ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes GLC Coupe - 300d 4Matic

Πετάει ο ντίζελ; Πετάει!         ..:: Σαββάτο, 05 Σεπτεμβρίου 2020 ::..

Με έναν εξαιρετικό 2λιτρο ντίζελ, που προσφέρει στο βαρύ αυτοκίνητο επιδόσεις σπορ μοντέλου με αρκετά χαμηλότερη κατανάλωση από το βενζινοκίνητο 2λιτρο, η πετρελαιοκίνητη GLC Coupe, τραβάει -όπως και οι αδελφές της- τα βλέμματα στο δρόμο, χωρίς να υστερεί σε ποιότητα, ευρυχωρία, λειτουργικότητα και ασφάλεια

Το γεγονός ότι οι κατασκευαστές μεγάλων αυτοκινήτων εξακολουθούν όχι μόνο να χρησιμοποιούν κινητήρες ντίζελ, αλλά και να εξελίσσουν καινούργιους, δεν είναι καθόλου τυχαίο. Γιατί σ' αυτό τα αυτοκίνητα, που απαιτούν και μεγάλους και δυνατούς κινητήρες, είναι ακόμα πιο εμφανές το όφελος σε κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες. Με πολύ ενδιαφέρον, λοιπόν, μετά τη δοκιμή της βενζινοκίνητης GLC Coupe 200 (που χρησιμοποιεί μάλιστα και ήπιο υβριδικό σύστημα) πήραμε για δοκιμή την πετρελαιοκίνητη 300d, η οποία μάλιστα έχει και μεγαλύτερη ισχύ.

Εσωτερικό
Το αυτοκίνητο προσφέρει μεγάλους χώρους, που φιλοξενούν πολύ άνετα 4 άτομα, ενώ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 500 λίτρα. Κάτω από το δάπεδό του υπάρχει και χώρος για μικροπράγματα, εκεί που θα ήταν η ρεζέρβα (που δεν υπάρχει). Αρκετοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, κάτι σημαντικό κατά τη γνώμη μας σ' ένα αυτοκίνητο με «περιπετειώδη» χαρακτήρα, όπως είναι τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, έστω και με κουπέ αμάξωμα! Κορυφαία είναι φυσικά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, με πολλές ρυθμίσεις για κάθισμα και τιμόνι, που επιτρέπουν να βρεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει. Μόνο που το μικρό πίσω παρμπρίζ, σε συνδυασμό και με τις κεκλιμένες και κάπως φαρδιές κολόνες, περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω (ευτυχώς που είναι στάνταρ η κάμερα οπισθοπορείας). Θα επισημάνουμε επίσης ότι κατά τη γνώμη μας σ' ένα αυτοκίνητο με τόσο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ θα έπρεπε να υπάρχει και πίσω καθαριστήρας (που πραγματικά μας έλειψε όταν το οδηγήσαμε μία μέρα με αρκετά έντονη βροχή).

Η ανανέωση που έγινε στο μοντέλο πριν λίγο καιρό περιλάμβανε και κάποιες επεμβάσεις στο εσωτερικό, με ένα νέο πολυλειτουργικό τιμόνι και επιφάνεια αφής (touchpad) στην κεντρική κονσόλα, που αντικαθιστά το γνωστό περιστροφικό χειριστήριο. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 71.150 ευρώ με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στάνταρ το ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 7 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ρύθμιση μέσης 4 σημείων καθίσματος οδηγού, δυναμικοί προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Πολύ ποιοτικό και λειτουργικό, το εσωτερικό προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 300d χρησιμοποιεί ένα σύγχρονο 2λιτρο ντίζελ με 245 ίππους, ο οποίος καλύπτει τις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Ένα κινητήρα πραγματικά εξαιρετικό, εύστροφό για ντίζελ (η «κόκκινη» περιοχή ξεκινάει από τις 5.250 στροφές), δυνατό, με πολύ μεγάλη ροπή και με καλή απόκριση, ο οποίος προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,6'') που ξεπερνάνε κατά πολύ τις απαιτήσεις της ενεργητικής ασφάλειας και θυμίζουν σπορ κατασκευή. Ο ελαφρά αυξημένος θόρυβος του ντίζελ σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα δεν γίνεται αισθητός στο εσωτερικό, λόγω του υψηλού επιπέδου της ηχομόνωσης. Το πολύ καλό 9άρι αυτόματο κιβώτιο συνδυάζεται αρμονικά μαζί του, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του. Το ενδιαφέρον είναι, όμως, ότι αυτός ο κινητήρας, που είναι πιο δυνατός και προσφέρει σημαντικά καλύτερες επιδόσεις από τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα της (λιγότερο ακριβής βεβαίως) GLC Coupe 200, έχει αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση (και εκπομπές CO2), που στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί στο 10 λίτρα/100 χλμ. αντί για τα 12,5-13 που είχε η βενζινοκίνητη 200 που δοκιμάσαμε πρόσφατα.

Οδηγώντας
Στη σημερινή εποχή με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, κανείς προφανώς δεν μπορεί να υποθέσει ότι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, ακόμα και «τύπου τζιπ», δεν θα έχει απολύτως ασφαλή και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά. Προφανώς, λόγω του χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και της γενικότερης επιλογής της Mercedes να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η GLC Coupe δεν έχει σπορτίφ χαρακτήρα (παρ' όλο που σε σύγκριση με τη GLC έχει λίγο πιο γρήγορο τιμόνι, με διαφορετική, πιο «σπορτίφ» ρύθμιση της υποβοήθησης), αλλά μια πολιτισμένη και προβλέψιμη συμπεριφορά με προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και κάποιες κλίσεις στις στροφές, που δεν θα προβληματίσει ποτέ και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό στον έλεγχό της. Η τετρακίνηση άλλωστε παίζει το ρόλο της στη βελτίωση της ακρίβειας της τροχιάς που ακολουθεί το αυτοκίνητο (ιδιαίτερα σ' αυτήν τη δυνατή έκδοση ντίζελ με την πολύ μεγάλη ροπή, η οποία περνάει πολύ αποτελεσματικά στο δρόμο, ακόμα κι όταν πιέζεις το αυτοκίνητο), το κράτημα είναι καλό και η σταθερότητα στις ευθεία και τις γρήγορες καμπές εξαιρετική. Τα κορυφαία φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει η GLC, ενώ το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αλλά έχει μέτρια επαναφορά, μια πάγια επιλογή της Mercedes στα αυτοκίνητά της. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και η άνεση (με τα δεδομένα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου).

Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη σε σχέση με τα «καθημερινά» αυτοκίνητα τύπου σεντάν, χάτσμπακ κλπ., αλλά κάπως μικρότερη απ' αυτήν της GLC. Δεν μιλάμε λοιπόν για ένα «πραγματικό» εκτός δρόμου, σίγουρα όμως η GLC Coupe έχει μεγαλύτερες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου σε σχέση με ένα κοινό αυτοκίνητο, καθώς μάλιστα εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, έχει σύστημα τετρακίνησης κι ένα αυτόματο κιβώτιο με μεγάλο αριθμό ταχυτήτων (απλώς να υπενθυμίσουμε για μια ακόμα φορά, ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες οποιουδήποτε αυτοκινήτου εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από τα λάστιχα που φοράει). Καλύπτει λοιπόν τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών, πους απλώς θέλουν να κινηθούν σ' ένα χωματόδρομο προς μια μία παραλία, σε έναν ελαφρά χιονισμένο δρόμο το χειμώνα κλπ.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Άνεση για "SUV"
- Ποιότητα
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
- Έλλειψη πίσω καθαριστήρα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο εξαιρετικός ντίζελ προσφέρει επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου με αρκετά χαμηλότερη κατανάλωση από τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα
Συμπέρασμα
Είναι προφανές, ότι η 300d μας άρεσε ακόμα περισσότερο από τη 200, αφού είναι αρκετά πιο γρήγορη και ταυτόχρονα πιο οικονομική, προσφέροντας κατά τα άλλα όλα τα πλεονεκτήματα του μοντέλου σε ασφάλεια, άνεση, χώρους, λειτουργικότητα και ποιότητα και -πάνω απ' όλα, το έχουμε ξαναγράψει!- σε κομψότητα. Απλώς είναι αρκετά ακριβότερη από τη μικρότερη βενζινοκίνητη αδελφή της, αν και η διαφορά στην τιμή είναι μικρότερη απ' όσο φαίνεται, αν συνυπολογίσει κανείς σε βάθος χρόνου το κέρδος από την οικονομία στο καύσιμο (και μια μικρή διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας), ιδιαίτερα αν κάνει πολλά χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP