ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Passat - 1.5 TSI

Αντίσταση στα SUV         ..:: Σαββάτο, 23 Μαϊου 2020 ::..

Το ανανεωμένο Passat έχει μικρές αισθητικές αλλαγές, αναβαθμισμένο τεχνολογικό εξοπλισμό κι ένα σύγχρονο βενζινοκινητήρα που εξασφαλίζει καλές επιδόσεις με πολύ λογική κατανάλωση, εξακολουθώντας να προσφέρει ποιότητα, άνεση και ασφάλεια σε υψηλά επίπεδα και δικαιώνοντας την προτίμησή μας στα παραδοσιακά σεντάν και χάτσμπακ απέναντι στα προσθιοκίνητα «σαν εκτός δρόμου» που έχουν κατακλύσει την αγορά...

Μέσα στον καταιγισμό των κάθε είδους «σαν εκτός δρόμου» υπερυψωμένων αυτοκινήτων με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς που έχουν κατακλύσει την αγορά, ευτυχώς υπάρχουν ακόμα και κάποια αυτοκίνητα με «παραδοσιακά» αμαξώματα, που απευθύνονται σε όσους αγοράζουν με ορθολογικά κριτήρια και όχι για τα μάτια του κόσμου ή επειδή έτσι κάνουν και οι άλλοι. Σ' αυτήν την κατηγορία εμπίπτει και το Passat, ένα παραδοσιακό μεσαίο οικογενειακό σεντάν (μήκος 4,767 μ.) η εμπορική επιτυχία του οποίου συγκράτησε και σε περιορισμένα επίπεδα την πρόσφατη ανανέωσή του, από σχεδιαστικής τουλάχιστον πλευράς. Εκεί που κυρίως δόθηκε το βάρος, ήταν στην αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού του και φυσικά στη χρησιμοποίηση κινητήρων που ανταποκρίνονται στις πιο σύγχρονες και ιδιαιτέρα αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Εσωτερικό
Οι χώροι για τους επιβάτες, είναι πραγματικά πολύ μεγάλοι και μπορούν να φιλοξενήσουν με τη μεγαλύτερη άνεση ακόμα και επιβάτες με... διαστάσεις πολύ πέρα από τις φυσιολογικές! Μόνο που η μεταφορά ενός 5ου επιβάτη στη μέση του πίσω καθίσματος δυσκολεύεται ιδιαίτερα λόγω του μεγάλου εξογκώματος από το κεντρικό «τούνελ» (που φιλοξενεί τον άξονα μετάδοσης στους πίσω τροχούς της τετρακίνητης έκδοσης). Τεράστιος είναι επίσης και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 586 λίτρα. Περιέργως, αν και διακρίνονται για το πρακτικό πνεύμα τους, οι Γερμανοί δεν φρόντισαν να δημιουργήσουν αρκετούς ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, θεωρώντας προφανώς αρκετό το ότι έχει επαρκείς κλειστούς χώρους και θήκες και στις τέσσερις πόρτες. Σχετικά με τις τελευταίες θα παρατηρήσουμε μόνο ότι στις εμπρός πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, καθώς «χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν, με αποτέλεσμα αν μετακινηθεί ένα μικρό αντικείμενο προς τα εκεί να μπορείς να το πιάσεις δύσκολα. Η αίσθηση που δημιουργείται μόλις μπεις στο αυτοκίνητο, είναι ότι η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πολύ υψηλού επιπέδου, σχεδόν "premium" αυτοκινήτου. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και η εργονομία, με μια πολύ καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί ο κάθε οδηγός. Υπάρχει ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαδραστική απεικόνιση πληροφοριών σύμφωνα με τις επιλογές του οδηγού, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι διαθέτει και λειτουργία αφής για τον έλεγχο ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της VW. Επίσης για πρώτη φορά ορισμένα συμβατά smartphones μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντί για το κλειδί για το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Η τιμή του 1.5 TSI ξεκινάει από 27.300 ευρώ, με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία κυκλοφοριακής συμφόρησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής με αισθητήρες προσέγγισης χεριού, σύστημα πλοήγησης, 2 θύρες USB C, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα star-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ., όπως επίσης και online υπηρεσίες We Connect.
Ευρύχωρο και πολύ ποιοτικό το εσωτερικό, είναι πλέον εξοπλισμένο και με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας
Κινητήρας-κιβώτιο
Η «βασική» βενζινοκίνητη έκδοση του Passat κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 TSI με τους 150 ίππους και σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων, γνωστό μας ήδη και από άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ. Ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο και αρκετά ελαστικό που ξεπερνάει κατά πολύ τις απαιτήσεις μιας «βασικής» έκδοσης και δεν είναι απλώς επαρκής για να κινήσει αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, αλλά προσφέρει πραγματικά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7'') που εξασφαλίζουν και την αντίστοιχη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η συνεργασία του με το εύχρηστο 6άρι κιβώτιο είναι αποτελεσματική κι αυτό αντανακλάται και στην πολύ λογική κατανάλωση του μεγάλου αυτοκινήτου, που δεν είναι ελαφρύ (ξεπερνάει τα 1.500 κιλά). Παρ' όλα αυτά στην πόλη η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι στο αυτοκινητόδρομο να πέσει στα 7 ή και λίγο παρακάτω (κάτι που είναι δύσκολο με ένα SUV αντίστοιχου μεγέθους, λόγω της χειρότερης αεροδυναμικής των SUV σε σύγκριση με τα σεντάν).

Οδηγώντας
Η ανανέωση δεν επέφερε κάποιες αλλαγές στο πλαίσιο του Passat, οπότε τα -ήδη καλά- οδικά χαρακτηριστικά του δεν έχουν αλλοιωθεί. Η οδήγησή του είναι χωρίς εκπλήξεις και αποτελεί μια ευχάριστη εμπειρία μέσα σε ένα ποιοτικό, όσο και ασφαλές περιβάλλον. Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου ως οικογενειακού μέσου μεταφοράς είναι προφανές ότι αποτέλεσε και το βασικό κριτήριο για το «στήσιμό» του, έτσι ώστε να προσφέρει ένα πολύ καλό συνδυασμό ασφάλειας, άνεσης και ευκολίας οδήγησης. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή (με κάποιους ελαφρούς θορύβους από τις αντιδράσεις της ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες του δρόμου να ακούγονται περισσότερο λόγω της απουσίας θορύβων από το εσωτερικό και τον κινητήρα), η ηχομόνωση είναι υψηλού επιπέδου, η αίσθηση από τα χειριστήρια απολύτως ικανοποιητική και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ασφαλέστατη και πλήρως προβλέψιμη, με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις. Προφανώς δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με σπορ συμπεριφορά, αλλά για ένα ασφαλές και ευκολοδήγητο οικογενειακό αυτοκίνητο, με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις για πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείς και χωρίς να αγχωθείς ούτε μια στιγμή.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα
- Ασφάλεια
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση στο ταξίδι
KATA
- Θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα
- Θήκες με κάπως άβολο σχήμα στις εμπρός πόρτες
Ασφαλές, ευχάριστο στην οδήγηση και άνετο, έχει καλές επιδόσεις χωρίς υψηλή κατανάλωση
Συμπέρασμα
Αυτοκίνητα σαν το Passat δικαιώνουν την επιφυλακτικότητα με την οποία εμείς αντιμετωπίζουμε τα κάθε είδους SUV και Crossover χωρίς τετρακίνηση, που πωλούνται πλέον μαζικά (τα τετρακίνητα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, αφού προσφέρουν επιπλέον και την δυνατότητα κίνησης σ' επιφάνειες και συνθήκες όπου θα πήγαιναν δύσκολο ή δεν θα πήγαιναν καθόλου συμβατικά σεντάν σαν το Passat). Γιατί ενώ προσφέρει τους μεγάλους χώρους που επιζητεί μια οικογένεια, είναι πιο άνετο και πιο οικονομικό από τα SUV στο ταξίδι (λόγω καλύτερης αεροδυναμικής) κι έχει ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά από εκείνα, που πλεονεκτούν (για όσους αυτό θεωρείται πλεονέκτημα!) μόνο στο γεγονός ότι έχουν πιο ψηλή θέση οδήγησης. Εμείς τουλάχιστον, βάζοντας όλα τα στοιχεία στη ζυγαριά, θα προτιμούσαμε σαφώς ένα Passat αντί π.χ. για ένα προσθιοκίνητο Tiguan με τον ίδιο κινητήρα...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.volkswagen.gr


  UP