ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i10 - 1.2

Ένα σκαλί πιο πάνω         ..:: Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 ::..

Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, το νέο i10 είναι ένα αυτοκίνητο πόλης με χώρους για τέσσερις, εξοπλισμό μεγαλύτερου αυτοκινήτου, οδική συμπεριφορά που επιτρέπει ακόμα και ταξίδια, ένα συνολικά πολύ προσεγμένο μίνι, που προσφέρει υπηρεσίες μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε μικρή συσκευασία

Το i10 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai που κατατάξαμε ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας του, αποτελώντας και ένα ορόσημο στην πορεία μετατροπής της κορεάτικης εταιρείας από ένα κατασκευαστή «τίμιων» αυτοκινήτων χαμηλού κόστους σε έναν από τους μεγάλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, που κατασκευάζει αυτοκίνητα τα οποία μπορούν να συγκριθούν στα ίσια με οποιονδήποτε ανταγωνιστή. Αυτήν την εποχή στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης συντελείται μια μετάλλαξη, καθώς οι περισσότερες εταιρείες οδεύουν προς την εγκατάλειψη των συμβατικών μίνι μοντέλων τους (που η νέα νομοθεσία κάνει πολύ ακριβά) και την κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών μίνι αυτοκινήτων. Η Hyundai ήταν ένας από τους ελάχιστους κατασκευαστές που επέλεξαν να συνεχίσουν την παρουσία τους σ' αυτήν την κατηγορία παράλληλα με το μεγάλο πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης που ακολουθεί, παρουσιάζοντας μια νέα γενιά του i10, προσαρμοσμένη στη νέα πραγματικότητα. Αυτό σημαίνει ένα μικρό αστικό αυτοκίνητο με επαρκείς χώρους, προσεγμένη κατασκευή και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, που να προσφέρει στους χρήστες του υπηρεσίες που θα περίμεναν από ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Έχοντας το ίδιο σχεδόν μήκος με το προηγούμενο μοντέλο (3,67 μ.) το νέο i10 είναι 20 χιλιοστά φαρδύτερο και 20 χιλιοστά χαμηλότερο κι έχει μια σημαντική αύξηση (40 χιλιοστά) στο μεταξόνιο.

Εσωτερικό
Η σημαντική αύξηση του μεταξονίου είχε φυσικά ως αποτέλεσμα και την αύξηση των εσωτερικών χώρων, που είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, ακόμα και αν αυτοί χρειαστεί να μετακινηθούν σε μια μεγάλη διαδρομή. Έχουν μάλιστα την δυνατότητα να μεταφέρουν και τα πράγματά τους, αφού ο χώρος αποσκευών των 252 λίτρων είναι πολύ καλός για μικρό αυτοκίνητο, πλησιάζοντας στα επίπεδα της επόμενης κατηγορίας. Ήδη λοιπόν το αυτοκίνητο προσφέρει από πλευράς χρηστικότητας πολύ καλύτερες υπηρεσίες από αυτές που προσέφεραν παλιότερα τα μίνι αυτοκίνητα πόλης, καθώς μάλιστα και οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολύ καλοί, αλλά και συνολικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, χωρίς πολυτέλειες μεν και μαλακά πλαστικά, αλλά καλά φτιαγμένο και με προσοχή στη λεπτομέρεια. Ακριβώς γι' αυτό, πάντως, θα παρατηρήσουμε ότι τα «ραφάκια» που υπάρχουν για μικροπράγματα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων και πάνω από το ντουλαπάκι στο ταμπλό δεν έχουν αντιολισθητικό υλικό, οπότε ό,τι ακουμπήσει κανείς εκεί, γλιστράει και... πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 11.750 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού ήδη από την βασική έκδοση, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, πακέτο ασφαλείας με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα αυτόματης ρύθμισης προβολέων, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, cruise control, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, συναγερμό, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, η οποία είναι στάνταρ μόνο στην ακριβότερη από τις 4 εκδόσεις εξοπλισμού. Από την άλλη πλευρά στα ατού του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Το προσεγμένο εσωτερικό είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά και προσφέρει πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 4κύλινδρος κινητήρας 1.2 με τους 84 ίππους κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο και αντεπεξέρχεται στις απαιτήσεις όχι μόνο των αστικών μετακινήσεων, αλλά και περιαστικών διαδρομών, προσφέροντας αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,6''), ώστε να μην αγχώνει τον οδηγό. Στις χαμηλές στροφές δεν ακούγεται ιδιαίτερα, αλλά ο θόρυβός του αυξάνει π.χ. σ' ένα προσπέρασμα, όπως θα εξαντληθεί η κλίμακα των στροφών του. Το πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων είναι σωστά κλιμακωμένο και πολύ εύχρηστο, συμπληρώνοντας τη συνολικά καλή εικόνα του αυτοκινήτου, η οποία ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την περιορισμένη κατανάλωση. Εύκολα μπορεί αυτή να περιορισθεί μέσα στην πόλη στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. ή και λίγο πιο κάτω και σε πιο ανοιχτό δρόμο να πέσει κάτω και από τα 6 (ανάλογα φυσικά με τον τρόπο οδήγησης και το φορτίο, μια που μιλάμε για ένα κανονικό τετραθέσιο αυτοκίνητο).

Οδηγώντας
Έχοντας μία πολύ καλή προϊστορία από τον προκάτοχό του, το νέο i10 αποδεικνύεται ακόμα καλύτερο, με πολύ ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και άνεση στην πόλη, αλλά και μία πολύ καλή συμπεριφορά έξω από το αστικό περιβάλλον, όπου οι απαιτήσεις φυσικά είναι πολύ μεγαλύτερες. Θα λέγαμε μάλιστα, ότι πρέπει να είναι ακόμα καλύτερο απ' ό,τι διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας, γιατί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν στην πιο πλούσια έκδοση, η οποία έχει λάστιχα διαστάσεων 195/45 16! Το πολύ χαμηλό προφίλ τους σίγουρα δεν κολακεύει το αυτοκίνητο, αφού τα αρκετά άκαμπτα πλαϊνά των ελαστικών δεν μπορούν να απορροφήσουν το ίδιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, ιδιαίτερα στην Αθήνα, που είναι γεμάτη λακκούβες και σαμαράκια. Η άποψή μας είναι, αν θέλει κανείς μια ακόμα πιο πλούσια από τη βασική έκδοση, ότι μπορεί να επιλέξει την τρίτη έκδοση εξοπλισμού, που έχει λάστιχα με προφίλ 55, τα οποία είναι πολύ καταλληλότερο για ένα μικρό αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους.

Από εκεί και πέρα, η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου είναι αναβαθμισμένη, όντως προσφέρει υπηρεσίες που θυμίζουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα του παρελθόντος και μπορεί να κινηθεί έξω από την πόλη χωρίς να αγχώσει καθόλου τον οδηγό, προσφέροντας σταθερότητα, καλό κράτημα και πολύ προοδευτική συμπεριφορά, που δεν αιφνιδιάζει ποτέ, απολύτως ικανοποιητικό τιμόνι και καλά φρένα (τα οποία πρέπει να σημειώσουμε ότι έχουν δίσκους στους πίσω τροχούς μόνο στις δυο πλουσιότερες εκδόσεις, όπως αυτή που οδηγήσαμε). Το γεγονός είναι ότι κινηθήκαμε με το αυτοκίνητο σε ρυθμούς που δεν πρόκειται καν να πλησιάσει ο μέσος οδηγός του i10 και δεν μας αιφνιδίασε ποτέ, ούτε μας δημιούργησε οποιοδήποτε αίσθημα ανασφάλειας.
YΠEP
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Προσεγμένη κατασκευή
- Χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
Το νέο i10 έχει πολύ καλό «πάτημα» και εκπλήσσει ευχάριστα με την ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά του εκτός πόλης
Συμπέρασμα
Αν και φαίνεται να μένουν σιγά-σιγά χωρίς αντιπάλους στη συγκεκριμένη κατηγορία, αφού τα περισσότερα μίνι αυτοκίνητα καταργούνται βαθμιαία και μετεξελίσσονται σε ηλεκτρικά, οι Κορεάτες δεν αρκέστηκαν σε ένα απλό φρεσκάρισμα του δικού τους μοντέλου, που έτσι κι αλλιώς ήταν από τα κορυφαία. Αντίθετα αναβάθμισαν τη δική τους παρουσία με ένα ακόμα καλύτερο αυτοκίνητο, πιο ευρύχωρο, πιο ποιοτικό, καλύτερα εξοπλισμένο και πιο σύγχρονο οδηγικά και τεχνολογικά, πλησιάζοντας έτσι στο κάτω μέρος της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Ίσως αυτός να ήταν και ο μόνος τρόπος για να είναι βιώσιμη αυτή η παρουσία στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, τα οποία λόγω της αύξησης του κόστους που επιβάλλεται από την νέα αντιρρυπαντική νομοθεσία, μπορούν να επιβιώσουν μόνο αν προσφέρουν υπηρεσίες μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε ένα μικρό μέγεθος, που εξασφαλίζει την απαραίτητη ευελιξία και οικονομία στην πόλη. Όλα αυτά τα εξασφαλίζουν οι Κορεάτες και μπορούν μάλιστα να υπερηφανεύονται ότι το μίνι τους δεν προκαλεί κανένα άγχος και καμία ανασφάλεια αν βρεθεί να ταξιδεύει έξω από την πόλη...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.hyundai.gr


  UP