλικό χαρακτήρα που εκμαιεύεται εκτός των άλλων από την κορυφαία για την κατηγορία κύλιση αλλά και την άνεση στο δρόμο. Το συγκεκριμένο Clio δεν περιορίζεται σε ένα στενό κύκλο οδηγικών συγκινήσεων, αφού καταφέρνει να συγκεράσει πολύτιμα στοιχεία από δυο διαφορετικές φιλοσοφίες, αυτή των συμβατικών σούπερ μίνι αλλά και των γρήγορων αδελφών τους, αφήνοντας σίγουρα πολύτιμο χώρο για μια πραγματική hardcore έκδοση RS στο μέλλον, Θεού και CO2 επιτρέποντος...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.renault.com.gr


  UP