ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes GLB - 200

Στο ρυθμό της εποχής         ..:: Σαββάτο, 04 Ιουλίου 2020 ::..

Ανάμεσα στη μικρομεσαία και τη μεσαία κατηγορία, η GLB είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο για τα ελληνικά δεδομένα, με πολύ καλούς χώρους χωρίς υπερβολικές εξωτερικές διαστάσεις, ένα SUV ποιοτικό, ασφαλές και ευκολοδήγητο, με μεγάλο ατού τον εξαιρετικό νέο κινητήρα 1.3 τούρμπο

Σε μια εποχή που η ζήτηση για "SUV" και μάλιστα όχι τα πολύ μεγάλα, αυξάνεται συνεχώς, δεν είναι παράξενο που πολλές εταιρείες αποφασίζουν να καλύψουν κάθε κατηγορία και υποκατηγορία από πλευράς μεγέθους, προσπαθώντας να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες. Η Mercedes έχει ήδη κάμποσα SUV και crossover, έχει τη GLA στη μικρομεσαία κατηγορία και τη GLC στη μεσαία, αλλά θεώρησε πως κάτι έλειπε... ανάμεσά τους, κάτι που να θυμίζει περισσότερο «εκτός δρόμου» σε σύγκριση με τη crossover GLA. Και εγένετο GLB! Ένα SUV με μήκος 4,634 μ. και μεταξόνιο 2.829 χιλιοστών, με σχήμα σαφώς πιο «τετραγωνισμένο» σε σχέση με αυτό τις κομψής GLA, στοχεύοντας σε αυτούς που επιθυμούν μια πιο αυθεντική εκτός δρόμου εικόνα (άλλωστε η GLB προσφέρεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις με δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού συμπλέκτη, οι οποίες έχουν και δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου).

Εσωτερικό
Το γεγονός ότι το μεταξόνιο της GLB είναι μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά από αυτό της νέας B-Class, προδιαθέτει για τους μεγάλους χώρους που προσφέρει το αυτοκίνητο για τους επιβάτες, ανταποκρινόμενο με τη μεγαλύτερη άνεση στις οικογενειακές ανάγκες. Χαρακτηριστικό άλλωστε της ευρυχωρίας του εσωτερικού, είναι το γεγονός ότι υπάρχει και 7θέσια έκδοση του μοντέλου. Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 560 λίτρα. Η πρακτικότητα και η ευελιξία διαμόρφωσης των χώρων του αυτοκινήτου ενισχύεται και από την προαιρετική δυνατότητα αγοράς του με ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, θα παρατηρήσουμε μόνο (κάτι που τελευταία το βλέπουμε και σε άλλα αυτοκίνητα) ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν άβολο σχήμα προς τα πίσω («χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν και ιδιαίτερα στο επάνω μέρος τους δεν χωράει μεγάλο χέρι). Μια άλλη παρατήρηση είναι το γεγονός ότι οι πόρτες είναι πολύ χαμηλές, γιατί φτάνουν μέχρι το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, καλύπτοντας και τα «μαρσπιέ», κάτι που διευκολύνει μεν την είσοδο, αλλά σε ορισμένα πεζοδρόμια υπάρχει κίνδυνος να «βρουν» οι πόρτες κάτω.

Αναμενόμενη είναι βέβαια η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, όπως επίσης και η καλή θέση οδήγησης, στην οποία εύκολα θα βολευτεί κάθε οδηγός. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 37.235 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ενεργού υποβοήθησής διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Ιδιαίτερα ευρύχωρο και ποιοτικό το εσωτερικό, μπορεί να παραγγελθεί και σε επταθέσια έκδοση
Κινητήρας-κιβώτιο
Έχουμε ήδη αναφερθεί στον εξαιρετικό νέο κινητήρα των 1.332 κ.εκ. με τους 163 ίππους (και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων κατά τη λειτουργία με μερικό φορτίο και λίγες στροφές) μετά τη δοκιμή της A 200, αλλά οι δυνατότητές του φαίνονται ακόμα καλύτερα εδώ, σ' ένα πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο με βάρος που ξεπερνάει τον 1,5 τόνο, στις ανάγκες του οποίου ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο! Πολύ εύστροφος και πολύ δυνατός, με άφθονη ροπή, προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1'') που καλύπτουν και με το παραπάνω τις ανάγκες της οικογενειακής οδήγησης, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η συνεργασία του με το καλό επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT είναι πολύ καλή και τελικά η κατανάλωση δεν είναι υπερβολική (ανάλογα φυσικά και με τον τρόπο οδήγησης) και μπορεί να συγκρατηθεί στην πόλη ακόμα και στα 9 λίτρα/100 χλμ. (στον ανοιχτό δρόμο, λόγω της αεροδυναμικής όλων SUV, μπορεί να περιοριστεί στα 7 λίτρα/100 χλμ. σ' έναν επαρχιακό δρόμο, αλλά στον αυτοκινητόδρομο αυξάνεται αρκετά με την αύξηση της ταχύτητας).

Οδηγώντας
Η Mercedes έχει αποκτήσει πλέον αρκετή εμπειρία στην μπροστινή κίνηση, οπότε δεν είναι έκπληξη ότι το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και είναι πολύ καλά στημένο, με οδική συμπεριφορά που είναι ασφαλής, προοδευτική και απολύτως προβλέψιμη. Προφανώς δεν υπάρχει κάποιος σπορτίφ χαρακτήρας, μιλάμε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και μάλιστα SUV, αλλά δεν πρόκειται ποτέ να αιφνιδιάσει τον οδηγό του, έχει καλό κράτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, υποστρέφει προοδευτικά στα όρια της πρόσφυσης και δεν εμφανίζει τάση υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Οι κλίσεις που παίρνει στις στροφές είναι προφανώς λίγο μεγαλύτερες από αυτές ενός σεντάν, αλλά όχι υπερβολικές και σαφώς δεν επηρεάζουν την τροχιά του. Το τιμόνι στην νορμάλ ρύθμιση (Comfort) δεν έχει σπουδαία αίσθηση, θυμίζοντας αυτοκίνητο εκτός δρόμου, αυτή όμως βελτιώνεται αρκετά όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης. Πολύ καλά είναι τέλος, τα φρένα, όπως συνήθως στις Mercedes. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι αρκετά καλή με τα μέτρα των SUV, χωρίς βεβαίως να φτάνει στα επίπεδα π.χ. μιας B-Class ή μιας C-Class.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Δυνατότητα 7 θέσεων (προαιρετικά)
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
Με καλές επιδόσεις και πολύ καλή οδική συμπεριφορά η GLB προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση
Συμπέρασμα
Με δεδομένο ότι, αν και η στροφή του κοινού προς τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα εξακολουθεί να παρουσιάζει μεγάλη δυναμική, έχει αρχίσει να δημιουργείται ένας κάποιος διαχωρισμός ανάμεσα σε εκείνους που προτιμούν κάτι που μοιάζει με εκτός δρόμου (ακόμα και χωρίς τετρακίνηση) κι εκείνους που θέλουν κάτι πιο κομψό (εξ ου και η παρουσίαση αρκετών «κουπέ crossover»), είναι προφανές ότι η GLB απευθύνεται στους πρώτους. Είναι ένα αυτοκίνητο με έμφαση στην πρακτικότητα, την ευρυχωρία και, όπως κάθε Mercedes, στην ποιότητα και την ασφάλεια, το οποίο δεν προσπαθεί να «στρογγυλέψει» το χαρακτήρα του ως SUV με σχεδιαστικά τερτίπια (αντιθέτως τον επιβεβαιώνει και με τις τετρακίνητες εκδόσεις του). Στη συγκεκριμένη προσθιοκίνητη έκδοση με τον εξαιρετικό βενζινοκινητήρα 1.3 προσφέρει ασφάλεια και άνεση στο δρόμο, αλλά και καλές επιδόσεις από περιορισμένο κυβισμό, κάτι που στην Ελλάδα είναι ένα φορολογικό ατού λόγω τεκμηρίων. Ως "premium" οικογενειακό αυτοκίνητο, λοιπόν, ανταποκρίνεται απολύτως στο ρόλο του, προσφέροντας χώρους, ασφάλεια, άνεση, ποιότητα και τεχνολογία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP