ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes GLA - 200

Πιο SUV, εξίσου Mercedes         ..:: Σαββάτο, 26 Σεπτεμβρίου 2020 ::..

Με επαρκείς χώρους, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών και χαρακτήρα που -σχεδιαστικά και λειτουργικά- τείνει πλέον περισσότερο προς τα SUV, παρά προς τα υπερυψωμένα crossover, η νέα GLA έχει κι ένα δυνατό βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού, που αποτελεί ατού στην Ελλάδα των τεκμηρίων

Μπορεί κάθε νέο μοντέλο της Mercedes να έχει εξασφαλισμένη τουλάχιστον την προσοχή του κοινού, χάρη στην ισχύ του σήματος με το αστέρι, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι έχει και... ανοσία στην αγνόηση των τάσεων της αγοράς. Με δεδομένη, λοιπόν, την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για μικρά και μικρομεσαία SUV που, ασχέτως ύπαρξης τετρακίνησης ή όχι, πρέπει τουλάχιστον να μοιάζουν με εκτός δρόμου, προσάρμοσε ανάλογα τη σχεδίαση της νέας GLA, ώστε να δείχνει περισσότερο SUV παρά Crossover (αν και αυτοί οι δύο όροι φαίνεται να... μπλέκονται πλέον όλο και περισσότερο). Χωρίς βεβαίως να εγκαταλείψει την προσπάθεια διατήρησης της κομψής εικόνας που χαρακτήριζε το προηγούμενο μοντέλο. Αλλά και χωρίς να υποκύψει στην τάση των περισσότερων κατασκευαστών για συνεχή αύξηση του μήκους των νέων μοντέλων τους. Έτσι, ενώ υπήρξε αύξηση του ύψους κατά 10 εκατοστά, του πλάτους κατά 3 εκατοστά και του μεταξονίου κατά 3 εκατοστά, εξασφαλίζοντας έτσι την επιθυμητή αύξηση των χωρών, η νέα GLA έχει μήκος μικρότερο κατά 1,5 εκατοστό σε σύγκριση με την προηγούμενη (συνολικά 4,41 μ.)

Εσωτερικό
Η αλλαγή των διαστάσεων και της σχεδιαστικής αντίληψης πίσω από τη δημιουργία του νέου μοντέλου είχε δύο συνέπειες. Αφενός την αύξηση των χώρων για τους επιβάτες, που φιλοξενούν άνετα τέσσερα ενήλικα άτομα, εξασφαλίζοντας έτσι τον «οικογενειακό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου και αφετέρου την ανύψωση των θέσεων του οδηγού και του μπροστινού επιβάτη (κάτι που σίγουρα θα ικανοποιήσει τους οπαδούς των SUV, που επιδιώκουν την υψηλή θέση οδήγησης). Ως έξτρα παρέχεται και η δυνατότητα ρύθμισης των πίσω καθισμάτων κατά μήκος σε μία διαδρομή 14 εκατοστών, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης ελαφρά αυξημένος, φτάνοντας τα 435 λίτρα (αντί για τα 421 του προηγούμενου μοντέλου) και εξασφαλίζοντας επίσης την κάλυψη των οικογενειακών αναγκών χάρη και στο απόλυτα κανονικό σχήμα του.

Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, θα παρατηρήσουμε μόνο το κάπως άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, όπου χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί (στοιχείο που συναντάμε τελευταία σε αρκετά καινούργια μοντέλα). Η θέση οδήγησης είναι σωστή και οι ρυθμίσεις που υπάρχουν για το κάθισμα το τιμόνι επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, ενώ κανένα παράπονο δεν έχουμε φυσικά από την ποιότητα κατασκευής, που βρίσκεται στα συνηθισμένα -πολύ υψηλά-επίπεδα της Mercedes. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 35.397 ευρώ με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνεται ESP, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 7 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 ενήλικους επιβάτες στο ποιοτικό εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το νέο βενζινοκινητήρα 1.3 τούρμπο της Mercedes με τους 163 ίππους (και απενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου με μερικό φορτίο μεταξύ 1.250 και 3.800 στροφών) τον έχουμε ήδη δοκιμάσει και στις A 200 και CLA 200, αλλά και στη μεγαλύτερη GLB κι έχουμε πεισθεί πλέον για τις αρετές του, που ικανοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες του μικρομεσαίου SUV της εταιρείας. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα, πολύ εύστροφο και πολύ δυνατό, με άφθονη ροπή, που δεν σε αφήνει να υποψιαστείς το σχετικά μικρό κυβισμό του, προσφέροντας καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7'') και εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και τη δυνατότητα να οδηγήσει κανείς είναι αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί. Κάτι που οφείλεται και στην πολύ καλή συνεργασία του με το καλό επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, που αξιοποιεί αποτελεσματικά τις δυνατότητές του.

Για την κατανάλωση του αυτοκινήτου θα αναφέρουμε, όπως και στην δοκιμή τον άλλων μοντέλων που τον χρησιμοποιούν, ότι εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, όπως με όλους τους δυνατούς κινητήρες με τούρμπο. Σίγουρα δεν μπορεί να είναι πολύ χαμηλή σε ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τον 1,5 τόνο και με φυσιολογική οδήγηση στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί στα 9-9,5 λίτρα/100 χλμ., αλλά και να αυξηθεί πολύ περισσότερο αν παρασύρεται κανείς από τη δύναμη του κινητήρα και πατάει τέρμα γκάζι στα φανάρια και τις επιταχύνσεις. Στο ταξίδι είναι φυσικά χαμηλότερη και μπορεί να πέσει στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. (υπενθυμίζουμε εδώ ότι τα SUV λόγω χειρότερης αεροδυναμικής σε σύγκριση με τα πιο χαμηλά αμαξώματα, έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση από εκείνα στις πολύ υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο). Με αυτά δεδομένα πρέπει να πούμε ότι η χωρητικότητα 43 λίτρων του ρεζερβουάρ, που είναι μικρότερη από αυτή του ανταγωνισμού, θα έπρεπε μάλλον να είναι λίγο μεγαλύτερη, για να εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία στα ταξίδια.

Οδηγώντας
Η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται η GLA, αλλά και οι A-Class, CLA και GLB επιβεβαιώνει την υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία που έχει πλέον η Mercedes στη μπροστινή κίνηση. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και, ως πιο «οικογενειακή» σε σύγκριση με τα χαμηλότερα μοντέλα που βασίζονται στο ίδιο δάπεδο, έχει προσανατολιστεί περισσότερο προς την άνεση σε σχέση με εκείνα. Σε αυτό τον τομέα λοιπόν είναι αρκετά καλή με τα μέτρα των SUV, αν και όχι φυσικά σαν τις μεγάλες Mercedes (η GLA 200 άλλωστε έχει και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε αντίθεση με τις πιο δυνατές εκδόσεις του μοντέλου, που έχουν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων). Από εκεί και πέρα, χωρίς να έχει την αμεσότητα της -σαφώς πιο σπορτίβ- A Class, σε σχέση με την οποία εμφανίζει και λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, είναι απολύτως ασφαλής και πολύ ευκολοδήγητη, έχει καλό κράτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, υποστρέφει προοδευτικά στα όρια της πρόσφυσης, δεν εμφανίζει τάση υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι και γενικά δεν πρόκειται ποτέ να αιφνιδιάσει τον οδηγό με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Τα φρένα είναι πολύ καλά, όπως περιμέναμε από μια Mercedes, ενώ το τιμόνι στη ρύθμιση Comfort δεν έχει σπουδαία αίσθηση, που στη σπορ ρύθμιση του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης γίνεται κάπως καλύτερη.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Ποιότητα κύλισης
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Δυνατότητα ρυθμιζόμενου πίσω καθίσματος (προαιρετικά)
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
- Σχετικά μικρή χωρητικότητα ρεζερβουάρ
Ο δυνατός κινητήρας εξασφαλίζει καλές επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά είναι απολύτως ασφαλής
Συμπέρασμα
Ακόμα καλύτερη από την προηγούμενη, σίγουρα με πιο «οικογενειακό» χαρακτήρα, η νέα GLA είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς. Είναι ένα premium μικρομεσαίο SUV αντάξιο της εικόνας της εταιρείας, εξαιρετικά ποιοτικό και πολύ πρακτικό, σύγχρονο τεχνολογικά, ασφαλές, άνετο και καλά εξοπλισμένo, που σ' αυτήν την έκδοση με τον «μικρό» κινητήρα (αν σημαίνει αυτό οτιδήποτε στις μέρες μας!) προσφέρει ταυτόχρονα δύναμη και καλές επιδόσεις, αλλά και περιορισμένη φορολογική επιβάρυνση στο παράλογο σύστημα των τεκμηρίων. Είναι λοιπόν πολύ καλά προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα, στην οποία βεβαίως ως premium αυτοκίνητο έχει τιμή που δεν απευθύνεται στο σύνολο του κοινού, αλλά στο επάνω μέρος της μεσαίας τάξης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP