ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Hyundai Kona - Hybrid

Εντυπωσιακά οικονομικό         ..:: Σαββάτο, 12 Σεπτεμβρίου 2020 ::..

Διατηρώντας όλα τα θετικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, που ούτως ή άλλως είναι ένα καλά φτιαγμένο, ευρύχωρο, ασφαλές, άνετο και πλούσια εξοπλισμένο μικρό crossover, η υβριδική έκδοση του Kona προσφέρει επιπλέον και εντυπωσιακή οικονομία στη χρήση, αν και σε υψηλότερα επίπεδα τιμής αγοράς

Το Kona αποτελεί την αιχμή του δόρατος της προϊοντικής επίθεσης της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά, ανήκοντας στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου», οπότε αυτονόητη ήταν και η επιλογή της κορεατικής εταιρείας να προσαρμόσει τη γκάμα του στα νέα δεδομένα της εποχής, προσθέτοντας «εξηλεκτρισμένες» εκδόσεις. Η ηλεκτρική έκδοση δεν ήταν φυσικά επαρκής, δεδομένου ότι απευθύνεται σε ένα πολύ περιορισμένο κοινό προς το παρόν, λόγω των γνωστών μειονεκτημάτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ό,τι αφορά την ύπαρξη υποδομών και την αυτονομία. Οπότε προστέθηκε στη γκάμα και μία υβριδική έκδοση, που λύνει αυτά τα προβλήματα.

Εσωτερικό
Το Kona προσφέρει επαρκείς χώρους στο εσωτερικό του, που φιλοξενούν άνετα 4 άτομα και καλύπτουν τις οικογενειακές ανάγκες, τις οποίες καλύπτει επίσης και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 361 λίτρων, είναι δηλαδή επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι δεν έχει απολύτως κανονικό σχήμα (έχει εξογκώματα στα πλευρά, ιδιαίτερα αριστερά), το οποίο θα επέτρεπε καλύτερη εκμετάλλευση της χωρητικότητάς του. Επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και η γενική εργονομία σωστή, αλλά η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος ενδεχομένως να μην επιτρέψει σε κάποιους οδηγούς να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Ποιοτικά το Kona ικανοποιεί, χωρίς βεβαίως μεγάλες πολυτέλειες, αλλά με προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή που δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 23.590 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Βluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε όμως, την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά, στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται 5ετής εγγύηση (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και οδική βοήθεια, όπως επίσης και δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος για 5 χρόνια. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών (ή 160.000 χλμ.)
Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι ποιοτικό και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό Kona χρησιμοποιεί για την παροχή ισχύος έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 105 ίππους, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 141 ίπποι. Συνολικά το σύστημα ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας επαρκείς επιδόσεις για να μην προκαλεί ανασφάλεια στα προσπεράσματα (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2'' με τροχούς 16'', 11,6'' με τροχούς 18''), οι οποίες άλλωστε είναι λίγο καλύτερες από αυτές της έκδοσης με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο των 120 ίππων. Πέρα όμως από τις επιδόσεις, η συνολική λειτουργία του συστήματος είναι διαφορετική, όπως είναι αναμενόμενο, αφού η μεγάλη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδεται από μηδενικές στροφές, επιτρέπει την οδήγηση αυτοκινήτου σχεδόν μονίμως σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι που περιορίζει τον θόρυβο από τον βενζινοκινητήρα στο εσωτερικό. Το αυτόματο εξάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (που διαθέτει και επιλογή σπορ και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών) συνεισφέρει με τις ομαλές και γρήγορες αλλαγές του και τη σωστή κλιμάκωσή του στην αποτελεσματική αξιοποίηση του κινητήριου συνόλου, με το συνολικό αποτέλεσμα να επιτρέπει μια οδήγηση ξεκούραστη, ήρεμη και χωρίς εξάρσεις.

Το σημαντικό πλεονέκτημα βεβαίως είναι η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη, κάτι που είναι άλλωστε και το πλεονέκτημα των υβριδικών αυτοκινήτων, αφού τα ξεκινήματα στα φανάρια και στους επιτόπιους ελιγμούς γίνονται ηλεκτρικά, για να μπει μετά σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας, η υποβοήθηση του οποίου στις χαμηλές στροφές από τον ηλεκτροκινητήρα μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση. Η τελευταία μπορεί να περιοριστεί στην πόλη στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή χαμηλή ακόμα και για ένα καλό ντίζελ, ενώ η μέση κατανάλωση στην εβδομαδιαία δοκιμή μας, με «μικτή» οδήγηση μέσα στην Αθήνα και σε πιο ανοιχτούς δρόμους στην Αττική, ήταν μόλις 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Όπως σε όλα τα σύγχρονα Hyundai η ποιότητα κύλισης που προσφέρει το Kona είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας του, όπως επίσης ικανοποιητική είναι η άνεση που προσφέρει. Η οδική του συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, αυτή που περιμένει κανείς από ένα μικρό υπερυψωμένο αυτοκίνητο (απόσταση από το έδαφος 17 εκ.), προοδευτικά υποστροφική στην πίεση και απολύτως προβλέψιμη. Προφανώς οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αυξημένες σε σχέση π.χ. με ένα i20, αλλά δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου. Συνολικά το Kona δεν προκαλεί μεν για σπορ οδήγηση (δεν είναι αυτός άλλωστε ο ρόλος του), αλλά και δεν προβληματίζει ούτε στο ελάχιστο τον οδηγό, σε όποιο δρόμο κι αν κινείται. Ικανοποιητικό θα λέγαμε ότι είναι τιμόνι για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα επαρκή φρένα συμπληρώνουν μία εικόνα ενός ευκολοδήγητου και ασφαλούς αυτοκινήτου, που καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες.
YΠEP
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Οικονομία
- Καλοί χώροι
- Εξοπλισμός
- Γεροδεμένη κατασκευή
- Ποιότητα κύλισης
- 5ετής εγγύηση και οδική βοήθεια
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
Ευκολοδήγητο και άνετο στο δρόμο, εντυπωσιάζει με την οικονομία του
Συμπέρασμα
Το Kona είναι ούτως ή άλλως ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για την κατηγορία του, ποιοτικό, άνετο, ασφαλές και λειτουργικό, με το πρόσθετο πλεονέκτημα της 5ετούς εγγύησης. Η υβριδική έκδοση είναι ακόμα πιο ευκολοδήγητη και πολιτισμένη και προσθέτει σ' αυτά τα χαρακτηριστικά και την πολύ χαμηλή κατανάλωση. Το μοναδικό πρόβλημα, που δεν είναι πρόβλημα μόνο του Kona, αλλά όλων των «κανονικών» υβριδικών με ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί και αυτόνομα, είναι το αυξημένο κόστος του σε σύγκριση με τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες. Η διαφορά της τιμής του από αυτή του βενζινοκίνητου 1.0 τούρμπο, που ούτως ή άλλως είναι επίσης ένα πολύ καλό μικρό crossover, είναι σημαντική και δεν μπορεί να αποσβεστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η επιλογή του, λοιπόν, απαιτεί και λίγο... οικολογική συνείδηση πέρα από την καθαρά τεχνικοοικονομική ανάλυση. Ίσως και γι' αυτό η αντιπροσωπεία προσφέρει ως πρόσθετο κίνητρο προνομιακή χρηματοδότηση (χαμηλό επιτόκιο 3,9% + 0,6% εισφορά, προκαταβολή 25% και περίοδο αποπληρωμής έως και 84 μήνες), ώστε να βοηθήσει να καμφθούν οι επιφυλάξεις για την εκταμίευση αυξημένου ποσού για την αγορά του...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP