ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Ford Kuga

Πανελλαδική παρουσίαση         ..:: Τετάρτη, 03 Ιουνίου 2020 ::..
Με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτόν που είχαμε συνηθίσει να παρουσιάζονται στους εκπροσώπους του Τύπου τα νέα μοντέλα όλων των εταιρειών, παρουσίασε η Ford το νέο Kuga. Η συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του μοντέλου σε 50 περίπου δημοσιογράφος έγινε διαδικτυακά, για την αποφυγή του συνωστισμού που επιβάλλει η πανδημία του κορωνοϊού, και το αυτοκίνητο το οδηγήσαμε δύο μέρες αργότερα σε διαδρομή δικής μας επιλογής. Οι τιμές ξεκινούν από 26.272 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.5, με πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Βluetooth και 2 θύρες USB, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το αυτοκίνητο καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα με πρόσθετο κόστος να επεκταθεί αυτή στα 8 χρόνια. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 27.688 ευρώ (1.5 120 ίππων).


Το νέο Kuga, πέρα από το γεγονός ότι ανανεώνει την παρουσία της εταιρείας στα μικρομεσαία SUV, μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες πλέον στην Ευρώπη, αποτελεί κι ένα ορόσημο για το πρόγραμμα «εξηλεκτρισμού» της Ford, αφού θα προσφέρεται και σε τρεις διαφορετικές υβριδικές εκδόσεις, μια ήπια υβριδική, μια πλήρως υβριδική και μία φορτιζόμενη (η πρώτη και η τρίτη είναι ήδη διαθέσιμες). Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα C2, η οποία επιτρέπει την μείωση του βάρους κατά 80 κιλά, με ταυτόχρονη βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας. Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, η νέα γενιά του Kuga έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούμενη (μήκος αυξημένο κατά 8,9 εκατοστά -συνολικά 4,614 μ.- και πλάτος κατά 8,9 εκατοστά), κάτι που συνεπάγεται σημαντικά αυξημένους χώρους. Ταυτόχρονα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου προσφέρει μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης, καθώς το διαιρούμενο πίσω κάθισμα ρυθμίζεται κατά μήκος και μάλιστα το καθένα από τα δύο τμήματά του (60:40) ξεχωριστά. Αυτό σημαίνει αντίστοιχη ευελιξία διαμόρφωσης και για το χώρο αποσκευών, που η εταιρεία τονίζει ότι είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, με χωρητικότητα που κυμαίνεται από 475 έως 645 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος.

Ένα άλλο στοιχείο που ενισχύει την πρακτικότητα του χώρου αποσκευών και το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο νέο Puma, είναι η εύκαμπτη «εταζέρα» πίσω, που στηρίζεται στην πίσω πόρτα και όχι σε «οδηγούς» στα πλαϊνά του πορτ μπαγκάζ οι οποίοι μειώνουν το εσωτερικό πλάτος. Φυσικά υπάρχει στο στάνταρ ή έξτρα εξοπλισμό του αυτοκινήτου μια μεγάλη γκάμα από τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, πληροφόρησης και συνδεσιμότητας, ενώ λεπτομέρειες όπως η πρίζα 220 V και η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλέφωνου δείχνουν τη σημασία που δόθηκε στο να είναι το Kuga ένα πραγματικό «εκδρομικό» οικογενειακό αυτοκίνητο, που καλύπτει όλες τις ανάγκες οδηγού και επιβατών. Αυτόν τον χαρακτήρα, που αναδεικνύεται και από την άνεση που προσφέρει ένα αυτοκίνητο, ενισχύει και η μεγάλη προσοχή που δόθηκε στην ηχομόνωση.
Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, οι συμβατικοί κινητήρες με τους οποίους διατίθεται το αυτοκίνητο είναι ένας βενζινοκινητήρας 1.5 150 ίππων και δύο ντίζελ, 1.5 με 120 ίππους και 2λιτρος με 190 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Επιπλέον προσφέρονται και δύο υβριδικές εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς, μια ήπια υβριδική με 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα 150 ίππων και μία φορτιζόμενη υβριδική με βενζινοκινητήρα 2.5 και ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων, μαζί με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), η οποία προσφέρει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση έως 56 χιλιομέτρων σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP). Σύμφωνα με την εταιρεία, η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε μία κοινή οικιακή πρίζα «σούκο» σε λιγότερο από 6 ώρες. Κάποια στιγμή στις αρχές του επόμενου χρόνου αναμένεται η μία πλήρως υβριδική έκδοση (με τον βενζινοκινητήρα 2.5). Θα αναφέρουμε, τέλος, ότι η έκδοση ST-Line έχει διαφορετικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων και είναι λίγο χαμηλωμένη, για να προσφέρει πιο σπορ αίσθηση.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν στην έκδοση ντίζελ 1.5 των 120 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς μπαίνοντας στο νέο Kuga είναι ένα ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, ένα σύγχρονο ταμπλό και επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα. Το αμέσως επόμενο είναι η πραγματικά πολύ καλή ηχομόνωση που έχει, απομονώνοντας τόσο καλά τον θόρυβο του κινητήρα σε βαθμό που μας έκανε να αναρωτηθούμε μήπως οδηγούσαμε το βενζινοκίνητο και όχι το ντίζελ! Ο κινητήρας ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου χάρη στην καλή ροπή του και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και καλά κλιμακωμένο. Η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά πολύ καλή και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο από τις καλύτερες της κατηγορίας, η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση που δεν αιφνιδιάζουν ποτέ τον οδηγό και το τιμόνι του αυτό που... περιμέναμε από τη Ford, ακριβές και με καλή αίσθηση. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, κάναμε τη διαδρομή μας από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο με διαφορετικό ρυθμό στην κάθε κατεύθυνση για να δούμε τις διαφορές στην πράξη. Πιέζοντας αρκετά το αυτοκίνητο στη σχεδόν έρημη παραλιακή φτάσαμε στο Σούνιο με μέση κατανάλωση 8,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην επιστροφή οδηγήσαμε σαν... φυσιολογικοί άνθρωποι, με μέση κατανάλωση μόλις 6,2 λίτρα/100 χλμ.!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP