ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Kadjar - 1.3 TCe 140 CV

Τώρα μάλιστα...         ..:: Τετάρτη, 13 Μαϊου 2020 ::..

Το ανανεωμένο Kadjar φοράει επιτέλους τον «καλό» κινητήρα των 1,3 λίτρων με τους 140 ίππους, ο οποίος αναδεικνύει περαιτέρω τις αρετές του μεσαίου SUV της γαλλικής εταιρεία, που προτάσσει πλέον έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα

Μια από τις τελευταίες και πιο εύστοχες κινήσεις του ομίλου Nissan - Renault - Mitsubishi ήταν η παρουσίαση νέων σύγχρονων κινητήρων βενζίνης 1,3 λίτρων με τούρμπο και ισχύ 140 ή 160 ίππους. Η μικρότερη εκδοχή δείχνει ακόμη πιο ισορροπημένη σε όποιο μοντέλο κλήθηκε να καταθέσει τα διαπιστευτήρια της. Στην περίπτωσή μας, στο Kadjar, στο οποίο στην πράξη αποδεικνύεται πως ταιριάζει κυριολεκτικά γάντι. Το τελευταίο ανανεώθηκε στα σημεία, με αποτέλεσμα να δείχνει ακόμη πιο ποιοτικό και προσεγμένο σε σχέση με πριν. Η μάσκα αναλαμβάνει το μεγαλύτερο βάρος της αναβάθμισης εξωτερικά και συνδυάζεται με μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα με LED ημέρας, νέας σχεδίασης χρωμιωμένα φιλέτα, διαφορετικά πλαίσια για τα φώτα ομίχλης και νέο προφυλακτήρα. Στην φρέσκια εικόνα συμβάλλουν, επίσης, τα καινούργια φωτιστικά σώματα πίσω, οι νέας σχεδίασης ζάντες και η προσθήκη νέων χρωμάτων για το αμάξωμα.

Εσωτερικό
Εντός οι αλλαγές βελτίωσαν την αίσθηση ποιότητας αλλά και άνεσης. Τα πλαστικά είναι καλύτερα στην αφή και δένουν όμορφα μεταξύ τους, ενώ υπάρχουν νέες ταπετσαρίες για τα καθίσματα, τα οποία έχουν νέα δομή στο σκελετό τους και πιο μαλακό αφρώδες υλικό για καλύτερη στήριξη του σώματος και περισσότερη άνεση σε πολύωρε ταξίδια. Όλα τα παραπάνω έχουν ως συνέπεια μία αναβαθμισμένη αίσθηση, που χωρίς εντυπωσιασμούς και σχεδιαστικές ακροβασίες, εστιάζει περισσότερο σε τομείς ουσίας και μιας αψεγάδιαστης εργονομίας. Το ανανεωμένο Kadjar δείχνει πιο «ακριβό» και ραφιναρισμένο πλέον. Εννοείται πως ένα από τα μεγαλύτερα ατού παραμένουν οι πλουσιοπάροχοι χώροι για τους επιβάτες - κυρίως για αυτούς που κάθονται πίσω - ενώ απολύτως επαρκείς είναι οι χώροι για μικροπράγματα. Πολύ καλός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, για το μέγεθος του οποίου είναι γνωστή μόνο η τιμή με κιτ επισκευής ελαστικού, που φτάνει τα 472 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή. Η τιμή ξεκινάει από 19.790 ευρώ με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ραδιο-CD με Bluetooth και θύρες USB και Aux κλπ.
Αρκετά προσεγμένο εσωτερικό με αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών, πλούσιο εξοπλισμό και τεράστιους χώρους επιβατών
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης των 1,33 λίτρων της Renault σπρώχνει ιδανικά το... βαρυκόκαλο κορμί του Kadjar, σε σημείο που να μην χρειάζεσαι κάτι περισσότερο, εάν φυσικά ανήκεις στην πλειοψηφία των "mainstream" οικογενειαρχών. Η ισχύς των 140 ίππων κορυφώνεται στις 5.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 24,5 kgm στις 1.600 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η ελαστικότητα και οι επιδόσεις που προσφέρει στο Kadjar το συγκεκριμένο σύνολο βενζίνης είναι ιδανικές, να σημειώσουμε βέβαια εδώ πως συντελεί σε αυτό και το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση κιβώτιο των έξι σχέσεων. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήριο σύνολο (κύλινδροι με επικάλυψη plasma για μειωμένες τριβές, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής για καλύτερη ψύξη των καυσαερίων, μεταβλητός χρονισμό όλων των βαλβίδων, τριγωνική κυλινδροκεφαλή κ.λπ.) καθώς ενσωματώνει φίλτρο μικροσωματιδίων και έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τον παλιό 1.2 Εnergy TCe. Η λειτουργία του είναι άκρως ραφιναρισμένη και ο ήχος που παράγεται είναι περιορισμένος, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η προσεγμένη ηχομόνωση. Στον τομέα της κατανάλωσης είδαμε 7,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τιμή η οποία επιτυγχάνεται σχετικά εύκολα ακόμη και στο αστικό περιβάλλον κίνησης.

Οδηγώντας
Εννοείται πως το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει στο Kadjar είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει με τα δεδομένα αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, κάτι που είναι αναμενόμενο από ένα γαλλικό αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα το Kadjar προσφέρει και μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη και χωρίς απότομες αντιδράσεις. Προφανώς λόγω του ύψους του, το Kadjar παρουσιάζει μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με ένα σεντάν ή ένα χάτσμπακ, χωρίς όμως αυτές να επηρεάζουν την τροχιά του. Τα αποτελεσματικά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο, ενώ το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ σε αίσθηση αλλά ακριβές. Το ύψος από το έδαφος καθώς και η ενδοτικότητα της ανάρτησης σε παροτρύνουν να ακολουθήσεις τον πρώτο χωματόδρομο που θα συναντήσεις χωρίς ανασφάλεια ή αίσθημα κόπου για σένα ή το αυτοκίνητο, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει και «πραγματικές» εκτός δρόμου δυνατότητες.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Άνεση-κύλιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
KATA
- Μικρή οθόνη πολυμέσων
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
Γαλλική εκτέλεση υψηλού επιπέδου σε άνεση και κράτημα, προσθέτουν αρκετούς πόντους στην κίνηση του ανανεωμένου Kadjar
Συμπέρασμα
Με έμφαση κυρίως στην άνεση από την ανάρτηση αλλά και με έναν εξαιρετικό βενζινοκινητήρα, το Kadjar διαθέτει τα απαραίτητα στοιχεία ενός σύγχρονου μικρομεσαίου SUV, τα οποία εύκολα το κατατάσσουν ψηλά στη λίστα επιλογών του υποψήφιου πελάτη. Όσο ζεις μαζί του τόσο περισσότερο εκτιμάς τις δυνατότητές του και ανακαλύπτεις όλο και νέες πτυχές του πολύπλευρου χαρακτήρα του. Επίσης, δεν είναι υπερβολή πως και σαν παρουσία σε κερδίζει με το ανανεωμένο παρουσιαστικό του.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.renault.com.gr


  UP