ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 208 - 1.5 BlueHDi 100

Οικονομικό και οδηγοκεντρικό         ..:: Σαββάτο, 03 Οκτωβρίου 2020 ::..

Τη θεαματική αλλαγή της Peugeot μπορείς να την αναγνωρίσεις από το νέο 208 και ακόμη περισσότερο από αυτή τη σύγχρονη έκδοση ντίζελ η οποία μας εξέπληξε ευχάριστα, κυρίως με το μπρίο και την οικονομία καυσίμου

Το νέο 208, το Αυτοκίνητο του 2020 για την Ελλάδα, βρίσκεται σε άλλη διάσταση σχεδόν σε κάθε τομέα. Tο αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακά όμορφο κατά την προσωπική μας γνώμη, με τη μεγάλη εντυπωσιακή μάσκα με τα τρία κάθετα μικρότερα φωτιστικά LED και τα δύο τεράστια ακροτελεύτια που θυμίζουν κυνόδοντες λιονταριού. Μετά τη βενζινοκίνητη έκδοση ήρθε η ώρα να μπούμε και στο ντίζελ, που μας έκανε να ξεχάσουμε κάθε (υποτιθέμενο ή μη) κουσούρι των αυτοκινήτων με καύσιμο το πετρέλαιο.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό διαπιστώνεις ότι όλα έχουν αλλάξει ριζικά προς το καλύτερο σε σχέση με πριν. Σου θυμίζει το 3008, αλλά και πάλι περισσότερο ως μια δημιουργική ανασύνθεση και επ’ ουδενί ως αντιγραφή. Σε επίπεδο εντυπώσεων και απτής ποιότητας το 208 καταφέρνει να αποσπάσει μόνο κολακευτικά σχόλια. Τα υλικά είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους από μαλακό αφρώδες πλαστικό σε συνδυασμό με σμιλεμένες επιφάνειες και ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Ο οδηγός αισθάνεται στο επίκεντρο χάρη στον απολύτως οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του κόκπιτ. Μπροστά του βρίσκεται ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων και λίγο δεξιά του, στραμμένη προς αυτόν, η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment, που μέσω αυτής προβάλλονται και ελέγχονται αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι όσο χαμηλή πρέπει και ρυθμίζεται πολύ εύκολα. Στο κέντρο υπάρχουν διακόπτες αεροπορικού τύπου, όπως στα 2008 και 3008, που ελέγχουν τον κλιματισμό, τα αλάρμ, το κεντρικό κλείδωμα και άλλες λειτουργίες. Κατά τα άλλα, η συναρμογή φαίνεται στιβαρή, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, με εύχρηστες ποτηροθήκες, πρακτικό ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα, αλλά όχι και τόσο μεγάλες θήκες στις πόρτες. Η μόνη ένσταση αφορά τους χώρους των πίσω επιβατών οι οποίοι κυμαίνονται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας, τόσο ως προς το ύψος όσο και για τα γόνατα, ενώ και το κεντρικό τούνελ κλέβει αρκετό διαθέσιμο χώρο για έναν τρίτο πίσω επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών πάντως διαθέτει χωρητικότητα 311 λίτρων, τιμή ανταγωνιστική στην κατηγορία Β.

Το 208 1.5 BlueHDi 100 ξεκινάει από τα 16.500 ευρώ, με το επίπεδο εξοπλισμού να περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, πακέτο οδηγικών βοηθημάτων το οποίο περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Απουσιάζει μόνο η ρεζέρβα.
Φαντεζί και hightech σχεδίαση εντός, εξαιρετικά υλικά και προσεγμένη συναρμογή συνθέτουν το ελκυστικό παζλ
Κινητήρας-κιβώτιο
Το συγκεκριμένο σύνολο μας ξάφνιασε ευχάριστα με την απόκριση, την ψυχωμένη λειτουργία και τη χαμηλή κατανάλωση (6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα). Ο ντίζελ 1.5 BlueHDi των 100 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και των 25,5 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. έχει τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας για άμεση απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών και επιλεκτική κατάλυση καυσαερίων με ψεκασμό ουρίας (AdBlue), με σκοπό την ελαχιστοποίηση των οξειδίων του αζώτου. Στην πράξη τραβάει από πολύ χαμηλά χωρίς κενά και δύστροπο ήχο, ενώ συνδυάζεται άριστα με το επίσης εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Δεν νιώθεις ποτέ πως σου λείπει δύναμη και μάλιστα επιδιώκεις να αλλάζεις σχέσεις στο κιβώτιο, έτσι για την προσωπική σου απόλαυση. Ακόμη κι αν αλλάζεις σχέσεις στις 1.500 σ.α.λ., το 208 BlueHDi συνεχίζει ακάθεκτο χωρίς να παραπονεθεί, αναδεικνύοντας εκτός των άλλων και σπουδαία ελαστικότητα.

Οδηγώντας
Το 208 δείχνει μια πολύ ευπρόσδεκτη προθυμία να κινηθεί όσο σβέλτα επιθυμεί ο οδηγός του και το κάνει με αντίστοιχα ευπρόσδεκτη ηρεμία. Σε κάθε περίπτωση η επιτάχυνση είναι γραμμική, η ποιότητα κύλισης υποδειγματική και σε συνδυασμό με την εξαιρετική απόσβεση, καθιστούν και αυτό το 208 ένα πολυεργαλείο. Ελίσσεται και νιώθει σαν στο σπίτι του στην πόλη, αλλά μπορεί να ταξιδέψει εξίσου αγόγγυστα και μάλιστα με υψηλή μέση ωριαία και χαμηλό θόρυβο, τόσο από τον κινητήρα όσο και αεροδυναμικά. Αμβλύνει ακόμα και τις οξείες λακκούβες, περνάει χωρίς αναπηδήσεις πάνω από προεξέχουσες επιφάνειες και ακούγεται σε ελάχιστες περιπτώσεις. Στο επαρχιακό δίκτυο εμφανίζει εξαιρετικά υψηλό όριο πρόσφυσης και η ανάρτηση ελέγχει με σωστό τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος. Η ουδετερότητα δίνει το μέτρο, που θα ευχαριστήσει την πλειονότητα του κοινού. Το μικρό Peugeot παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση με το σχετικά ακριβές ηλεκτρικό τιμόνι, με άψογο φιλτράρισμα των ανισομερειών και της τραχύτητας του δρόμου. Στην οδήγηση, αυτό που σε κερδίζει αμέσως είναι η ευελιξία του και ο άμεσος τρόπος που αλλάζει κατεύθυνση. Το αμάξωμα δεν πλέει, ούτε το εμπρός μέρος βυθίζεται στο φρενάρισμα, ανταμείβοντας σε με σταθερότητα στο γρήγορο ρυθμό. Στις στροφές, η κλίση είναι περιορισμένη και η πρόσφυση επαρκής, οπότε νιώθεις πάντα την απαιτούμενη σιγουριά. Τέλος, τα φρένα έχουν σωστά ζυγισμένο πεντάλ με άμεση απόκριση.
YΠEP
- Χαμηλή κατανάλωση
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης - άνεση
- Ποιότητα εσωτερικού
- Σχεδίαση που ξεχωρίζει
KATA
- Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών
- Έλλειψη ρεζέρβας
Με καλή ποιότητα κύλισης, σαγηνευτική οδική συμπεριφορά και χαμηλή κατανάλωση, το 208 diesel έκλεψε την καρδιά μας...
Συμπέρασμα
Το 208 ντίζελ αποδείχθηκε απροσδόκητα οδηγοκεντρικό και ταιριάζει γάντι στα χαρακτηριστικά που προάγει εξαρχής το πολυβραβευμένο μικρό αυτοκίνητο. Λέμε ξεκάθαρα πως θα το προτιμούσαμε από τα υπόλοιπα στη γκάμα του. Η υψηλή τεχνολογία σέβεται ταυτόχρονα το περιβάλλον και την τσέπη σας, καταρρίπτοντας εύκολα τους σύγχρονους μύθους για τα ντίζελ. Πρόκειται για ένα από τα πιο ευχάριστα, ολοκληρωμένα και οικονομικά σούπερ μίνι που οδηγήσαμε τα τελευταία χρόνια.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP