ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris

Γνωριμία σε Αττική και Κορινθία         ..:: Τετάρτη, 07 Οκτωβρίου 2020 ::..
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει ανατρέψει όλα τα προγράμματα των εταιρειών για δημοσιογραφικές παρουσιάσεις και παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις. Νέα μοντέλα όμως εξακολουθούν να παρουσιάζονται κι ένα από αυτά είναι το νέο Yaris. Μη έχοντας τη δυνατότητα για μία μαζική δημοσιογραφική παρουσίαση, η Toyota Ελλάς έφερε μερικά αυτοκίνητα με τα οποία έδωσε στους δημοσιογράφους τη δυνατότητα για μια πρώτη σύντομη επαφή με το αυτοκίνητο, μέχρι να έρθουν τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα της αντιπροσωπείας που θα παραχωρηθούν για πλήρεις δοκιμές. Στο πλαίσιο αυτής της «εκδήλωσης» είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε μία διαδρομή στην Αττική και την Κορινθία. Η τιμή του νέου μοντέλου ξεκινάει από 13.770 ευρώ για το χιλιάρι των 72 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 αερόσακους (μεταξύ των οποίων και κεντρικό αερόσακο εμπρός), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, αυτόματη λειτουργία προβολέων, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth και θύρα USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η τιμή του υβριδικού ξεκινάει από 17.340 ευρώ.


Το Yaris δεν χρειάζεται συστάσεις στην Ελλάδα, είναι εδώ και χρόνια το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά και η έναρξη διάθεσης της νέας γενιάς του είναι σίγουρα ένα σημαντικό γεγονός. Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα GA-B της ιαπωνικής εταιρείας, που επιτρέπει τη βελτίωση της εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων χωρίς αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων. Έτσι, με 3,94 μ. έχει ελαφρά μικρότερο μήκος (κατά 5 χιλιοστά) από το προηγούμενο, έχει μικρότερο ύψος κατά 4 εκατοστά και μεγαλύτερο πλάτος κατά 5 εκατοστά, ενώ έχει και μακρύτερο μεταξόνιο κατά 5 εκατοστά. Οι εσωτερικοί χώροι είναι πράγματι λίγο μεγαλύτεροι από αυτούς του προηγούμενου μοντέλου και πάλι όμως οι χώροι για τους πίσω επιβάτες βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 286 λίτρων. Το εσωτερικό είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της νέας ψηφιακής εποχής, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά «φορτωμένο» το ταμπλό, ενώ το μικρότερο τιμόνι βελτιώνει την ορατότητα προς τα εμπρός. Εκεί που έχει γίνει θεαματική βελτίωση είναι στον τομέα της ποιότητας των υλικών, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο ταμπλό, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ποιοτική εικόνα του σε σύγκριση με το πιο «απλό» προηγούμενο μοντέλο, μαζί με τη γεροδεμένη κατασκευή που ούτως ή άλλως χαρακτηρίζει τα Toyota. Και φυσικά το νέο μοντέλο έχει στη λίστα του στάνταρ ή προαιρετικού εξοπλισμού του περισσότερα και πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, όπως και δυνατότητες συνδεσιμότητας και συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Από πλευράς μηχανικών μερών το νέο Yaris έχει δύο ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες, ένα χιλιάρη με 72 ίππους που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων κι έναν 1.5 125 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή αυτόματο CVT. Η Toyota όμως είναι η πρώτη που επένδυσε στην υβριδική τεχνολογία και φυσικά η αιχμή του δόρατος στην γκάμα του νέου Yaris είναι το υβριδικό σύστημα νέας γενιάς, με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 93 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 59 kW, με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ να φτάνει τους 115 ίππους. Ταυτόχρονα υπάρχει κι ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια, που χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για την παραγωγή ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας (η οποία είναι πλέον μπαταρία λιθίου και είναι ελαφρύτερη κατά 27% σε σχέση με την μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου του προηγούμενου μοντέλου). Το κιβώτιο της υβριδικής έκδοσης είναι και πάλι ένα αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Αξίζει τέλος να αναφέρουμε ότι είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Toyota με κεντρικό αερόσακο, ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό.
Η οδήγηση του Yaris με το υβριδικό σύστημα σε μια διαδρομή επαρχιακού δρόμου και πολύ μικρό κομμάτι σε αυτοκινητόδρομο, επιβεβαίωσε κατ' αρχάς τα πολύ καλά επίπεδα ακαμψίας που επισημαίνει η Toyota στην παρουσίαση του αυτοκινήτου, όπως επίσης και τη σημαντική βελτίωση της συνολικής ποιότητας. Η δύναμη του συστήματος παροχής ισχύος είναι επαρκής για ένα μικρό αυτοκίνητο, χωρίς βεβαίως να μπορεί αυτό και να χαρακτηριστεί και ως έκδοση επιδόσεων. Η τιμή που δίνει η εταιρεία για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα είναι 9,7'', η αλήθεια είναι όμως ότι η συνολική λειτουργία του συστήματος είναι κάπως πιο «ράθυμη» σε σύγκριση με μια πιο παραδοσιακή λύση βενζινοκινητήρα με χειροκίνητο κιβώτιο. Δεν σε αγχώνει στα προσπεράσματα, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, το κιβώτιο είναι ούτως ή άλλως βελτιωμένο, με πολύ πιο ομαλή λειτουργία και η ροπή του υβριδικού συστήματος είναι επαρκής, απλώς όλα γίνονται μ' ένα πιο «αγχολυτικό» ρυθμό, κάτι που ταιριάζει άλλωστε και στον χαρακτήρα της υβριδικής έκδοσης. Το μεγάλο πλεονέκτημα της οποίας βεβαίως είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση. Σε διαδρομή από την Ελευσίνα μέχρι το Λουτράκι με «φυσιολογική» οδήγηση (και τον κλιματισμό σε συνεχή λειτουργία) είχαμε μέση κατανάλωση μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. και στην επιστροφή με αρκετά πιο γρήγορους ρυθμούς... καταφέραμε να φτάσουμε τα 5,3 λίτρα/100 χλμ. Κατανάλωση καλύτερη ίσως και από αυτή ενός ντίζελ. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του νέου Yaris είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και η άνεση που προσφέρει, η οποία είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Η οδική συμπεριφορά είναι απολύτως προβλέψιμη, δεν έχει βεβαίως σπορ χαρακτηριστικά, αλλά παρουσιάζει καλό κράτημα, πολύ προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων σε περίπτωση που αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή. Μια συμπεριφορά απολύτως ασφαλής και κυρίως φιλική προς τον μέσο οδηγό, στον οποίο άλλωστε κυρίως απευθύνεται το αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP