ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo XC40 - T3 AT8

Παραγγελιά!         ..:: Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2020 ::..

Στη «μικρή» βενζινοκίνητη έκδοσή του, που ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα, το XC40 εξακολουθεί να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, πολιτισμένο χαρακτήρα, λειτουργικότητα και ποιότητα, όπως όλες οι εκδόσεις του μοντέλου, ενώ εντυπωσιάζει με την απόδοσή του ο 3κύλινδρος κινητήρας 1.5, που ταυτόχρονα περιορίζει σημαντικά και το «τεκμήριο»

Στην Ελλάδα όπου τα «κυβικά» παίζουν ακόμα ρόλο στις επιλογές των αγοραστών, αφού επιβαρύνονται φορολογικά από το κράτος μέσω των τεκμηρίων, το XC40 είχε στο λανσάρισμά του ένα μειονέκτημα, διαθέτοντας μόνο 2λιτρους κινητήρες. Η κατάσταση αυτή αντιστράφηκε πλήρως με την προσθήκη στη γκάμα του νέου βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.5, που προσφέρει άλλες προοπτικές σ' ένα αυτοκίνητο το οποίο εντυπωσίασε εξαρχής με την εμφάνιση και τις δυνατότητές του. Υπενθυμίζουμε ότι είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που είναι βασισμένο στη νέα «σπονδυλωτή» πλατφόρμα CMA, η οποία είναι ειδικά μελετημένη για να συνδυάζεται και με υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα παροχής ισχύος. Με μήκος 4,425 μ. και μεταξόνιο 2.702 χιλιοστών, το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, μια από τις πιο σημαντικές και τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ευρωπαϊκή αγορά.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι πλέον αρκετά μεγάλα για να προσφέρουν άνετους χώρους για τέσσερα άτομα και να ανταποκρίνονται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου για τον οποίο προορίζονται. Δεν ήταν λοιπόν έκπληξη για μας οι πολύ καλοί χώροι του XC40, στο οποίο θα μεταφερθούν άνετα τέσσερις ενήλικοι ακόμα και σε ένα ταξίδι. Τις ανάγκες τους θα καλύψει και ο χώρος αποσκευών, που δεν είναι μεν ο κορυφαίος της κατηγορίας, αλλά είναι αρκετά μεγάλος, με χωρητικότητα 460 λίτρων, όπως επίσης και αρκετά πρακτικός λόγω των δυνατοτήτων διαμόρφωσης που προσφέρει το διπλό δάπεδό του. Την καλή εικόνα συμπληρώνει ο μεγάλος αριθμός από κάθε είδους αποθηκευτικούς χώρους που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα για την ποιότητα και τον διάκοσμο του εσωτερικού, που είναι πολύ υψηλού επιπέδου, επιβεβαιώνοντας τη θέση της Volvo ανάμεσα στους "premium" κατασκευαστές.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, οι δυνατότητες ρυθμίσεων καθίσματος και τιμονιού επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και γενικά η εργονομία είναι σωστή και διευκολύνει τη χρήση του αυτοκινήτου. Η μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, βρίσκεται βεβαίως μέσα στο πνεύμα της εποχής, θα λέγαμε όμως ότι ο χειρισμός όλων των λειτουργιών που προσφέρει χρειάζεται μεγαλύτερη εξοικείωση σε σύγκριση με τα παραδοσιακά χειριστήρια και διακόπτες, καθώς μάλιστα αυτές οι λειτουργίες γίνονται πια όλο και περισσότερες. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 31.935 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 34.456 με αυτόματο, με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης στο αντίθετο ρεύμα, σύστημα αναγνώρισης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, αυτόματους καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με πρόσβαση στο Internet μέσω κινητού τηλεφώνου, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπηρεσίες Volvo On Call κλπ.
Άνετο και ποιοτικό εσωτερικό, σύγχρονο τεχνολογικά και καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Τη «βασική» βενζινοκίνητη έκδοση του XC40 κινεί ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1.5 με τους 163 ίππους, ο οποίος ήταν για μας μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό μικρό κινητήρα, που ανταποκρίνεται με τη μεγαλύτερη άνεση στις ανάγκες του αυτοκινήτου, το οποίο είναι αρκετά μεγάλο και βαρύ, χάρη στην ευστροφία και την καλή ροπή που προσφέρει από αρκετά χαμηλά (27 kgm από 1.860 ως 3.000 στροφές με το χειροκίνητο κιβώτιο κι από 1.500 ως 3.000 με το αυτόματο). Στο αυτόματο μάλιστα αυτοκίνητο που είχαμε εμείς, επειδή η μέγιστη τιμή της ροπής αποδίδεται λίγο παραπάνω από το ραλαντί και ο μεγάλος αριθμός των ταχυτήτων (8) επιτρέπει την συνεχή λειτουργία του κινητήρα μέσα στην περιοχή της μέγιστης ροπής, η οδήγηση του αυτοκινήτου αποδείχτηκε ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραση και οι ρυθμοί που μπορούσε να ακολουθήσει αρκετά γρήγοροι όταν το θέλαμε. Οι επιδόσεις άλλωστε (0-100 σε 9,3'' με χειροκίνητο κιβώτιο, 9,6'' με το αυτόματο) κάθε άλλο παρά παραπέμπουν σε «βασική» έκδοση εξ ου και τα εισαγωγικά που χρησιμοποιήσαμε.

Το κιβώτιο είναι πολύ καλό, με πολύ ομαλές αλλαγές και σωστή κλιμάκωση, έχουμε όμως μία ένσταση για τον επιλογέα τύπου "joystick" που σε αναγκάζει να κάνεις δύο κινήσεις για να περάσεις από την όπισθεν στο D και αντίστροφα, ενώ έχει και ασυνήθιστη επιλογή για χειροκίνητες αλλαγές, με κίνηση του επιλογέα αριστερά-δεξιά αντί για εμπρός-πίσω και χρειάζεται σίγουρα μία εξοικείωση. Σε ό,τι αφορά τον θόρυβο από τον 3κύλινδρο κινητήρα, υπάρχει μεν μια κάποια αναπόφευκτη μικρή τραχύτητα στη χροιά του, αλλά γενικά η καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου δεν τον αφήνει να ακούγεται πολύ στο εσωτερικό. Τέλος η κατανάλωση δεν είναι μεν πολύ χαμηλή, ιδιαίτερα στην πόλη, όπου ήταν γύρω στα 10,5 λίτρα/100 χλμ., δεν είναι πάντως πολύ υψηλή για την ισχύ και το βάρος του αυτοκινήτου (που είναι πλέον είναι και αυτόματο). Και σε κάθε περίπτωση βρίσκεται στα επίπεδα της κατανάλωσης που είχε στην πόλη το 2λιτρο ντίζελ D4 το οποίο δοκιμάσαμε πριν λίγο καιρό.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση του XC40, βασικό στοιχείο της συμπεριφοράς του στο δρόμο είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δίνει την αίσθηση «ακριβού» αυτοκινήτου. Σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα βρίσκεται και η άνεση που προσφέρει, χωρίς βεβαίως (το έχουμε πει αυτό πολλές φορές και για άλλα αυτοκίνητα) να φτάνει στα επίπεδα των σεντάν της Volvo, όπως συμβαίνει άλλωστε με όλα τα SUV. Συνολικά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι ασφαλής και απολύτως προβλέψιμη, δεν προβληματίζει καθόλου τον οδηγό και με όλο αυτό το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο των συστημάτων ασφαλείας που υπάρχουν, προσφέρει μία ξεκούραστη οδήγηση, χωρίς άγχος και απρόοπτα. Στη συγκεκριμένη προσθιοκίνητη έκδοση, η υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης έρχεται ίσως λίγο νωρίτερα σε σύγκριση με την τετρακίνητη, αλλά και πάλι είναι προοδευτική, ελέγχεται εύκολα και σε καμία περίπτωση δεν δημιουργούνται απρόβλεπτες αντιδράσεις. Αρκετά ικανοποιητικό, αν και με κάπως «τεχνητή» αίσθηση είναι το τιμόνι, ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά και συμβάλλουν στο γενικότερο αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Ασφάλεια συνολικά
- 8άρι αυτόματο κιβώτιο
- Πολιτισμένη συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Αποθηκευτικοί χώροι
KATA
- Επιλογέας κιβωτίου που χρειάζεται εξοικείωση (βλ. κείμενο)
- Κάπως πολύπλοκη λειτουργία κεντρικής οθόνης, λόγω μεγάλου αριθμού λειτουργιών
Πολύ καλή είναι η ποιότητα κύλισης και ασφαλής η οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Το XC40 δεν είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει μόνο από το κομψό στιλ του (το οποίο όντως τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο), αλλά ένα συνολικά πολύ καλό μικρομεσαίο SUV, ποιοτικό, λειτουργικό, ασφαλές και άνετο. Ταυτόχρονα, στη βενζινοκίνητη έκδοση του, που είναι λες και την παράγγειλαν ειδικά για την Ελλάδα, έχει το πλεονέκτημα ενός δυνατού κινητήρα περιορισμένου κυβισμού, που περιορίζει το φορολογικό τεκμήριο χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις και την ενεργητική ασφάλεια, ενώ και η τιμή του περιορίζεται σε πιο «γήινα» επίπεδα σε σύγκριση με αυτή του ντίζελ (μιλώντας πάντα με τα δεδομένα των "premium" αυτοκινήτων). Η εμπορική επιτυχία του μοντέλου ήταν, λοιπόν, απολύτως φυσιολογική.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.volvocars.gr


  UP