ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Kuga - 1.5 Ecoboost

Πρακτικότητα, ποιότητα και τεχνολογία         ..:: Σαββάτο, 19 Σεπτεμβρίου 2020 ::..

Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, ακόμα πιο ευρύχωρο και πιο ποιοτικό, ιδιαίτερα πρακτικό, πολύ καλά εξοπλισμένο και ιδιαίτερα ευχάριστο και ευκολοδήγητο, αλλά και άνετο στο δρόμο, το νέο Kuga αποτελεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά

Μπορεί το νέο Kuga να αποτελεί ένα ορόσημο για το πρόγραμμα «εξηλεκτρισμού» της Ford, αφού θα προσφέρεται και σε τρεις διαφορετικές υβριδικές εκδόσεις, με δεδομένη όμως τη σημερινή πραγματικότητα της αγοράς, όπου οι κάθε είδους εξηλεκτρισμένες εκδόσεις αποτελούν μια μικρή μειοψηφία, αποτελεί κυρίως την ενίσχυση της παρουσίας της Ford σε μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες, αυτή των μικρομεσαίων SUV. Η νέα γενιά του Kuga είναι βασισμένη στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford, που επιτρέπει την μείωση του βάρους κατά 80 κιλά, με ταυτόχρονη βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας. Όπως συμβαίνει συνήθως με τα περισσότερα νέα μοντέλα, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούμενη γενιά, με μήκος αυξημένο κατά 8,9 εκατοστά (συνολικά 4,614 μ.) και πλάτος κατά 8,9 εκατοστά.

Εσωτερικό
Ποιότητα, σύγχρονη τεχνολογία και πρακτικότητα είναι οι τρεις άξονες στους οποίους βασίστηκε η σχεδίαση του εσωτερικού. Στον τομέα της ποιότητας ούτως ή άλλως διακρίνονται όλα τα νέα αυτοκίνητα της Ford τα τελευταία χρόνια, κάτι που συμβαίνει και με το Kuga σε επίπεδο κατασκευής, υλικών και ηχομόνωσης. Επίσης, επιλογή της εταιρείας είναι να διαθέτουν τα αυτοκίνητά της όλα τα σύγχρονα συστήματα και τεχνολογίες σε ό,τι αφορά τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και τη συνδεσιμότητα, κάτι που αντανακλάται στη σύγχρονη σχεδίαση του ταμπλό και στο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα, βασικό στοιχείο είναι κατ' αρχάς οι πολύ μεγάλοι χώροι, που μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα ακόμα κι ιδιαίτερα μεγαλόσωμους επιβάτες. Επιπλέον όμως, ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού, καθώς το διαιρούμενο και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα ρυθμίζεται κατά μήκος (ξεχωριστά στα δύο τμήματά του), με αντίστοιχη ευελιξία στη διαμόρφωση του χώρου αποσκευών, ο οποίος είναι από μεγάλος (475 λίτρα) έως τεράστιος για την κατηγορία (645 λίτρα), ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Ενώ η αξιοποίηση του διευκολύνεται ακόμα περισσότερο χάρη στην εύκαμπτη «εταζέρα» πίσω, που στηρίζεται στην πίσω πόρτα και όχι σε «οδηγούς» στα πλαϊνά του πορτ μπαγκάζ οι οποίοι μειώνουν το εσωτερικό πλάτος.

Η θέση οδήγησης ικανοποιεί απόλυτα, προσφέροντας επαρκείς ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, ενώ οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς. Θα παρατηρήσουμε μόνο το κάπως άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, όπου χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 25.387 ευρώ με ένα πολύ καλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού στη «βασική» έκδοση, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Βluetooth και 2 θύρες USB, σύστημα start-stop, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το αυτοκίνητο καλύπτεται από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Το ποιοτικό εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο και προσφέρει μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη από άλλα μοντέλα της Ford, ο βενζινοκινητήρας 1.5 τούρμπο με τους 150 ίππους κινεί με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο, που δεν είναι μικρό, και ανταποκρίνεται σε κάθε περίπτωση στις απαιτήσεις της στιγμής. Προσφέρει άλλωστε αρκετά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7''), που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στο δρόμο. Η συνεργασία του με το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων είναι αποτελεσματική, αξιοποιώντας έτσι καλά τις δυνατότητές του. Βεβαίως η αυξημένη ισχύς και το μέγεθος του αυτοκινήτου επηρεάζουν ανάλογα και την κατανάλωση, που είναι κάπως αυξημένη, ιδιαίτερα στη πόλη, όπου μπορεί να ξεπεράσει τα 10 λίτρα/100 χλμ. Έξω από την πόλη με... λογικές ταχύτητες (ας μη ξεχνάμε ότι όλα τα SUV επηρεάζονται σημαντικά από την αεροδυναμική αντίσταση όταν οι ταχύτητες ξεπερνούν τα 120 χλμ./ώρα) μπορεί να περιοριστεί αρκετά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η διαφορά κατανάλωσης σε σύγκριση με το πολύ καλό ντίζελ που οδηγήσαμε πρόσφατα δεν είναι αμελητέα...

Οδηγώντας
Η Ford έχει καταφέρει όλα τα αυτοκίνητα της να ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της οδηγικής απόλαυσης. Αυτό συμβαίνει και με το Kuga, που αποδεικνύεται ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία SUV σε οδικά χαρακτηριστικά. Η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά πολύ καλή και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο από τις καλύτερες της κατηγορίας. Ταυτόχρονα η οδήγησή του είναι ιδιαίτερα εύκολη και ευχάριστη και η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση που δεν αιφνιδιάζουν ποτέ τον οδηγό. Το τιμόνι του είναι ακριβές και με καλή αίσθηση, όπως συνήθως συμβαίνει με τα Ford, και τα φρένα του απολύτως ικανοποιητικά.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Δυνατός κινητήρας
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- 8 χρόνια εγγύηση
KATA
- Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κατανάλωση στην πόλη αρκετά υψηλότερη από του ντίζελ
Όπως όλα τα Ford, το νέο Kuga είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο κι ευχάριστο στο δρόμο
Συμπέρασμα
Έχοντας ήδη μια πολύ καλή παρουσία στα μικρομεσαία SUV με το προηγούμενο Kuga, η Ford την ισχυροποίησε ακόμα περισσότερο με το νέο μοντέλο, που είναι πολύ ευρύχωρο και ιδιαίτερα πρακτικό, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο και άνετο και προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και επαρκή δύναμη από τον κινητήρα, ώστε να εξασφαλίζει την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.ford.gr


  UP