ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Dacia Duster - 1.3 TCe (130 CV)

Δυνατό, άνετο και προσιτό         ..:: Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2020 ::..

Με το νέο βενζινοκινητήρα 1.3 τούρμπο του γκρουπ Renault, ακόμα και στη λιγότερο ισχυρή από τις δύο εκδόσεις του, το Duster προσφέρει, εκτός από το γνωστό πολύ καλό συνδυασμό χώρων, λειτουργικότητας, ασφαλούς συμπεριφοράς και άνεσης, επαρκή δύναμη που ανταποκρίνεται με το παραπάνω στις ανάγκες των οικογενειακών μετακινήσεων, χωρίς υπερβολική κατανάλωση και με πολύ ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς

Το σημαντικό πλεονέκτημα της Dacia, που οδήγησε στην μεγάλη εμπορική της επιτυχία στην Ευρώπη, είναι εδώ και χρόνια το γεγονός ότι προσφέρει αυτοκίνητα με πολύ προσιτές τιμές και με τεχνολογία της Renault, η οποία ακόμα και όταν είναι της προηγούμενης γενιάς (σε σχέση με αυτή που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα της ίδιας της Renault) προσφέρει ένα αξιοπρεπέστατο αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα προφανώς γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον όταν η τεχνολογία δεν είναι της προηγούμενης γενιάς αλλά απολύτως σύγχρονη, όπως συμβαίνει με το νέο βενζινοκινητήρα 1.3 που τοποθετείται στο Duster. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο όπου το λεγόμενο "value for money" προσφέρει ακόμα περισσότερο "value" χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή.

Εσωτερικό
Όπως συμβαίνει με όλα τα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, λόγω του αυξημένου ύψους τους, το Duster (που έχει μήκος 4,34 μ.) προσφέρει απολύτως αποδεκτούς χώρους για 4 ενήλικες (σε αναβαθμισμένα καθίσματα, που είναι πιο άνετα από αυτά του προηγούμενου μοντέλου) και ανταποκρίνεται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Απολύτως ικανοποιητική με τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που φτάνει τα 445 λίτρα. Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς και ποιότητα κατασκευής απολύτως αποδεκτή. Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι απλό (αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία του), αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση «φτηνιάρικο». Στην πιο πλούσια έκδοση μάλιστα είναι και εντυπωσιακά καλά εξοπλισμένο, με πολλά νέα συστήματα που δεν ήταν διαθέσιμο στο προηγούμενο μοντέλο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, απλώς η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που του βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην προσθιοκίνητη έκδοση 1.3 είναι πολύ ενδιαφέρουσα (καθώς μάλιστα συνδυάζεται και με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση) ξεκινώντας από 16.300 ευρώ, τιμή που παραπέμπει μάλλον σε σούπερ μίνι παρά σε ένα SUV της επόμενης κατηγορίας. Ο στάνταρ εξοπλισμός σ' αυτήν την τιμή είναι παραπάνω από πλήρης και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με λειτουργία πλοήγησης.
Με επαρκείς χώρους για 4 άτομα και πλήρη εξοπλισμό, το εσωτερικό είναι μεν λιτό, αλλά όχι «φτηνιάρικο»
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος κινητήρας 1.3 τούρμπο ήταν στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση των 130 ίππων (υπάρχει και ισχυρότερη έκδοση 150 ίππων), που αποδεικνύεται παραπάνω από επαρκής, προσφέροντας την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια σ' ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για ταξίδια έξω από τα αστικά κέντρα. Οι επιδόσεις που προσφέρει (π.χ. επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6'') είναι καλές, τα προσπεράσματα γίνονται με άνεση και το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα αν το θέλει οδηγός. Το σημαντικό είναι όμως ότι και στην καθημερινή οδήγηση είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και ξεκούραστο, καθώς ο κινητήρας προσφέρει τη μέγιστη ροπή του (24,5 kgm) μόλις λίγο πάνω από το ραλαντί (στις 1.600 στροφές), προσφέροντας έτσι μια πολύ καλή ελαστικότητα και την δυνατότητα οδήγησης του αυτοκινήτου με λίγες αλλαγές ταχυτήτων (αν και το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση δεν δημιουργεί πρόβλημα στις αλλαγές). Το σωστό ταίριασμα κινητήρα και κιβωτίου έχει ως αποτέλεσμα και μια πολύ λογική κατανάλωση για βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με αυτή την δύναμη, η οποία στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί στα 9 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο να πέσει κάτω από 7 (εφ' όσον φυσικά δεν το παρακάνει ο οδηγός στο γκάζι). Οι εκπομπές CO2 στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι κάτω από 140 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι μιλάμε για την θυγατρική μιας γαλλικής εταιρείας, μας φαίνεται απολύτως φυσιολογική η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις (πολύ καλή με τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV), αλλά και η καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, που είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής. Οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος (απόσταση από το έδαφος 21 εκ.) είναι ελαφρά αυξημένες στις στροφές σε σχέση π.χ. με ένα σεντάν ή χάτσμπακ λόγω και των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς όμως να επηρεάζεται η τροχιά του αυτοκινήτου. Πολύ ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι, που είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ελαφρύ μεν, όπως είναι επιθυμητό στην εκτός δρόμου κίνηση για τις τετρακίνητες εκδόσεις, αλλά πιο ακριβές και πιο γρήγορο από πριν. Επαρκή είναι επίσης και τα φρένα, που δεν μας προβλημάτισαν. Συνολικά το αυτοκίνητο εμπνέει εμπιστοσύνη και προσφέρει ξεκούραστες μετακινήσεις.
YΠEP
- Κινητήρας
- Άνεση
- «Οικογενειακοί» χώροι
- Τιμή
- 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Πιο λιτό ταμπλό σε σύγκριση με το μέσο όρο των μικρομεσαίων "SUV"
Η οδική συμπεριφορά είναι καλή, η άνεση από τις καλύτερες της κατηγορίας κι ο καλός κινητήρας 1.3 δυνατός και ελαστικός
Συμπέρασμα
Ευκολοδήγητο, ξεκούραστο στο δρόμο, καλά εξοπλισμένο, με καλή οδική συμπεριφορά και καλές επιδόσεις στη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων, το Duster έχει όλα τα φόντα για να συνεχίσει την εμπορική του επιτυχία. Διαθέτοντας και τους κατάλληλους χώρους αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου σε πολύ προσιτή τιμή, με το πρόσθετο πλεονέκτημα της 5ετούς εργοστασιακής εγγύησης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.dacia.gr


  UP