ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X1 - sDrive 16d

Αλλαγή φορεσιάς         ..:: Σαββάτο, 25 Ιουλίου 2020 ::..

Ανανεωμένη αισθητικά και διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα που είχε σε ποιότητα, οδική συμπεριφορά και λειτουργικότητα, η X1 με το μικρό ντίζελ 1.5 εξακολουθεί να προσφέρει χαμηλό κόστος χρήσης χάρη στην περιορισμένη κατανάλωσή της και τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και τιμή αγοράς πάνω από τις δυνατότητες του μέσου Έλληνα

Είναι εξαιρετικά σπάνιο το φαινόμενο, ίσως μάλιστα να μας συμβαίνει για πρώτη φορά, να παίρνουμε για δοκιμή ένα ανανεωμένο μοντέλο που να μην έχει σχεδόν καμία ουσιαστική διαφορά από λειτουργικής πλευράς σε σχέση με το προηγούμενο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η BMW είχε ήδη προλάβει πριν την ανανέωση της X1 να χρησιμοποιήσει τη νέα γενιά κινητήρων μεταξύ των οποίων και ο 1.5 ντίζελ της 16d που δοκιμάσαμε τώρα και είχαμε δοκιμάσει και πριν την ανανέωση. Στην ουσία, λοιπόν, αυτή η ανανέωση περιορίστηκε κυρίως στις συνηθισμένες σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος (μάσκα, φώτα, προφυλακτήρες, νέα χρώματα, νέες ζάντες), καθώς και σε κάποια νέα υλικά και μια νέα οθόνη στο εσωτερικό (συν τις όποιες προσθήκες στον κατάλογο του εξοπλισμού βεβαίως, που συνεχώς εμπλουτίζεται με τις νέες εξελίξεις των ηλεκτρονικών).

Εσωτερικό
Η θέση οδήγησης είναι συνολικά πολύ καλή, αν και το τιμόνι έχει κάπως μικρό άνοιγμα ανάμεσα στη στεφάνη και τον «αφαλό» του, που μπορεί να κρύβει το επάνω ή το κάτω μέρος των οργάνων, ανάλογά με τη ρύθμισή του. Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος πάντως είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, γεγονός που σημαίνει ότι παρά τις αρκετές ρυθμίσεις που προσφέρονται για κάθισμα και τιμόνι, υπάρχει πιθανότητα για ορισμένους να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια στη θέση που τους βολεύει. Θα παρατηρήσουμε, τέλος, ότι τα σκιάδια είναι κάπως μικρά με δεδομένο το ψηλό σημείο τοποθέτησής τους, με αποτέλεσμα ακόμα κι όταν τα κατεβάζεις εντελώς κάθετα, να αφήνουν ένα μικρό κενό κι όταν ο ήλιος είναι πολύ χαμηλά, να μη σε προστατεύουν 100%. Χωρίς να είναι κορυφαίο σε ευρυχωρία, το αυτοκίνητο έχει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικα άτομα, ενώ μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει στα 505 λίτρα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου, όπως και η ηχομόνωση. Η τιμή της X1 16d sDrive ξεκινάει από 35.435 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο (από 40.012 ευρώ για το αυτόματο με επτάρι διπλού συμπλέκτη που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αν και η τιμή προ φόρων που χρεώνει γι' αυτό το εργοστάσιο είναι μόλις 1.706 ευρώ). Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρες και περιλαμβάνει ESP, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού, 8 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Απολύτως επαρκείς είναι οι χώροι στο εσωτερικό και υψηλού επιπέδου η ποιότητα κατασκευής
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση 16d χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο ντίζελ της BMW, που έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρου και ισχύ 116 ίππων. Πρόκειται για ένα κινητήρα που πρώτα απ' όλα εντυπωσιάζει με το χαμηλό επίπεδο κραδασμών και θορύβου σε σχέση με το τί θα περίμενε κανείς από την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Στην πράξη αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (που δεν είναι μικρό), προσφέροντας ασφάλεια στα προσπεράσματα και συνολικά ικανοποιητικές επιδόσεις (η BMW αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5''). Η συνεργασία του με το καλό επτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (που προσφέρει τη δυνατότητα για χειροκίνητες αλλαγές) είναι πολύ καλή, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα και την αρκετά οικονομική λειτουργία του. Η κατανάλωση στην πόλη είναι γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. και μπορεί να πέσει αρκετά κάτω από τα 7 στο ταξίδι (ανάλογα και με την ταχύτητα, γιατί στα κάθε είδους «τζιποειδή» η αεροδυναμική παίζει πολύ σημαντικότερο ρόλο από τα 110-120 χλμ./ώρα και πάνω σε σχέση με τα «συμβατικά» αυτοκίνητα, λόγω του σχήματός τους).

Οδηγώντας
Η προσθιοκίνητη X1 δεν μπορεί βεβαίως να έχει την ακρίβεια της συμπεριφοράς της τετρακίνητης όταν γλιστράει αρκετά ο δρόμος, συνολικά πάντως το αυτοκίνητο είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά, με πολύ καλό κράτημα, εξαιρετικά φρένα και ελάχιστες ως ανύπαρκτες επεμβάσεις από το πολύ διακριτικό ESP, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση σε σχέση με τα περισσότερα «τζιποειδή». Βεβαίως γέρνει λίγο παραπάνω από μία 3άρα, λόγω του υπερυψωμένου πλαισίου του, αλλά ικανοποιεί απόλυτα με την ευθυβολία του και την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ καλό τιμόνι, που είναι ακριβέστατο, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,3 εκ.) επιτρέπει επίσης να κινηθεί κανείς και σ' ένα στεγνό χωματόδρομο (ή να ανέβει σε ένα πεζοδρόμιο) χωρίς το φόβο να «βρει» από κάτω το αυτοκίνητο. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, όπως συνήθως συμβαίνει με τις BMW, είναι ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία, καθώς ο σπορτίφ προσανατολισμός των αυτοκινήτων της απαιτεί κάπως πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα runflat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά δε βοηθούν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση των απότομων ανωμαλιών του οδοστρώματος.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ασφάλεια συνολικά
- Τιμόνι
- Κατανάλωση
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Χαμηλό τεκμήριο
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Σκιάδια που αφήνουν μεγαλύτερο κενό απ' ότι θα έπρεπε στην κάθετη θέση τους
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Ο μικρός ντίζελ ανταποκρίνεται άνετα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, που έχει κορυφαία οδική συμπεριφορά για την κατηγορία
Συμπέρασμα
Είναι αδύνατο φυσικά να καταλήξει κανείς σε ένα έστω και λίγο διαφορετικό συμπέρασμα για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που απλώς εκσυγχρονίστηκε στα σημεία, διατηρώντας όλα τα ισχυρά στοιχεία του χαρακτήρα του. Το βασικό μειονέκτημα της X1 με τον μικρότερο κινητήρα ντίζελ της γκάμας, εξακολουθεί είναι ότι παραμένει ένα αρκετά ακριβό αυτοκίνητο, ιδιαίτερα στην αυτόματη έκδοση (λόγω του γελοίου ελληνικού φορολογικού συστήματος), που αναπόφευκτα απευθύνεται σε ένα πολύ περιορισμένο κοινό στην Ελλάδα, το οποίο πάντως θα εκτιμήσει το χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει η περιορισμένη κατανάλωση και τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Γι' αυτούς που μπορούν να την αγοράσουν θα επαναλάβουμε ότι είναι μια πολύ καλή λύση για οικογενειακό αυτοκίνητο στις ελληνικές συνθήκες, που προσφέρει καλούς χώρους σε περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, έχει κορυφαία οδική συμπεριφορά για την κατηγορία και είναι ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP