ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Captur - 1.3 TCe 130

Αναβάθμιση εφ' όλης της ύλης         ..:: Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2020 ::..

Η νέα γενιά του μικρού crossover της Renault είναι σημαντικά αναβαθμισμένη, με εντυπωσιακό ντιζάιν μέσα κι έξω, πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, κορυφαία πρακτικότητα, προσεγμένη ποιότητα και μία συμπεριφορά που δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό, ενώ ο πολύ καλός βενζινοκινητήρας 1.3 είναι ένα ακόμα ισχυρό ατού

Μπορεί το Clio να είναι με διαφορά το κορυφαίο μοντέλο της Renault σε πωλήσεις πανευρωπαϊκά, αλλά τα μικρά crossover/SUV κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις ευρωπαϊκές αγορές και όλοι οι κατασκευαστές δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην συγκεκριμένη κατηγορία. Η δημιουργία λοιπόν της δεύτερης γενιάς του Captur δεν ήταν μια απλή υπόθεση διεκπεραίωσης, αλλά μία προσπάθεια συνολικής αναβάθμισης, ώστε να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του με τον τρόπο που το Clio πρωταγωνιστεί στην δική του. Το νέο μοντέλο έχει ξανασχεδιαστεί ριζικά, προσφέροντας μια πολύ πιο εντυπωσιακή εικόνα και ταυτόχρονα είναι μεγαλύτερο κατά 11 εκατοστά σε μήκος (συνολικά 4,228 μ.), ενώ έχει και αυξημένο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά, ώστε να ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα στο ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που βαθμιαία το αυτοκίνητα της κατηγορίας κερδίζουν απέναντι στα μικρομεσαία χάτσμπακ.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων ήταν ευνόητο ότι επέτρεψε και την αύξηση των εσωτερικών χώρων, που είναι άνετοι για 4 ενήλικα άτομα (ένας 5ος στη μέση πίσω θα καθίσει πιο στριμωγμένα, λόγω κεντρικού τούνελ στο δάπεδο και της κονσόλας που εξέχει προς τα πίσω), ανταποκρινόμενοι έτσι στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς συνδυάζονται με ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται από 422 ως 536 λίτρα, ανάλογα με την θέση των ρυθμιζόμενων πίσω καθισμάτων. Αυτή η ρύθμιση (σε μια διαδρομή 16 εκατοστών) ενισχύει σημαντικά την πρακτικότητα του αυτοκινήτου, όπως επίσης και οι αρκετοί οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, αλλά και το διπλό δάπεδο του χώρου αποσκευών (στάνταρ στο 1.3), κάτω από το οποίο υπάρχει ένα πολύ πρακτικό «κουτί» με χωρίσματα για την τοποθέτηση πιο μικρών αντικειμένων.

Συνολικά, λοιπόν, μιλάμε για ένα πολύ πρακτικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι ταυτόχρονα και πολύ προσεγμένο ποιοτικά, αλλά και σύγχρονο σχεδιαστικά, αφού η σημαντική σχεδιαστική ανανέωση στο νέο μοντέλο δεν περιορίστηκε εξωτερικά, αλλά επεκτάθηκε και στο εσωτερικό. Σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης, είναι γενικά σωστή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 20.800 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης αλλαγή λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής και για τους πίσω), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα πολυμέσων, σύστημα start-stop.
Αισθητικά σύγχρονο, πρακτικό, ποιοτικό και ευρύχωρο, το εσωτερικό ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας 1.3 του γαλλικού γκρουπ με τους 130 ίππους είναι πραγματικά πολύ καλός και ανταποκρίνεται με μεγάλη άνεση στις ανάγκες ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, ακόμα και σε αυτήν την έκδοση που δεν εξαντλεί όλες τις δυνατότητές του (υπάρχει και έκδοση με 155 ίππους για το Captur). Εύστροφος και δυνατός, αρκετά ελαστικός (μόνο κάτω από τις 1500 στροφές αισθάνεσαι μια κάποια έλλειψη ροπής), εξασφαλίζει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6'') και την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι γενικά εύχρηστο κι έχει κάπως μακριές σχέσεις για οικονομία, όχι όμως τόσο ώστε να «πνίγουν» τον κινητήρα, οι δυνατότητες του οποίου αξιοποιούνται πολύ καλά. Η κατανάλωση, όπως σε όλους τους δυνατούς μικρούς κινητήρες με τούρμπο, εξαρτάται προφανώς από τον τρόπο οδήγησης (αν προσπαθήσεις να αξιοποιήσεις το σύνολο της ισχύος, προφανώς η κατανάλωση θα είναι αυξημένη), αλλά με φυσιολογική οδήγηση μπορεί να συγκρατηθεί σε πολύ λογικά επίπεδα, γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και κάτω από τα 6,5 στο ταξίδι με... λογικές ταχύτητες.

Οδηγώντας
Renault είναι, οικογενειακό είναι, αυτονόητη είναι λοιπόν η ρύθμισή του με προτεραιότητα στην άνεση, έχοντας όμως εξασφαλίσει και απόλυτη ασφάλεια. Δεν είναι δηλαδή ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα, όπως άλλωστε όλα σχεδόν τα υπερυψωμένα "crossover" (η απόσταση από το έδαφος είναι 17,4 εκ.), αλλά έχει μία απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, προοδευτικά υποστροφική στην πίεση, με κάποιες κλίσεις που δε γίνονται υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του, χωρίς να δημιουργεί τάσεις απότομης μετακίνησης στο πίσω μέρος αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Με δυο λόγια, είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό, έχοντας και επαρκή φρένα και ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι για το χαρακτήρα του. Ταυτόχρονα έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και προσφέρει πολύ καλή άνεση για την κατηγορία, χαρακτηριστικά που ταιριάζουν απόλυτα με τον οικογενειακό και πολιτισμένο χαρακτήρα του.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Ποιότητα
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά δεν αιφνιδιάζει ποτέ και η άνεση είναι πολύ καλή για την κατηγορία
Συμπέρασμα
Το νέο Captur κρύβει πολλή καλή δουλειά και μεγάλη προσοχή από τους ανθρώπους της Renault, που δεν επαναπαύθηκαν στην επιτυχία του Clio, γνωρίζοντας ότι τα μικρά crossover που πωλούνται στην Ευρώπη είναι όλο και περισσότερα. Και μ' αυτό το αυτοκίνητο έχουν όλες τις δυνατότητες να πρωταγωνιστήσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, αφού όχι μόνο είναι ποιοτικό, πρακτικό, ασφαλές και άνετο, αλλά ξεχωρίζει και σχεδιαστικά -εσωτερικά και εξωτερικά. Σ' αυτήν την έκδοση δε, με τον πολύ καλό κινητήρα 1.3, έχει και πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις και πληρέστατο εξοπλισμό, ολοκληρώνοντας την εικόνα ενός πολύ καλού οικογενειακού αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.renault.com.gr


  UP