ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Puma - 1.0 EcoBoost (125 HP) mHEV

Μονά ζυγά δικά του!         ..:: Σαββάτο, 27 Ιουνίου 2020 ::..

Το «ενδιάμεσο» μικρό crossover της Ford δεν αποτελεί προϊόν συμβιβασμού ανάμεσα σε αστικά και "off road" χαρακτηριστικά, αλλά αντίθετα έχει συγκεκριμένο -αρκετά νεανικό- χαρακτήρα, με ξεχωριστή σχεδίαση, πολύ καλή οδική συμπεριφορά με οδηγοκεντρικό και σαφώς ασφάλτινο στήσιμο, προσφέροντας ταυτόχρονα μεγάλη πρακτικότητα, προσεγμένη ποιότητα και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό

Με δεδομένη την τεράστια ανάπτυξη της κατηγορίας των μικρών SUV/crossover σε όλη την Ευρώπη και το μεγάλο και συχνά ετερόκλητο πλήθος των πελατών στους οποίους απευθύνονται, η Ford αποφάσισε μία «ολιστική» προσέγγιση στην προσπάθεια ενίσχυσης τις παρουσίας της στην κατηγορία, προσφέροντας τρία διαφορετικά μοντέλα, με τα οποία προσπαθεί να καλύψει την ευρύτερη δυνατή γκάμα προτιμήσεων. Το νέο Puma είναι η «ενδιάμεση» λύση ανάμεσα στο πιο «αστικό» Fiesta Active και το περισσότερο "off" EcoSport. Είναι ένα μικρό υπερυψωμένο crossover, με μήκος 4,186 μ. και μεταξόνιο 2.588 χιλιοστών (95 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του Fiesta), που προσπαθεί να συνδυάσει την κομψότητα του κουπέ σχήματος με την πρακτικότητα των SUV, χωρίς να υποδύεται το εκτός δρόμου (δεν προσφέρεται άλλωστε και σε τετρακίνητη έκδοση).

Εσωτερικό
Αξίζει να αναφέρουμε κατ' αρχάς ότι σημαντική συμβολή στη δημιουργία του Puma είχε ένας Έλληνας, ο Γιώργος Σαριδάκης, διευθυντής εξωτερικής και εσωτερικής σχεδίασης στη Ford Ευρώπης. Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, θα επισημάνουμε ότι το μεγαλύτερο μεταξόνιο του Puma σε σχέση με το Fiesta εγγυάται μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα, καλύπτοντας έτσι τις απαιτήσεις που υπάρχουν από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, που χρησιμοποιούνται συχνά ως οικογενειακά μεταφορικά μέσα. Σε αυτό συνηγορεί και ο μεγάλος χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 402 λίτρα στην ήπια υβριδική έκδοση της δοκιμής μας. Πέρα από την χωρητικότητα, όμως, μια σειρά από άλλα χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν την μεγιστοποίηση της λειτουργικότητας του χώρου αποσκευών. Κατ' αρχάς ένα ενδιαφέρον στοιχείο, που η Ford έχει κατοχυρώσει με ευρεσιτεχνία, είναι η εύκαμπτη «εταζέρα» πίσω, που στηρίζεται στην πίσω πόρτα και όχι σε «οδηγούς» στα πλαϊνά του πορτ μπαγκάζ οι οποίοι θα μείωναν το εσωτερικό πλάτος. Δεύτερον, το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι μετακινούμενο σε δύο θέσεις και, τέλος, κάτω απ' αυτό υπάρχει ένα ειδικό «βαθούλωμα» χωρητικότητας 80 λίτρων για τοποθέτηση αντικειμένων, το MegaBox, με αδιάβροχη επένδυση και «τάπα» αποστράγγισης, που μπορεί επομένως να μεταφέρει ακόμα και η υγρά αντικείμενα (αυτό σημαίνει φυσικά ότι δεν υπάρχει ρεζέρβα).

Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ σωστή είναι η γενική εργονομία, επαρκείς οι χώροι για μικροπράγματα και καλή η θέση οδήγησης. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι ο δεξιός καθρέφτης δεν ρυθμίζεται αρκετά «προς τα μέσα» κι αν ο οδηγός κάθεται κάπως μπροστά, βλέπει οριακά το πλευρό του αυτοκινήτου. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 20.097 ευρώ με στάνταρ απευθείας το ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Titanium, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλωμένοι καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματοι προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, καθίσματα οδηγού/συνοδηγού με λειτουργία μασάζ, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και ενσωματωμένο modem, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Επιπλέον το Puma καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών.
Αρκετά ευρύχωρο και ποιοτικά προσεγμένο το εσωτερικό, αναβαθμίζει την εικόνα του αυτοκινήτου μαζί με τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με τους 125 ίππους δεν χρειάζεται συστάσεις. Όπως έχουμε τονίσει και άλλες φορές που τον έχουμε δοκιμάσει σε άλλα αυτοκίνητα της Ford είναι ένας από τους κορυφαίους κινητήρες της κατηγορίας, όχι μόνο σε απόδοση, αλλά και σε λειτουργικά χαρακτηριστικά. Εύστροφος και δυνατός, προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8''), που εξασφαλίζουν ασφάλεια στα προσπεράσματα, επιπλέον όμως έχει καλή ροπή από πολύ χαμηλά (η μέγιστη τιμή της αποδίδεται μόλις στις 1.400 στροφές), γεγονός που κάνει ιδιαίτερα ευχάριστη και εύκολη την καθημερινή οδήγηση. Κάτι που ισχύει ακόμα περισσότερο στη συγκεκριμένη ήπια υβριδική έκδοση των 48 V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια, η οποία υποβοηθεί τον βενζινοκινητήρα στο ξεκίνημα και στην επιτάχυνση, προσφέροντας στιγμιαία πρόσθετη ροπή και βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την απόκριση και την ήδη πολύ καλή ελαστικότητα του κινητήρα.

Περιέργως, ο θόρυβός του, χωρίς να γίνεται κουραστικός, ακούγεται περισσότερο από ότι στο Fiesta, κάτι που δεν γνωρίζουμε αν οφείλεται σε διαφορές στην ηχομόνωση ή στη ρύθμιση του κινητήρα στην υβριδική έκδοση. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι γενικά εύχρηστο, όχι πάντως κορυφαίο σε αίσθηση και ακρίβεια στις πολύ γρήγορες αλλαγές (κάτι που αναφέρουμε γιατί λόγω επιδόσεων και στησίματος, το Puma προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση). Όσο για την κατανάλωση, στην πόλη μπορεί να συγκροτηθεί γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. και εκτός αστικών συνθηκών να πέσει αρκετά κάτω από τα 7 (ανάλογα βέβαια με τον τρόπο οδήγησης και την ταχύτητα του αυτοκινήτου).

Οδηγώντας
O «ασφάλτινος» χαρακτήρας του Puma φαίνεται και από το γεγονός ότι είναι μεν υπερυψωμένο (16,4 εκατοστά), όχι όμως όσο το EcoSport, που κινείται περισσότερο προς τη λογική των εκτός δρόμου (και προσφέρεται άλλωστε και σε τετρακίνητη έκδοση). Επιπλέον οι αναρτήσεις του Puma είναι αρκετά σφιχτές, μειώνοντας μεν τα επίπεδα της άνεσης που προσφέρει, αναβαθμίζοντας όμως την ακρίβεια της οδικής συμπεριφοράς του, που είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας και θα ικανοποιήσει ακόμα και έναν απαιτητικό οδηγό. Με πολύ καλό κράτημα, σταθερότητα στην ευθεία και τις μεγάλες καμπές, πολύ καλή κατευθυντικότητα και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, έχει κι ένα ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι, που θυμίζει περισσότερο «παραδοσιακό» επιβατικό αυτοκίνητο (και μάλιστα Ford!) παρά SUV. Τα φρένα του επίσης δεν προβληματίζουν και γενικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν αρκείται στο ρόλο του απλού μεταφορικού μέσου, αλλά επιτρέπει και στον οδηγό να απολαύσει την οδήγησή του. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, που διαθέτει πέντε διαφορετικά προφίλ (Eco, Normal, Sport, Slippery και Trail) ενισχύει ακόμα περισσότερο τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του Puma.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Χωρητικότητα-πρακτικότητα χώρου αποσκευών
- Εξοπλισμός
- 8 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Ο θόρυβος του κινητήρα ακούγεται περισσότερο απ' ότι στο Fiesta
Από τα καλύτερα μικρά crossover σε οδική συμπεριφορά, έχει και τη δύναμη για να την αξιοποιήσει με τον δυνατό χιλιάρη κινητήρα
Συμπέρασμα
Αν θέλαμε να προσδιορίσουμε τον χαρακτήρα του Puma, θα λέγαμε ότι είναι το πιο νεανικό από τα τρία μικρά SUV/crossover της Ford, προσφέροντας ένα συνδυασμό ξεχωριστής σχεδίασης και καλής οδικής συμπεριφοράς που απευθύνεται σε πιο ενθουσιώδεις οδηγούς, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι προς όφελος των εξαιρετικών οδικών χαρακτηριστικών του να παραβλέψουν τον κάπως αυξημένο θόρυβο και τις πιο σφιχτές αναρτήσεις του. Το ενδιαφέρον είναι ότι ταυτόχρονα με τα καλά οδικά χαρακτηριστικά του (και την προσεγμένη ποιότητά του) είναι και ιδιαίτερα πρακτικό, καλύπτοντας με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες και του οδηγού και των επιβατών και αποτελώντας έτσι μια πολύ καλή λύση για μια νεαρή οικογένεια.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.ford.gr


  UP