ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 1 - 118i

Σεμινάριο για μπροστινή κίνηση         ..:: Σαββάτο, 11 Ιουλίου 2020 ::..

Ποιοτική, καλά εξοπλισμένη και με μπροστινή κίνηση πλέον, η μικρή BMW αποδεικνύεται εξίσου οδηγοκεντρική και απολαυστική στην οδήγηση με τις μεγαλύτερες, χάρη και στον πολύ καλό νέο κινητήρα τούρμπο του 1,5 λίτρου που προσφέρει και τις αντίστοιχες επιδόσεις για την αξιοποίηση του εξαιρετικού πλαισίου

Μία BMW με μπροστινή κίνηση σίγουρα δεν είναι κάτι το συνηθισμένο, από τη στιγμή όμως που η βαυαρική εταιρεία μπλέχτηκε με τη Mini, απέκτησε μια πολύ καλή τεχνογνωσία και σ' αυτόν τον τομέα, με εξαιρετικά αποτελέσματα μάλιστα. Η νέα σειρά 1, λοιπόν, είναι ένα προσθιοκίνητο χάτσμπακ (υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις) μήκους 4,319 μ., που είναι 5 χιλιοστά μικρότερο από το προηγούμενο, σπάζοντας έτσι την συνήθεια των καιρών κάθε νέο μοντέλο να είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Βεβαίως είναι 34 χιλιοστά φαρδύτερο κι έχει μεγαλύτερο ύψος κατά 13 χιλιοστά, έτσι ώστε να ακολουθεί την τάση βελτίωσης των εσωτερικών χώρων σε κάθε νέο μοντέλο.

Εσωτερικό
Η βελτίωση είναι εμφανής στο εσωτερικό, που δεν είναι βεβαίως από τα κορυφαία της κατηγορίας σε χώρους, είναι όμως απολύτως επαρκές για να ανακαλύψει τις οικογενειακές ανάγκες, φιλοξενώντας χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο χώρο αποσκευών, που έχει μεγαλώσει κατά 20 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 380, χωρητικότητα όχι κορυφαία, αλλά απολύτως μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας. Επαρκείς επίσης θα χαρακτηρίσουμε και τους χώρους για μικροπράγματα στο συνολικά πολύ προσεγμένο εσωτερικό, που διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής και υλικών. Καλή είναι επίσης και η θέση οδήγησης, στη βασική πάντως έκδοση με τις χειροκίνητες ρυθμίσεις, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μπορεί κάποιος οδηγός να μη βρει με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το μέγεθος του πίσω παραθύρου είναι σχετικά μικρό, περιορίζοντας έτσι την ορατότητα και αυξάνοντας τις «νεκρές γωνίες».

Η τιμή της 118i ξεκινάει από 26.535 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP, σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας, σύστημα ελέγχου κόπωσης οδηγού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης πρόσκρουσης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, έχουν και τρία πακέτα εξοπλισμού που προσφέρονται για την συγκεκριμένη έκδοση, προσθέτοντας πολλά επιπλέον στοιχεία χωρίς ιδιαίτερα μεγάλο κόστος. Έτσι υπάρχει το πακέτο Sport Line Advanced, με τελική τιμή του αυτοκινήτου στα 27.986 ευρώ και επιπλέον του βασικού εξοπλισμού μεταλλικό χρώμα, μεγαλύτερες ζάντες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προβολείς και φώτα ομίχλης τεχνολογίας LED, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό κλπ., το πακέτο Connected Advanced με τελική τιμή του αυτοκινήτου στα 27.993 ευρώ και επιπλέον του βασικού εξοπλισμού αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μεταλλικό χρώμα, σύστημα πλοήγησης, συμβατότητα με Apple CarPlay, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω κλπ. και το πακέτο Connected με τελική τιμή του αυτοκινήτου στα 28.306 ευρώ και επιπλέον του βασικού εξοπλισμού μεταλλικό χρώμα, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα συνοδηγού, σύστημα πλοήγησης, συμβατότητα με Apple CarPlay, προβολείς τεχνολογίας LED κλπ.
Ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, το εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Πάει πολύς καιρός που τα «αριθμητικά» ονόματα των μοντέλων της BMW δεν ανταποκρίνονται στον κυβισμό των κινητήρων τους κι έτσι η 118i κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα του 1,5 λίτρου με τους 140 ίππους. Ένα πραγματικά πολύ καλό κινητήρα, δυνατό, με «γραμμική» απόδοση και πολύ καλή ροπή, που προσφέρει πραγματικά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5''), οι οποίες ξεπερνούν τις απλές απαιτήσεις για ασφαλή προσπεράσματα και επιτρέπουν αρκετά γρήγορη οδήγηση αν το επιθυμεί ο οδηγός. Πολύ αποτελεσματική είναι και η συνεργασία του κινητήρα με το καλό επτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που πραγματοποιεί γρήγορα και ομαλά τις αλλαγές (και προσφέρει φυσικά και την δυνατότητα χειροκίνητα αλλαγών) και δεν μας έκανε να... νοσταλγήσουμε καθόλου τα χειροκίνητα κιβώτια. Σ' ένα τόσο γρήγορο και δυνατό αυτοκίνητο δεν αναμένεται φυσικά ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, η οποία όμως παραμένει μέσα σε λογικά πλαίσια. Έτσι, στις αστικές συνθήκες μπορεί να κινείται κανείς με 8,5 - 9 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι (με... φυσιολογικές ταχύτητες) να περιοριστεί στα 7.

Οδηγώντας
Από μια BMW και μάλιστα αρκετά νεανική, με τη μορφή ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ, περιμένει κανείς οδική συμπεριφορά πολύ πάνω από τον μέσο όρο, που να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Και η 118i δεν θα τον απογοητεύσει, επιβεβαιώνοντας την καλή τεχνογνωσία που προαναφέραμε ότι έχει αποκτήσει η BMW στην μπροστινή κίνηση. Εξαιρετικό στο δρόμο, το αυτοκίνητο προσφέρει μια οδική συμπεριφορά που θα ενθουσιάσει τον απαιτητικό οδηγό, με πολύ καλό κράτημα και πολύ καλή κατευθυντικότητα, που ενισχύεται από ένα τιμόνι αντάξιο τις παράδοσης της BMW, ακριβές, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση. Ο σπορτίφ χαρακτήρας του αυτοκινήτου τονίζεται και από την τάση «διόρθωσης» αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στην στροφή, η οποία βεβαίως δεν εξελίσσεται σε υπερστροφή (χάρη στα πολύ καλά ηλεκτρικά συστήματα), αλλά δεν περνάει και απαρατήρητη, βοηθώντας ακόμα περισσότερο τον οδηγό στον έλεγχο της τροχιάς του αυτοκινήτου. Τα πολύ καλά φρένα συμπληρώνουν μία συνολικά ιδιαίτερα θετική εικόνα, που κατατάσσει το αυτοκίνητο στα πιο οδηγοκεντρικά και ευχάριστα στην κατηγορία. Η άνεση, όπως συχνά συμβαίνει με τις μικρές BMW, είναι αποδεκτή χωρίς να είναι σπουδαία (λόγω και των runlflat ελαστικών και των σφιχτών αναρτήσεων) αλλά και χωρίς να κουράζει.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Εξοπλισμός (και πολύ ενδιαφέροντα έξτρα πακέτα)
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Κάπως περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και το εξαιρετικό πλαίσιο τις αξιοποιεί ανάλογα
Συμπέρασμα
Κάθε άλλο παρά «βασική» δίνει την αίσθηση ότι είναι η μικρότερη βενζινοκίνητη έκδοση της νέας σειράς 1, αφού ο πολύ καλός κινητήρας του 1,5 λίτρου προσφέρει δύναμη, επιδόσεις αλλά και συνολικά λειτουργικά χαρακτηριστικά πολύ πάνω από «μέσους όρους». Με εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά, είναι όντως ιδιαίτερα απολαυστική στην οδήγηση, όπως θα περίμενε κανείς από τον εκπρόσωπο της BMW στη συγκεκριμένη κατηγορία και ταυτόχρονα, όπως επίσης θα περίμενε κανείς από μια BMW, είναι ιδιαίτερα ποιοτική. Δεν είναι το κορυφαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας σε χώρους, είναι όμως επαρκής για οικογενειακή χρήση και καλά εξοπλισμένη, οπότε ο οδηγός που θα την προτιμήσει για να απολαμβάνει την οδήγηση της, δεν θα αισθάνεται... τύψεις απέναντι στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP