ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Kamiq - 1.0 TSI 116 PS

Κοινωνική αναβάθμιση!         ..:: Σαββάτο, 20 Ιουνίου 2020 ::..

Το μικρό crossover της Skoda ξεφεύγει από το πλαίσιο της «τίμιας πρότασης χαμηλού κόστους», είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, προσφέροντας χώρους, πρακτικότητα, ποιότητα, καλό εξοπλισμό και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με τον χιλιάρη κινητήρα να την αξιοποιεί αποτελεσματικά, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητα ενεργητική ασφάλεια

Αναμενόμενο ήταν βεβαίως να βγάλει η Skoda κι ένα μικρό crossover μετά τα Kodiaq και Karoq, από τη στιγμή που η κατηγορία των μικρών υπερυψωμένων αυτοκινήτων είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στις μέρες μας και απευθύνεται μάλιστα στα μεσαία εισοδήματα, που κατεξοχήν αποτελούν το κοινό της τσέχικης εταιρείας. Μόνο που για μια ακόμη φορά η Skoda προσπαθεί να μας... μπερδέψει, τοποθετώντας το αυτοκίνητο -όπως το κάνει συχνά- «ανάμεσα» στη μικρή κατηγορία και την επόμενη. Με μήκος 4,241 μ. και μεταξόνιο 2.651 χιλιοστών, το Kamiq είναι από τα μεγαλύτερα μικρά crossover είναι χαρακτηριστική η σύγκρισή του με τα δύο μικρότερα crossover της VW, πέφτοντας επάνω στο T-Roc και όχι στο μικρότερο T-Cross.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους χώρους που προσφέρει, οι οποίοι είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς και ο χώρος αποσκευών των 400 λίτρων είναι αντίστοιχων δυνατοτήτων. Η (προαιρετική) δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, ενισχύει ακόμα περισσότερο την ήδη πολύ καλή πρακτικότητα του αυτοκινήτου, όπως και οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, όπως και σε μερικά ακόμη άλλα αυτοκίνητα του γκρουπ, οι θήκες στις εμπρός πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, καθώς «χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν, με αποτέλεσμα αν μετακινηθεί ένα μικρό αντικείμενο προς τα εκεί να μπορείς να το πιάσεις δύσκολα.

Από την άλλη πλευρά, η Skoda έχει κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα της ποιότητας και της εμφάνισης του εσωτερικού, για το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση θα υπενθυμίσουμε ότι υπεύθυνος σχεδίασης είναι ένας Έλληνας, ο Δημήτρης Δαρκούδης. Η εμφανής προσπάθεια σε παλιότερα μοντέλα της Skoda να φαίνονται σαφώς πιο λιτά από τα αντίστοιχα VW έχει αμβλυνθεί, τουλάχιστον σε ότι αφορά την ποιότητα των υλικών και την εμφάνιση. Το ταμπλό είναι μεν λιγότερο «φορτωμένο» σε σύγκριση με αυτά της γερμανικής μητρικής, έχει όμως πλέον τη δική του ταυτότητα και είναι απολύτως σύγχρονο, ενώ τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό ενισχύουν την ποιοτική εικόνα του. Κανένα παράπονο δεν έχουμε επίσης από τη θέση οδήγησης. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 18.600 ευρώ, με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς LED ναι λειτουργία φωτισμού στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ.
Σύγχρονο και ποιοτικό είναι το εσωτερικό, με πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν αυτή με τον τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα τούρμπο (TSI) στην έκδοση των 116 ίππων. Ένα κινητήρα που ήδη έχουμε δοκιμάσει σε αρκετά αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ, με θετικά πάντα σχόλια, αφού πρόκειται για έναν από τους καλύτερους κινητήρες της κλάσης του. Πολύ παραπάνω από επαρκής για το Kamiq, αφού τα καταφέρνει ήδη μια χαρά στο μεγαλύτερο και βαρύτερο Karoq, προσφέρει τελικά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'') που όχι απλώς εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, αλλά επιτρέπουν και την κίνηση του αυτοκινήτου με αρκετά σβέλτους ρυθμούς αν το επιθυμεί ο οδηγός. Πρόσθετο πλεονέκτημα βεβαίως ο μικρός κυβισμός του, που περιορίζει τη φορολογική επιβάρυνση από τα τεκμήρια. Η απόδοσή του είναι γραμμική και η ελαστικότητά του διευκολύνει την καθημερινή οδήγηση (η μέγιστη ροπή αποδίδεται σταθερά στην περιοχή από 2.000-3.500 στροφές) και μόνο αν τον πιέσεις αρχίζει να ακούγεται λίγο παραπάνω, υπενθυμίζοντας την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ικανοποιεί επίσης απόλυτα με την ακρίβεια, την αίσθηση και την κλιμάκωσή του. Η κατανάλωση δεν είναι ούτε υπερβολικά υψηλή ούτε από τις χαμηλότερες και βρίσκεται μέσα στα πλαίσιο της λογικής για το συγκεκριμένο υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Στις αστικές συνθήκες είδαμε γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο εξαρτάται σημαντικά από την ταχύτητα κίνησης, όπως σε όλα τα SUV/Crossover, που δεν ευνοούνται από την αεροδυναμική.

Οδηγώντας
Η δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Skoda στο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι πραγματικά πολύ καλή. Προσφέροντας μια αρκετά καλή ποιότητα κύλισης με τα δεδομένα της κατηγορίας, δεν είναι ίσως το κορυφαίο μικρό crossover σε άνεση, είναι όμως απολύτως αποδεκτό σ' αυτόν τον τομέα και είναι σίγουρο ότι δεν θα κουράσει σε ένα ταξίδι, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πραγματικά πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Απολύτως προβλέψιμο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, είναι σταθερό στις ευθείες κι έχει καλό κράτημα στις στροφές, ενώ το αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι του διευκολύνει τον οδηγό στον έλεγχό του. Με λογικές κλίσεις στις στροφές για υπερυψωμένο αυτοκίνητο, αντιδρά προοδευτικά κάτω από όλες τις συνθήκες και δεν αγχώνει ποτέ τον οδηγό. Τα καλά φρένα του ενισχύουν ακόμα περισσότερο την σιγουριά που προσφέρει στον οδηγό. Προφανώς δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα, αλλά δεν είναι και αυτός ο ρόλος του. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι είναι ένα ευκολοδήγητο και ασφαλές οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα - λειτουργικότητα εσωτερικού
- Εξοπλισμός
KATA
- Θήκες με κάπως άβολο σχήμα στις εμπρός πόρτες
Ασφαλές και ευκολοδήγητο το Kamiq ικανοποιεί και με τις επιδόσεις που προσφέρει ο χιλιάρης κινητήρας των 116 ίππων
Συμπέρασμα
Μάλλον τους... ξέφυγε των Γερμανών το Kamiq. Ξεφεύγοντας αισθητά από την εικόνα της μάρκας «τίμιων αυτοκινήτων προσιτού κόστους» που αρχικά είχαν στο μυαλό τους οι Γερμανοί όταν απέκτησαν τη Skoda, τους... βγάζει τη γλώσσα, αφού στέκεται χωρίς κόμπλεξ απέναντι στα δικά τους αυτοκίνητα. Και σε κάνει πραγματικά να προβληματιστείς μήπως αξίζει να πάρεις αυτό αντί για ένα μικρότερο VW αντίστοιχης τιμής. Είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, από τα καλύτερα μικρά crossover, ευρύχωρο, πρακτικό, καλό ποιοτικά, ασφαλές και ευκολοδήγητο και σε συνδυασμό με το μικρό κυβισμό του κινητήρα του και τον πλήρη εξοπλισμό του είναι μια πραγματικά πολύ καλή πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.skoda.gr


  UP