ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Corsa - 1.5 D

Παραδοσιακή συνταγή με σύγχρονα υλικά         ..:: Σαββάτο, 13 Ιουνίου 2020 ::..

Διατηρώντας τον παραδοσιακό χαρακτήρα του λειτουργικού και ευκολοδήγητου καθημερινού μεταφορικού μέσου, που δεν διεκδικεί σπορτίφ χαρακτήρα, το νέο Corsa είναι πολύ πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά, εξωτερικά και εσωτερικά, έχει προσαρμοστεί στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή από πλευράς εξοπλισμού και -στην έκδοση ντίζελ- είναι ιδιαίτερα οικονομικό αν και με επαρκή δύναμη για να μην υστερεί σε επιδόσεις

Στη νέα εποχή που μπήκε η Opel μετά την εξαγορά της από την PSA βρίσκεται σε εξέλιξη μια ριζική τεχνολογική αλλαγή, με τα νέα της μοντέλα να μοιράζονται πλέον τις ίδιες τεχνολογίες με τις Peugeot και Citroen. Έτσι και το νέο Corsa, ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Opel, βασίζεται στη νέα γενιά του στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP της PSA, στην οποίο είναι βασισμένο και το νέο Peugeot 208 που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Καθόλου περίεργο λοιπόν το γεγονός ότι το Corsa έχει αντίστοιχες διαστάσεις, με μεταξόνιο 2.538 χιλιοστών και μήκος 4,06 μ., βρίσκεται δηλαδή στον πυρήνα της κατηγορίας των σούπερ μίνι.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας έχουν ξεπεράσει πλέον σε μήκος τα 4 μέτρα, προσφέροντας τους χώρους που απαιτούνται για να χρησιμοποιούνται και ως τα πρώτα οικογενειακά αυτοκίνητα από πολλούς αγοραστές τους. Την ανάγκη αυτή μπορεί να καλύψει και το Corsa, που προσφέρει επαρκείς (όχι όμως από τους κορυφαίους της κατηγορίας) χώρους για να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες... φυσιολογικού μεγέθους στο προσεγμένο εσωτερικό του, που είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροπράγματα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά σωστό, προσφέρει μια καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός, ενώ και η ηχομόνωσή του είναι απολύτως ικανοποιητική. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 309 λίτρα (χωρίς ρεζέρβα), χωρητικότητα καλή για μικρό αυτοκίνητο, όχι όμως πλέον από τις κορυφαίες της κατηγορίας.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην έκδοση ντίζελ ξεκινάει από 15.980 ευρώ με καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα ανίχνευσης πεζών εμπρός, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας (η ρεζέρβα ανάγκης χρεώνεται 50 ευρώ ως έξτρα). Σχετικά με το πακέτο ασφαλείας,, που στις βασικές εκδόσεις όλων των μοντέλων περιλαμβάνει αναγκαστικά ένα μόνο μέρος από τη λίστα των συστημάτων ασφαλείας που διαθέτει κάθε εταιρεία, θα είχαμε να παρατηρήσουμε ότι θεωρούμε γενικά πιο χρήσιμο το σύστημα ελέγχου νεκρού σημείου (που δεν είναι στάνταρ εδώ), δεδομένου ότι όλα τα αυτοκίνητα έχουν νεκρές γωνίες στην ορατότητα, απ' ό,τι π.χ. το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού ή αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.
Σχεδιαστικά σύγχρονο και ποιοτικά προσεγμένο είναι το λειτουργικό εσωτερικό, που δεν ξεχωρίζει πάντως στην κατηγορία σε χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Η ενσωμάτωση της Opel στο γκρουπ PSA έγινε την κατάλληλη στιγμή, σε μια εποχή που όχι μόνο έχουν αναπτυχθεί νέες πλατφόρμες για τα νέα μοντέλα του γκρουπ, αλλά υπάρχει και μια νέα γενιά κινητήρων. Ένας απ' αυτούς είναι και ο ντίζελ 1.5 που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση με τους 102 ίππους. Ένας καλός κινητήρας, προφανώς όχι τόσο δυνατός όσο η έκδοση των 130 ίππων, αλλά απολύτως επαρκής για ένα «οικογενειακό» σούπερ μίνι αυτών των διαστάσεων, στις ανάγκες του οποίου ανταποκρίνεται με μεγάλη ευκολία. Η δύναμή του είναι αρκετή για να προσφέρει την αναγκαία ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και γενικότερα επιδόσεις που είναι παραπάνω από ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2''). Μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές εμφανίζεται ίσως κάποια μικρή έλλειψή ροπής, γρήγορα όμως αυτό ξεπερνιέται και ο κινητήρας επιταχύνει το αυτοκίνητο με απολύτως ικανοποιητικούς ρυθμούς. Το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο συμπληρώνει την καλή εικόνα και προφανώς συμβάλλει στην πολύ οικονομική λειτουργία του κινητήρα. Εύκολα μπορεί κανείς να συγκρατήσει την κατανάλωση στο ταξίδι στα 5,5 λίτρα/100 χλμ., στοιχείο πολύ σημαντικό στις μέρες μας, γιατί όταν ξεπεραστεί η κρίση του κορωνοϊού δεν είναι καθόλου σίγουρο ό,τι οι τιμές των καυσίμων θα παραμείνουν στα επίπεδα που βρίσκονται σήμερα.

Οδηγώντας
Το καλό νέο γαλλικό πλαίσιο ήταν μια πολύ καλή βάση για να στηθεί ένα εύχρηστο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Βεβαίως το έχουμε επισημάνει και άλλες φορές κι αυτή είναι μια ακόμα ευκαιρία να το ξαναπούμε, ότι το γεγονός πως δύο αυτοκίνητα είναι «χτισμένα» πάνω στο ίδιο πλαίσιο και χρησιμοποιούν τα ίδια μηχανικά μέρη, δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχουν τον ίδιο χαρακτήρα και την ίδια συμπεριφορά στο δρόμο. Και το Corsa δεν έχει τον «σπορτίφ» χαρακτήρα του 208, δεν είναι το αυτοκίνητο που εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, αρχίζοντας να υποστρέφει λίγο πιο γρήγορα στην πίεση και να γέρνει λίγο παραπάνω στις γρήγορες στροφές αλλά δεν είναι και το αυτοκίνητο που θα αιφνιδιάσει με απότομες και απρόβλεπτες αντιδράσεις. Έχει επαρκές κράτημα και προβλέψιμη συμπεριφορά, τη συνηθισμένη μέτρια αίσθηση των Opel στο τιμόνι, αλλά και πολύ καλά φρένα, που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας. Ένα αυτοκίνητο με απολύτως «οικογενειακή» αίσθηση, λοιπόν, την οποία νομίζουμε ότι αδικούν τα (έξτρα) φαρδιά λάστιχα χαμηλού προφίλ (45) των 17'' που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, τα οποία στους κακούς ελληνικούς δρόμους δεν επιτρέπουν την αποτελεσματική απορρόφηση των ανωμαλιών, ιδιαίτερα των εγκάρσιων, που γίνονται αισθητές στους επιβάτες και μειώνουν την επίδοση του αυτοκινήτου στον τομέα της άνεσης.
YΠEP
- Οικονομία
- Ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Πολύ καλά φρένα
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Η ρεζέρβα (ανάγκης) είναι έξτρα
Ευκολοδήγητο και προβλέψιμο, είναι και πολύ οικονομικό στην έκδοση ντίζελ
Συμπέρασμα
Με αρκετά νεανικό χαρακτήρα, ιδιαίτερα στις εκδόσεις με διχρωμία και χρωματιστές ρίγες στην ταπετσαρία, το νέο Corsa διατηρεί τον παραδοσιακό χαρακτήρα του καθημερινού αυτοκινήτου-εργαλείου, που δεν προκαλεί για σπορ οδήγηση, αλλά προσφέρει ευκολία οδήγησης και ξεκούραστες μετακινήσεις, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές τεχνολογίες και τα συστήματα ασφαλείας. Η ποιότητά του είναι δεδομένη, η λειτουργικότητα επίσης και στην έκδοση ντίζελ προσφέρει κι ένα πολύ καλό συνδυασμό οικονομίας και επιδόσεων που εξασφαλίζουν ενεργητική ασφάλεια.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP